| کد خبر: 132467 |

نعمت زاده؛

صنعت کشاورزی و مواد غذائی کشور در ریل توسعه

وزیر صنعت، معدن و تجارت از توسعه بخش های مختلف صنایع کشاورزی و غذائی کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: امروز تولیدات و محصولات کشاورزی و مواد غذائی شرکت های مختلف ایرانی دارای کیفیتی بسیار مناسبی است و در بازارهای بسیاری از کشورها از جمله کشورهای منطقه آسیای مرکزی و کشورهای همسایه عرضه می شود.

تین نیوز

وزیر صنعت، معدن و تجارت از توسعه بخش های مختلف صنایع کشاورزی و غذائی کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: امروز تولیدات و محصولات کشاورزی و مواد غذائی شرکت های مختلف ایرانی دارای کیفیتی بسیار مناسبی است و در بازارهای بسیاری از کشورها از جمله کشورهای منطقه آسیای مرکزی و کشورهای همسایه عرضه می شود.

 

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی و مواد غذایی؛ محمدرضا نعمت زاده در حاشیه بازدید از این نمایشگاه افزود: خوشبختانه دراین صنعت هر سال شاهد رشد بالای تولید محصولات و ماشین آلات داخلی نسبت به سال قبل از آن هستیم.
وی به برگزاری بیست و چهارمین دوره صنعت کشاورزی و مواد غذائی کشور اشاره و تصریح کرد: در نمایشگاه امسال بیش 1500 شرکت داخلی و خارجی حضور پیدا کردند که نشان از استقبال و افزایش علاقه مندی برای حضور شرکت ها در راستای عرضه محصولات است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در نمایشگاه امسال در زمینه تولیدات و محصولات ، فرایندها ،‌ ماشین آلات و تجهیزات و مواد جانبی شاهد رشد مناسب هستیم تاکید کرد: برای توسعه فعالیت ها باید به بازارهای خارجی نگاه ویژه داشت که تولیدکنندگان ما باید به این موضوع توجه خاصی داشته باشند.


وی اضافه کرد: ما از همه فعالان اقتصادی در این صنعت می خواهیم چه در زمینه تولید محصول و چه ساخت ماشین آلات ، تلاش خود را برای حضور بیشتر در بازارهای خارجی دو چندان کنند البته این موضوع آغاز شده است که امیدواریم گسترش پیدا کند.


نعمت زاده خاطر نشان کرد: درحال حاضر بیش از 12 هزار صنایع غذایی در کشور وجود دارد که خوشبختانه از لحاظ کیفیت جزء بهترین صنایع محسوب می شوند.


وی با بیان اینکه باید در صنایع غذایی، ‌صادرکننده بزرگ باشیم افزود: برای رسیدن به این مهم با توجه به تنوع محصولاتی که در این صنعت در داخل کشور وجود دارد در بازارهای خارجی نیز می توانیم موفق باشیم.


وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت،‌ توجه به ضرورت مصرف تولیدات داخلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: ‌از مردم می خواهیم تا دراین خصوص حمایت لازم را از صنایع کشور به عمل آورند.


وی ادامه داد: در زمینه استفاده از ماشین آلات صنعتی نیز باید این فرهنگ و اعتقاد وجود داشته باشد و زمانی که ماشین آلات داخلی با فناوری و دانش روز در داخل کشور تولید هستند نباید به سمت ماشین آلات خارجی رفت مگر اینکه در داخل کشور تولید نشود که توجه به این امر نیز رشد صنایع ماشین سازی را نیز به همراه خواهد داشت.


نعمت زاده همچنین با اشاره به جایگاه صنایع بسته بندی در کشور نیز گفت: این صنایع مکمل صنایع غذایی هستند و به دلیل آسیب پذیری صنایع غذایی از اهمیت خاصی برخوردارند که خوشبختانه کشور ما نیز چه به لحاظ مواد اولیه ، ‌چه تجهیزات و چه ماشین آلات بسته بندی در وضعیت مناسبی قرار دارد و امیدواریم در این راستا روز به روز شاهد پیشرفت بیشتر آن باشیم.


همچنین با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت سالن شماره پنج نمایشگاه بین المللی تهران که در سه بخش ساخته شده و دارای سالن های همایش، سالن پذیرائی و اداری است، گشایش یافت.


بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته «ایران آگروفود 2017»که بزرگترین نمایشگاه کشاورزی و غذایی آسیا است با مشارکت بیش از هزار و 500 شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و 37 کشور جهان در محل دائم نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.