| کد خبر: 173546 |

◄ وعده جدید نوبخت برای ایجاد 1.3میلیون شغل در سال جاری

هم‌اکنون بیش از ۳ میلیون ۲۰۰ هزار نفر بیکار در کشور داریم.

تین نیوز

ظرفیت ایجاد اشتغال در کشور سالانه به‌اندازه تعداد افرادی است که به بازار کار وارد می‌شوند.

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه بابیان این مطلب افزود: این درحالی است که هم‌اکنون بیش از ۳ میلیون ۲۰۰ هزار نفر بیکار در کشور داریم.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: در برنامه پنج‌ساله پیش‌بینی کردیم سالی ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار نفر نیروی کار جدید وارد بازار کار می‌شود و با ادامه روال گذشته حداکثر بتوانیم همین تعداد شغل را ایجاد کنیم درحالی‌که ما بیش از ۳ میلیون ۲۰۰ هزار نفر بیکار داریم.

نوبخت اظهار داشت: اینکه از ۲۰۰ هزار نفر به ۷۰۰ هزار نفر کارآفرین برسیم بازهم تعداد زیادی بیکار هستند برای همین برنامه‌ریزی شد که سالانه بیش از یک‌میلیون فرصت شغلی ایجاد کنیم که حدود ۳۰۰ هزار نفر از افراد بیکار قبلی هم به شاغلین بپیوندد.

او افزود: بهار امسال ۷۱۱ هزار نفر وارد بازار کار شدند و ما تلاش کردیم با انجام برنامه‌هایی به‌ویژه طرح‌های عمرانی کارهایی را انجام دهیم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: ۲۵ هزارمیلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی صرف کرده‌ایم که این بیش از پنج برابر سال قبل است؛ به این معنا که اعتبارات طرح‌های عمرانی نسبت به سال قبل پنج برابر شد و به‌جز ۷۱۱ هزار نفر، ۴۰ هزار نفر دیگر هم وارد بازار کار شدند ولی این به این شکل است که از یک استخر یک پیاله آب‌برداریم که تأثیری ندارد. به همین دلیل امسال برای ۱ میلیون و ۳ هزار نفر فرصت شغلی برنامه‌ریزی کردیم.

این ادعای نوبخت درحالی است که بسیاری از قطعه‌سازان و خودروسازان درخطر تعطیلی هستند و اگر دولت زودتر اقدامی در جهت بهبود شرایط کسب‌وکار انجام ندهد هزاران بیکار به تعداد بیکاران کشور افزوده خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.