| کد خبر: 144126 |

◄ رتبه یک کشوری استان قزوین در جذب سرمایه گذاری خارجی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین در گفتگو با خبر نگاران رسانه های گروهی استان به مناسبت هفته دولت گفت: در سال گذشته در جذب سرمایه گذار خارجی استان قزوین موفق به کسب رتبه یک کشوری شد.

تین نیوز

سید مرتضی نصری خبرنگار تین نیوز از قزوین: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین در گفتگو با خبرنگاران  رسانه های گروهی استان به مناسبت هفته دولت گفت: در سال گذشته در جذب سرمایه گذار خارجی استان قزوین موفق به کسب رتبه یک کشوری گردید.

سیدمحمدعلی قاسمی تصریح کرد: میزان درآمد مصوب استان در سال جاری یک هزار و 375 میلیارد تومان است که رشدی 9 درصدی را برخوردار بوده است.

وی گفت: در یک سال گذشته بیش از 30 جلسه مشاوره با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی توسط این اداره کل برگزار شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته بیش از 30 هیأت اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و طرح‌های اقتصادی در این استان  حضور یافته و مذاکرات خوبی با این هیات ها انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: در طول چهار سال گذشته مجموع سرمایه مصوب استان 917 میلیون و 235 هزار دلار بوده است.

قاسمی گفت: در سال گذشته یک هزار و 188 میلیارد تومان وصولی داشته ایم که نسبت  به سال 94 از رشد 25 درصدی بر خوردار بوده ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین بیان کرد: در سال گذشته میزان مصوب درآمد این استان یک هزار و 250 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال 94 رشدی 19 درصدی را نشان میدهد.

قاسمی مطرح کرد: میزان درآمد وصولی استان در چهار ماهه نخست امسال را 350  میلیارد تومان اعلام  کرد و افزود میزان اعتبارات مصوب هزینه ای در سال گذشته این استان 153 میلیارد تومان  بوده که رشد ی 15 درصدی داشته است.

قاسمی افزود : در سال گذشته میزان اعتبار حقوق و مزایا 94 میلیارد تومان و میزان اعتبارات عمرانی 115 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی 401 میلیون و 368 هزار دلارسر مایه گذاری خارجی در قالب هفت طرح در استان خبرداد.

محمدعلی قاسمی با توجه به راهبرد سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده افزود: محور اصلی اقدامات مسؤولان تولید و اشتغال است.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی در طول سال‌های گذشته همواره از سوی دشمنان خارجی مورد تهدید جدی بوده که به شکل‌های مختلف مانع رسیدن به توسعه پایدار و پیشرفت کشور شده است. اما مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی با تلاش و همکاری مردم توانستند مشکلات متعدد را پشت سرگذاشته و در مسیر توسعه و پیشرفت تعالی کشورگام بردارند.

قاسمی تصریح کرد: بااقدامات و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در چارچوب برنامه‌ریزی صحیح و اصولی توانسته ایم در سال جاری و سال‌های آینده شاهد تحولات گسترده ای  در عرصه اقتصادی استان باشیم.

این مسؤول عنوان کرد: مهم‌ترین موضوع امنیت سرمایه‌گذاری و مقوله فرهنگی است که موجبات جذب سرمایه‌گذار رافراهم می کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین با بیان اینکه با اصلاح قوانین و مقررات در طول سال‌های گذشته است وصرفه‌جویی در زمان توانسته ایم به رضایت‌مندی ارباب رجوع در بخش‌های مختلف دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع آموزش نیروی انسانی در جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی از  اولویت اصلی وزارت اقتصاد و دارایی بوده ورویکرد الکترونیکی کردن خدمات در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین تصریح کرد: از سال 72 تا مرداد ماه امسال یک میلیارد و 503 میلیون و 553 هزار دلار سرمایه‌گذاری استان بوده که 602 میلیون و 823 هزار دلار از سرمایه‌گذاری جذب شده است.

وی اظهار داشت: در پنج ماه اول سال جاری برای سه طرح مبلغ 457 میلیون و 987 هزار دلار سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته که جذب سرمایه‌گذاران از کشورهای آلمان، اتریش، ایرانیان مقیم کانادا و امارات متحده عربی بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.