| کد خبر: 131438 |

توسعه حمل و نقل ریلی با همکاری ایالت زاکسن آلمان

تین نیوز
 

توسعه خطوط ریلی مورد توجه مسئولان قرار گرفته است و با جدیت در حال انجام این مهم هستند و در این مسیر از کشورهای خارجی نیز کمک گرفته اند و در حال حاضر ایالت زاکسن آلمان برای توسعه خطوط راه آهن ایران اعلام آمادگی کرده است.

 

به گزارش ایرنا، ایران به دلیل موقعیت استراتژیک ویژه خود همیشه از اهمیت جهانی برخوردار است. طی قرن های گذشته ایران پلی ارتباطی میان شرق و غرب بوده و کالاها ازطریق جاده های معروفی مانند جاده ابریشم، جاده مروارید هندوستان که از ایران عبور می کردند، انتقال می یافتند. در حال حاضر به واسطه ظهور کشورهای استقلال یافته در مرز شمالی ایران و تلاش آنان برای یافتن جاده ها و مسیرهای صادرات و واردات نقش ایران به عنوان رابط و واسطه مناسب احیاء شده اما این بازگشت به وضعیت قبلی وابسته به ایجاد شرایط مناسبی است که اگر به آنها پرداخته نشود روند و پیشرفت توسعه اقتصادی ایران کند خواهد شد.

 

بنابراین گزارش، پدیده حمل و نقل و انتقال انسان و کالاهای تجارتی، یکی از عوامل بسیار مهمی است که در هر عصر در هر محدوده مکانی و زمانی، در رشد و شکوفایی اقتصاد ملت ها و ایجاد رفاه اجتماعی مردم در جوامع مختلف نقش عمده را بازی کرده و رل تعیین کننده ای داشته است. یکی از سیستم هایی که در عرصه حمل ونقل، از اهمیت بالایی برخوردار است و در تمام ممالک دیگر همیشه برآن تأکید شده است، سیستم حمل و نقل ریلی یا خطوط آهن است. سیستمی که به عقیده کارشناسان اقتصادی بسیار ارزان و دارای حجم انتقالات و مبادلات بالا بوده و در مدت زمان کمی، می تواند بسیاری ازمشکلات حمل و نقل کالا را حل کند. در کشورمان نیز در این راستا توسعه خطوط ریلی مورد توجه مسئولان قرار گرفته است و با جدیت در حال انجام این مهم هستند و در این مسیر از شرکت ها و کشورهای خارجی نیز کمک گرفته اند و در حال حاضر ایالت زاکسن آلمان برای توسعه خطوط راه آهن ایران اعلام آمادگی کرده است.

 

 " هیاتی از بنیاد اقتصاد ایالت زاکسن و انجمن تخصصی راه آهن این ایالت آلمان از 26 تا 31 اردیبهشت برای بررسی زمینه های تقویت همکاری از جمله در زمینه توسعه خطوط ریلی ایران در تهران هستند. قرار است در این مذاکرات برنامه توسعه و نوسازی بیش از 10 هزار کیلومتر خطوط راه آهن ایران بررسی شود. در این مذاکرات متخصصان حوزه حمل و نقل ریلی، اقتصاد و کارشناسان سیاسی ایرانی نیز حضور خواهند داشت."

 

یادآور می شود: پس از لغو تحریم های ضد ایرانی، بسیاری از شرکت های آلمانی به ویژه از ایالت زاکسن برای همکاری و سرمایه گذاری در ایران روانه کشورمان شده اند. این سومین سفر این گروه به ایران در یک سال اخیر است. اوایل سال گذشته نیز در پی سفر یک هیات بلند پایه از این ایالت به تهران، همکاری های تخصصی کشاورزی به ویژه در زمینه های بهره وری و تولید آب، گیاهان دارویی، تحقیقات، بذر، ماشین های کشاورزی و سرمایه گذاری های مشترک در صنایع تبدیلی و تکمیلی آغاز شد. وزیر کشاورزی و محیط زیست ایالت زاکسن آلمان در سفری 2 روزه به تبریز پس از تهران نیز در حالی برای همکارهای اقتصادی با آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد که مسئولان دولتی توسعه روابط اقتصادی در دوران پسا تحریم را زمینه واردات دانش فنی به شمار می آورند.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.