| کد خبر: 145251 |

بانک محوری اقتصاد ایران در تامین مالی؛ مشکل ساز است

رییس کنفدراسیون صادرات با بیان اینکه بانک محوری اقتصاد ایران در تامین مالی ؛ مشکل ساز است ؛ گفت:نرخ سود بالای بانکی فرصت اشتغال و پیشرفت را از بین می برد.

تین نیوز

رییس کنفدراسیون صادرات با بیان اینکه بانک محوری اقتصاد ایران در تامین مالی ؛ مشکل ساز است ؛ گفت:نرخ سود بالای بانکی فرصت اشتغال و پیشرفت را از بین می برد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد لاهوتی اظهار داشت: سیستم بانکی یکی از ابزارهای پیشرفت و افزایش تولید و درآمد است و نقش مهمی در اقتصاد ایران دارد، اما وابستگی بیش از حد به آن به یکی از مهمترین مشکلات نظام اقتصادی ایران تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی طی سال‌های اخیر، عملکرد خوبی در چارچوب وظایف خود داشته است، توضیح داد: به نظر من مهمترین اقدام بانک مرکزی سر و سامان دادن به وضعیت موسسات غیرمجازی است که در دولت قبل به وجود آمده و توسعه یافته اند که فعالیت‌های غیرقانونی آن‌ها باعث برهم خوردن نظم سیستم بانکی کشور شده است.

رییس کنفدراسیون صادرات با اشاره به اینکه بخش خصوصی از بانک مرکزی انتظار دارد تا در سه زمینه فعالیت جدی داشته باشد، گفت: بانک مرکزی باید به فعالیت خود برای ساماندهی سیستم بانکی و تعیین تکلیف موسسات غیرمجاز علی رغم کارشکنی‌ها و مخالفت‌ها ادامه دهد تا به نتیجه مورد نظر برسد.

لاهوتی ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از دو قطبی شدن و شفاف سازی اقتصاد کشور، موضوع تک نرخی شدن ارز اجرایی شود تا رانتی که برای برخی به دنبال سیاستگذاری‌های غلط ایجاد شده است، اصلاح شود.

بنابر گزارش ایبنا، این عضو اتاق بازرگانی ایران، سومین اقدامی را که باید از سوی بانک مرکزی دولت دوازدهم انجام شود کاهش نرخ سود سپرده‌ها بیان کرد و افزود: نرخ سود سپرده در هیچ کشوری در دنیا به مانند ایران نیست که دو برابر نرخ تورم سود به سپرده گذاران پرداخت شود. زیرا اینگونه پرداخت ها، فرصت اشتغال و پیشرفت را در کشور از بین خواهد برد.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.