| کد خبر: 175128 |

◄ جدال لفظی سیف و توکلی؛ خودت چکار کرده‌ای؟

رئیس کل سابق بانک مرکزی در پیامی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده نسبت به اظهارات احمد توکلی، نماینده پیشین تهران در مجلس که در برنامه‌ای تحت عنوان پیشران و با موضوع مفاسد اقتصادی در کانال چهار تلویزیون گفته شده بود، واکنش نشان داد.

تین نیوز

ولی الله سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی در پیامی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده نسبت به اظهارات احمد توکلی، نماینده پیشین تهران در مجلس که در برنامه‌ای تحت عنوان پیشران و با موضوع مفاسد اقتصادی در کانال چهار تلویزیون گفته شده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فرارو، سیف در این پیام نوشته است: فارغ از اینکه این مطالب چقدر با موضوع برنامه سنخیت داشته است و یا اینکه ایجاد شبهه و هتک کردن حرمت یک ارگان حاکمیتی و مدیران و کارکنان آن در غیاب نماینده ای از طرف آنها برای حداقل دفاع و پاسخگویی، با موازین لازم الرعایه عدل و انصاف و ایجاد فرصت برابر توسط رسانه ملی مطابقت دارد یا خیر، طرح این سوال از جناب آقای توکلی خالی از لطف نیست که ایشان یا سازمان خود تاسیس شان که دیده‌بانی شفافیت و عدالت را در عنوان دارند؛ برای تادیه میلیاردها تومان پول یکی از این موسسات که توسط افراد صاحب نفوذ - که جناب آقای توکلی از ابتدای امر از اسامی و عناوین این افراد به طور دقیق مطلع بوده اند- چه اقداماتی انجام داده اند یا اینکه تاکنون علیه بیش از 90 نفر از همکاران ایشان در مجلس قبل که طوماری بی نظیر را در دفاع از یکی از متخلف ترین این موسسات امضا کرده بودند شکایتی مطرح کرده‌اند یا خیر؟

سیف اضافه کرده که گرچه پاسخگویی به این سوالات و نظایر آن توسط آقای توکلی سخت بوده و ترجیح می دهند از آن احتراز کنند و بر این اساس توقع و انتظاری به دریافت پاسخ هم نداریم ولی ایکاش حضرتشان وقتی بسیار کوتاه را برای پاسخ به دو نامه سرگشاده دبیر کل وقت بانک مرکزی - که بخش هایی از آن هم در رسانه ها منعکس شده است - اختصاص می دادند. این حداقل مطالبه اینجانب و همکاران صدیق و ساعی بانک مرکزی است که در سالهای اخیر تاوان سنگینی را برای گذر از هفت خوان مقابله با فساد در شبکه پولی غیر مجاز و کوبیدن سر اژدهای هفت سر خفته در آن- به تعبیر مقام معظم رهبری - پرداخته و می پردازیم. ان شاالله این درخواست حداقلی از جناب آقای توکلی که افتخار حضور در دوره های مختلف و متعدد در قوه معظم و موثر مقننه داشته اند مورد اجابت قرار گیرد. امیدواریم.

پیش از این احمد توکلی با خواستار دستگیری و محاکمه ولی‌الله سیف، رئیس کل سابق بانک مرکزی شده بود. این در حالی است که به گفته سخنگوی قوه قضائیه، سیف در حال حاضر، ممنوع‌الخروج است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.