| کد خبر: 161126 |

◄ ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم خواسته دولت است

معاون اقتصادی رئیس جمهور در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: برخی تقاضاهای غیراقتصادی دنبال ملتهب کردن بازار بوده و هست و لذا باید اقدامات هوشمندانه‌ای کرد و تقاضای سفته بازانه مدیریت شود.

تین نیوز

معاون اقتصادی رئیس جمهور در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: برخی تقاضاهای غیراقتصادی دنبال ملتهب کردن بازار بوده و هست و لذا باید اقدامات هوشمندانه‌ای کرد و تقاضای سفته بازانه مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد نهاوندیان درباره نوسانات ارزی اخیر گفت: در برخی جاها گفته یا نوشته می‌شود که دولت خود به‌دنبال افزایش نرخ ارز است ولی این حرف تعجب‌آور است!

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: اولویت دولت ایجاد ثبات اقتصادی است و هیچ کاری ریشه‌ای‌تر از کاهش تورم نیست.

وی افزود: در سال‌های قبل از ٩٠ شاهد بودیم که تورم ٢٠ درصد و بالاتر بود و اصرار بر نرخ ارز پایین باعث جهش ناگهانی بود.

نهاوندیان ادامه داد: هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که این دولت هم تورم از بالای ٤٠ درصد به کمتر از ١٠ درصد کاهش داد و هم رشد منفی اقتصادی را مثبت کرد.

وی اظهار داشت: این حرف که دولت خود به‌دنبال افزایش نرخ ارز است، حتما نادرست است. در نوسانات ارزی، خیلی مهم است که عامل این نوسانات از جنس اقتصادی است یا روانی و سیاسی؟

نهاوندیان گفت: افزایش واردات برای افزایش تولید است اما این میزان آن قدر نبوده که به تراز تجاری کشور لطمه بزند زیرا مجموع تراز پرداخت‌های ما مثبت است و دلیل اقتصادی نیست.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد: تفاضل تورم داخلی و خارجی بر اساس قانون باید بر نرخ ارز تاثیر بگذارد و جنس نوسانات اخیر به‌دلیل آن است که تقاضای غیر اقتصادی دنبال ملتهب کردن بازار بوده و هست و لذا باید اقدامات هوشمندانه‌ای کرد و تقاضای سفته بازانه مدیریت شود.

وی اعلام کرد: بانک مرکزی و وزارت نفت اعلام اوراق مشارکت ارزی خود را خواهند داشت و ما باید از فرصت موجود برای تجهیز منابع استفاده کنیم.


این خبر  تکمیل می‌شود...

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.