| کد خبر: 144300 |

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین خبرداد:

رتبه یک کشوری استان قزوین در جذب سرمایه گذاری خارجی

با پیگیری‌های صورت گرفته بیش از 30 هیأت اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و طرح‌های اقتصادی در این استان حضور یافته و مذاکرات خوبی با این هیئتها انجام شده است.

تین نیوز

سیدمرتضی نصری خبرنگار تین نیوز از قزوین- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین در گفتگو با خبرنگاران  رسانههای گروهی استان به مناسبت هفته دولت گفت: در سال گذشته در جذب سرمایهگذار خارجی استان قزوین موفق به کسب رتبه یک کشوری شد.

سید محمد علی قاسمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: در یک سال گذشته بیش از 30 جلسه مشاوره با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی توسط این ادارهکل برگزار شده است. وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته بیش از 30 هیئت اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و طرح‌های اقتصادی در این استان حضور یافته و مذاکرات خوبی با این هیئتها انجام شده است. این مسؤل خاطر نشان کرد:در طول چهار سال گذشته مجموع سرمایه مصوب استان 917 میلیون و 235 هزار دلار بوده است. سیدمحمدعلی قاسمی افزود:میزان درآمد مصوب استان در سال جاری یک هزار و369 میلیارد تومان است که از رشدی معادل 9 درصد نسبت به مصوب سال 95برخوردار بوده است و میزان درآمد وصولی استان در چهار ماهه نخست امسال 390میلیاردتومان بوده است مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین بیان کرد:در سال گذشته میزان مصوب درآمد استان یک هزار و 252 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال 94 رشدی 19 درصدی را نشان میدهد. قاسمی گفت: در سال 95 مجموع وصولی درآمدهای عمومی استان یک هزار و 188 میلیارد تومان بوده است که حاکی از رشدی به میزان 25 درصد نسبت به سال 94 است. قاسمی مطرح کرد: میزان اعتبارات مصوب هزینه ای در سال گذشته 153 میلیارد تومان بوده که نسبت سال 94 رشد 15 درصدی رانشان می دهد. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین اظهار کرد: در سال گذشته میزان اعتبار حقوق و مزایا 94 میلیارد تومان و میزان اعتبارات عمرانی استان 115 میلیارد تومان بوده است. وی  از 401میلیون و 368 هزار دلار سر مایهگذاری خارجی در قالب هفت طرح در استان قزوین خبرداد. محمدعلی قاسمی با توجه به راهبرد سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده افزود: محور اصلی اقدامات مسؤولان تولید و اشتغال است. وی گفت: نظام جمهوری اسلامی در طول سال‌های گذشته همواره از سوی دشمنان خارجی مورد تهدید جدی بوده که به شکل‌های مختلف، مانع رسیدن به توسعه پایدار و پیشرفت کشور شده است.اما مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی با تلاش و همکاری مردم توانستند مشکلات متعدد را پشت سر گذاشته و در مسیر توسعه،پیشرفت وتعالی کشور گام بردارند. قاسمی تصریح کرد: با اقدامات و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در چارچوب برنامه‌ریزی صحیح و اصولی توانستهایم در سال جاری و سال‌های آینده شاهد تحولات گسترده ای در عرصه اقتصادی استان باشیم. این مقام مسؤول عنوان کرد: مهم‌ترین موضوع امنیت سرمایه‌گذاری و مقوله فرهنگی است که موجبات جذب سرمایه‌گذار رافراهم می کند. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین با بیان اینکه با اصلاح قوانین و مقررات در طول سال‌های گذشته وصرفه‌جویی در زمان توانسته ایم به رضایت‌مندی ارباب رجوع در بخش‌های مختلف دست یابیم، خاطرنشان کرد: موضوع آموزش نیروی انسانی در جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی از اولویت های اصلی وزارت اقتصادی و دارایی بوده ورویکرد الکترونیکی کردن خدمات در دستور کار قرار دارد. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین تصریح کرد: از سال 72 تا مردادماه امسال یک میلیارد و 503 میلیون و 553 هزار دلار سرمایه‌گذاری استان بوده که 602 میلیون و 823 هزار دلار از سرمایه‌گذاری جذب شده است. وی اظهار کرد: در پنج ماه اول سال جاری برای سه طرح مبلغ 457 میلیون و 987 هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته که جذب سرمایه‌گذاران از کشورهای آلمان، اتریش، ایرانیان مقیم کانادا و امارات متحده عربی بوده است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.