| کد خبر: 132008 |

◄ سوخو موفق به اخذ گواهی تایپ از سوی یازا شد

تین نیوز

هواپیمای سوخو سوپرجت 100 مدل B100 موفق شد از  سازمان ایمنی هوانوردی اروپا تایپ خود را دریافت کند، در همین راستا گمان می‌رود که شرکت‌های هواپیمایی داخلی برای خرید هواپیما از این کمپانی اقدام کنند.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، بر اساس اعلام سازمان ایمنی هوانوردی اروپا، هواپیمای سوخو سوپر جت 100 مدل B100 توانست گواهی خود را از این سازمان دریافت کند که بر همین اساس این هواپیما قادر خواهد بود قدرت بیشتری را از موتورهای SaM146  خود دریافت کند لذا هواپیما را قادر می سازد ضمن پیمودن مسافت بیشتر در دما و ارتفاعات بالا هم عملیات نشست و برخاست انجام دهد.

 

در حالی سوخو توانست از سازمان ایمنی هوانوردی اروپا گواهی‌نامه مدل B100 را دریافت کند که یکی از گزینه‌های خرید هواپیما در بین‌ شرکت‌های هواپیمایی در گذشته سوخو بود.

 

پس از برجام و گشایش فرصت‌های بین‌المللی در صنعت هوانوردی در راستای نوسازی ناوگان هوایی و خرید هواپیمای نو «سوخو» یکی از گزینه‌های ایرلاین‌های داخلی بود که حتی در این رابطه یک فروند هواپیمای سوخو جهت بازایابی به ایران آمد، اما چندی پس اعلام شد که سوخو در بدنه خود دارای نقص فنی است.

 

پس از اعلام این موضوع شرکت‌های هواپیمایی دیگر به مانند گذشته تمایلی برای خرید این هواپیما نشان ندادند؛ این موضوع تا جایی ادامه پیدا کرد که حسن روحانی در سفری که فروردین ماه به روسیه داشت پوتین  درنشست خبری که به همراه رئیس‌جمهور ایران داشت، از مذاکرات برای فروش هواپیمای سوخو به ایران خبر داد.

 

این موضوعات در حالی روی داد که همین چند ماه گذشته سفیر روسیه در ایران از خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ واکنش نشان داد.

 

سفیر روسیه در تهران در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های داخلی از خرید هواپیماهای مسافربری بوئینگ و ایرباس و نخریدن هواپیماهای روسی انتقاد کرد و گفت: ما برای فروش سوخو سوپرجت ١٠٠ اعلام آمادگی کردیم و اگر طرف ایرانی هم مایل باشد مشکلی نخواهد بود. البته طرف ایرانی ترجیح می‌دهد بویینگ، ایرباس یا ATR بخرد. ما خیلی به لغوشدن تحریم‌ها علیه ایران کمک کرده‌ایم و انتظار داشتیم که ایران به جای خرید از کشورهای تحریم‌کننده از کشورهایی که کمک کردند تحریم‌ها لغو شود، خرید کند.

 

باید منتظر بود و دید که آیا شرکت‌‌های هواپیما در آینده برای خرید این هواپیما اقدامی خواهند کرد یا نه؟

 

حداکثر برد این مدل جدید 3,048 کیلومتر و حداکثر وزن هنگام برخاستن 45,880 کیلوگرم می باشد. همچنین مدل SSJB100 به نسبت مدل های پیشین به میزان ده درصد باند کمتری برای برخاستن نیاز دارد.

 

اعطای این گواهی این امکان را به شرکت سازنده می دهد تا هواپیمای SSJB100 را به مشتریان اروپایی تحویل دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.