| کد خبر: 171470 |

معاون نخست وزیر ژاپن: خواهان خرید نفت ایران هستیم

معاون نخست وزیر ژاپن با اشاره به تحریم نفتی آمریکا علیه ایران تاکید کرد ژاپن خواهان خرید نفت ایران و معافیت از تحریم های نفتی است و این موضوع نیز به مقامات آمریکایی منتقل شده است.

تین نیوز

 معاون نخست وزیر ژاپن با اشاره به تحریم نفتی آمریکا علیه ایران تاکید کرد ژاپن خواهان خرید نفت ایران و معافیت از تحریم های نفتی است و این موضوع نیز به مقامات آمریکایی منتقل شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، تارو آسو معاون نخست وزیر و وزیر دارایی ژاپن روز شنبه در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن با او، اظهار داشت: دولت ژاپن در مذاکرات خود با دولت آمریکا، اهمیت حفظ روابط تاریخی با جمهوری اسلامی ایران و همچنین مبادلات نفتی ژاپن با ایران را مورد تاکید قرار داده است.

هیروشیگه سکو وزیر بازرگانی ژاپن نیز روز پنجشنبه برای چندمین بار در یک هفته گذشته اعلام کرد ژاپن خواهان واردات نفت از ایران است و به رایزنی با آمریکا برای معافیت واردات نفت ادامه خواهد داد.

واردات نفت ژاپن از ایران در فاصله ژانویه تا ژوئن سال 2018 به 162 هزار و 222 بشکه در روز رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2.7 درصد کاهش داشته است.

میزان واردات ژاپن از ایران هم در شش ماهه نخست سال 2018 معادل 5.3 درصد از مجموع واردات نفت ژاپن بوده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن نیز در این دیدار با اشاره به پیشرفت و تعمیق روابط دو کشور در چهار دهه گذشته، ژاپن را کشوری مهم و قابل احترام از نگاه مردم و دولت ایران معرفی کرد.

مرتضی رحمانی موحد همچنین حمایت دولت ژاپن از برجام به عنوان یک توافق مهم بین المللی را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و اظهار نمود بخش های اقتصادی دو کشور انتظار دارند روابط آنها مورد حمایت قرار گیرد.

در این دیدار دو طرف بر اهمیت حفظ و تقویت روابط تاریخی و اقتصادی دو کشور تاکید کردند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.