بازدید سایت : ۱۱۳۳۹
| کد خبر ۳۰۳۱۷۶
کپی شد

رونمایی از فاز نخست ابر پروژه ۷۸ کیلومتری حلقه چهارم ترافیکی اصفهان

فاز نخست حلقه چهارم ترافیکی کلان‌ شهر اصفهان با عنوان «هلال ترافیکی شرق»، به طول ۱۴ کیلومتر و با هزینه‌ای بالغ بر ۲۱ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال به بهره‌ برداری رسید.

رونمایی از فاز نخست ابر پروژه ۷۸ کیلومتری حلقه چهارم ترافیکی اصفهان
تین نیوز |

فاز نخست حلقه چهارم ترافیکی کلان‌شهر اصفهان با عنوان «هلال ترافیکی شرق»، به طول ۱۴ کیلومتر و با هزینه‌ای بالغ بر ۲۱ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  تین نیوز به نقل از ایرنا، این پروژه عظیم که از آن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی سال‌های اخیر در استان یاد می‌شود با هدف کاهش بار ترافیکی از مرکز شهر، تسهیل در تردد بین‌شهری، اتصال محورهای مواصلاتی و ایجاد پیوند بین کلان‌شهر اصفهان با چندین شهرستان اطراف طراحی شده است.

افتتاح هلال ترافیکی کلان‌شهر اصفهان

حلقه چهارم؛ شاه راهی حیاتی برای کاهش ترافیک

شهردار اصفهان در آیین بهره‌برداری از این پروژه گفت: اجرای رینگ چهارم دیگر یک انتخاب نبود و از مطالبات ۲۰ ساله شهروندان و کارشناسان شهری بود که امروز بخشی از آن محقق شده است.

علی قاسم زاده با اشاره به ویژگی‌های فنی حلقه چهارم افزود: این مسیر ۷۸ کیلومتری شامل ۲۸ تقاطع غیر هم‌سطح و هشت میدان است که به عنوان شاه راهی حیاتی برای کاهش ترافیک، تسهیل عبور و مرور خودروهای سبک و سنگین، افزایش ایمنی جاده‌ای و اتصال بهتر مناطق مختلف شهر و استان طراحی شده است.

وی گفت: مسیر افتتاح شده از محدوده شهرداری‌های اصفهان، دولت‌آباد، خورزوق، خمینی‌شهر، درچه و شهر ابریشم عبور می‌کند و تنها به اصفهان محدود نیست بلکه شهرستان‌های اطراف نیز از آن منتفع می‌شوند.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه اجرا و آزاد سازی این پروژه بزرگ بدون نارضایتی حتی یک نفر از مالکان و بدون حکم قضایی انجام شد تصریح کرد: افزایش طول سفر، آلودگی هوا، ترافیک سنگین و اتلاف زمان و انرژی مردم، ما را ناگزیر به اجرای این پروژه کرد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: رینگ چهارم حلقه اتصال شرق و غرب و نجات بخش ترافیک مرکزی شهر خواهد بود، به مردم قول می‌دهیم که با همین تلاش سایر بخش‌های پروژه را نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسانیم.

افتتاح هلال ترافیکی کلان‌شهر اصفهان

آمار شگفت‌انگیز از عظیم‌ترین بزرگراه تاریخ اصفهان

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این آیین، پروژه «هلال ترافیکی شرق» را عظیم‌ترین پروژه بزرگراهی تاریخ اصفهان دانست و گفت: این پروژه از نظر هزینه، نورپردازی، زیبایی و حجم عملیات عمرانی بی‌نظیر است.

رسول میرباقری با اشاره به حجم سنگین عملیات عمرانی انجام شده افزود: در این پروژه تنها معادل ۶۳۲ هزار کامیون خاکبرداری انجام شده، بتن ریزی آن ۸۰ هزار مترمکعب، آسفالت ریزی ۱۸۰ هزار تن و میلگرد مصرف شده در آن معادل مصالح مورد نیاز برای ساخت بیش از هزار واحد آپارتمان یکصد متری است.

وی با بیان اینکه دشوارترین بخش کار، آزادسازی اراضی در منطقه تجاری خاتون‌آباد بود، گفت: این پروژه ضرورتی انکارناپذیر برای شهروندانی بود که سال‌ها با ترافیک‌های طاقت فرسا روبه‌رو بودند و اجرای این کمربند ترافیکی، پاسخ به نیاز مبرم مردم بود.

میرباقری با تأکید بر لزوم تسریع در تکمیل سایر بخش‌های حلقه چهارم، از استاندار اصفهان خواست تا اجرای بخش‌های باقی مانده در خمینی‌شهر و شهر ابریشم را نیز با جدیت پیگیری کند چرا که غرب اصفهان بیش از شرق، به چنین زیرساخت‌هایی نیازمند است.

افتتاح هلال ترافیکی کلان‌شهر اصفهان

رینگ چهارم ضرورت ترافیکی و پاسخ به مطالبه ۲۰ ساله مردم است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به عملکرد شورا و شهرداری اصفهان آن را الگویی موفق و قابل دفاع در سطح کشور دانست و گفت: این پروژه، مطالبه‌ای بود که بیش از ۲ دهه شهروندان و کارشناسان شهری پیگیر آن بودند و امروز با بهره‌برداری از فاز نخست آن، شاهد تحقق بخشی از یک خواسته دیرینه مردم هستیم.

مهدی طغیانی اضافه کرد: این کمربند ترافیکی نه تنها در کاهش بار عبوری از مرکز شهر نقش دارد، بلکه به‌ویژه در شرایط فعلی آلودگی هوا، یک اقدام ضروری در مسیر کاهش منابع آلاینده ناشی از حمل و نقل سنگین پیرامون اصفهان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به عملکرد مدیریت شهری در ادوار مختلف گفت: بدون توجه به اینکه کدام جریان سیاسی در شورا حاکم بوده، کارها در مسیر منافع مردم پیش رفته است.

 

آلودگی هوا، دومین دغدغه بزرگ مردم اصفهان پس از زاینده‌رود

طغیانی با بیان اینکه «زاینده‌رود» همچنان مساله اول افکار عمومی در اصفهان است، گفت: اما آلودگی هوا دومین نگرانی مردم است. ما در اصفهان انگشت شمار روز پاک داریم و بیماری‌هایی که منتسب به آلودگی هواست، رو به افزایش است.

وی ادامه داد: مطالعات نشان می‌دهد صنعت اطراف شهر که ناشی از جانمایی‌های اشتباه بوده سهم ۶۰ درصدی در آلودگی دارد اما موضوع دیگر، حمل‌ونقل صنعتی است و آمارها می‌گویند در استان اصفهان سالانه ۴۴ میلیون تن بار جابه‌جا می‌شود و اگر میانگین هر کِشنده را ۲۰ تن فرض کنیم، حدود ۲ تا سه میلیون سفر کامیون و کشنده در سال داریم که بخشی از آن از اطراف کلان‌شهر اصفهان عبور می‌کند.

وی تأکید کرد: عبور این حجم سنگین از خودروها در اطراف اصفهان، خودش منبع جدی آلایندگی است و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد که رینگ چهارم در همین راستا طراحی شده تا عبور و مرور سریع‌تر و با کمترین مزاحمت برای شهروندان انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.