| کد خبر: 140408 |

حذف یارانه دهک های بالای جامعه حمایت از معلولان را به همراه دارد

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس درباره ضرورت حمایت از معلولان جامعه، گفت: با حذف یارانه اقشار بالای جامعه می توان حمایت از معلولان را در دستور کار قرار دارد.

تین نیوز

 دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس درباره ضرورت حمایت از معلولان جامعه، گفت: با حذف یارانه اقشار بالای جامعه می توان حمایت از معلولان را در دستور کار قرار دارد.

سید حسن حسینی شاهرودی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خیران حوزه توانبخشی معلولان شاهرود با حضور رئیس سازمان بهزیستی در شاهرود ضمن بیان اینکه می خواهیم قانون یارانه ها را حذف و مختص به افراد نیازمند باشد، بیان کرد: این مبلغ مشکل بسیاری از معلولان را برطرف می کند.

وی افزود: هزاران نفر شامل مهدکودک ها و مددجویان تحت پوشش بهزیستی در کشور وجود دارد که با اعتبارات کنونی نمی توان کمک خاصی به این افراد کرد همچنین سازمان بهزیستی از بدو انقلاب تا کنون همیشه یا دچار سوء مدیریت بوده و یا با اعتبارات محدود دست و پنجه نرم می کرده است لیکن باید یک کار اساسی در این حوزه صورت گیرد که به نظر می رسد حذف بخشی از یارانه ها و اختصاص آنها به معلولان بتواند راه حل مناسبی باشد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس همچنین از افزایش مستمری مددجویان بهزیستی به عنوان یک کار مثبت یاد کرد و گفت: در گذشته این میزان برای یک خانواده دو نفره تنها 50 هزار تومان بود که با پیگیری های صورت گرفته و ورود مجلس شورای اسلامی به این مقوله، این مستمری ها امروز به سه یا چهار برابر افزایش یافته اند.

حسینی شاهرودی بیان کرد: این میزان مستمری قطعا کفاف هزینه های معلولان را نمی دهد اما به واقع جهش سه یا چهار برابری در یک حجم هزاران نفری می تواند اقدامی مثبت محسوب شود.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.