| کد خبر: 174576 |

اقتصاددانان درباره نرخ دلار به رئیس‌کل بانک مرکزی چه گفتند؟

اقتصاددانان شرکت‌کننده در سومین جلسه با رئیس‌کل بانک مرکزی بر ورود بیشتر این نهاد به بازار غیررسمی ارز تاکید کردند و خواستند تدابیر لازم در عرضه ارز برای جلوگیری از التهابات مقطعی استفاده شود.

تین نیوز

 اقتصاددانان شرکت‌کننده در سومین جلسه با رئیس‌کل بانک مرکزی بر ورود بیشتر این نهاد به بازار غیررسمی ارز تاکید کردند و خواستند تدابیر لازم در عرضه ارز برای جلوگیری از التهابات مقطعی استفاده شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، سومین جلسه عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی با اقتصاددانان عصر دیروز به میزبانی بانک مرکزی برگزار شد؛ در این جلسه که ترکیبی از دیدگاه‌های مختلف اقتصادی در آن حضور داشتند، در ابتدا همتی مهم‌ترین اقدام‌ها و تدابیر بانک مرکزی در یک‌ماهه اخیر را مطرح کرد.

سپس اقتصاددانان، پس از طرح موضوع‌های مختلف، ضرورت دیدگاه واحد اقتصادی و هماهنگی سیاستی را واجد اهمیت دانستند و بر یک‌صدایی در اقتصاد تاکید کردند.

تداوم تدبیرهای جاری برای مدیریت شبکه عرضه ارز باهدف جلوگیری از التهابات مقطعی، ضرورت ریزش نرخ ارز غیررسمی، ورود بیشتر بانک مرکزی به بازار غیررسمی ارز، هماهنگی سیاست‌های داخلی و خارجی، اهمیت سامانه نیما و ضرورت رفع مشکلات آن و هدفمند کردن تخصیص ارز برای واردات، بررسی صادرات غیرنفتی و آثار انتظاری آن و ضروت تقویت ذخایر ارزی از موضوع‌های مطرح شده در این جلسه بود.

همچنین اقتصاددانان در این جلسه موضوع‌های دیگری همچون «شرایط موجود بازار ارز، عوامل موثر بر آن و بازار پول و مساله نقدینگی» را موردبررسی قرار داده و نظرات خود را مطرح کردند.

احمد توکلی، احمد مجتهد، تیمور رحمانی، پویا جبل عاملی، احمد جلالی نائینی و حجت‌الاسلام یوسفی ازجمله حاضران در این نشست بودند؛ از اعضای هیات عامل بانک مرکزی نیز محمد طالبی دبیر کل، اکبر کمیجانی قائم‌مقام و پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی همتی را در این نشست همراهی کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.