تسریع در تکمیل پروژه ریلی اصفهان بافق با پیشرفت ۷۳ درصدی
. این پروژه که طی چند سال گذشته آغاز شده ، با بهره برداری کامل، ظرفیت حمل بار را تا ۲۰ میلیون تن در سال افزایش خواهد داد و زمان سفرهای ریلی در این محور را به طور چشمگیری کاهش می دهد .
تکمیل این محور نه تنها اقتصاد منطقه را تقویت می کند ، بلکه گامی بلند در جهت کاهش مصرف سوخت و توسعه پایدار خواهد بود . این پروژه که طی چند سال گذشته آغاز شده ، با بهره برداری کامل، ظرفیت حمل بار را تا ۲۰ میلیون تن در سال افزایش خواهد داد و زمان سفرهای ریلی در این محور را به طور چشمگیری کاهش می دهد .
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت ۷۳ درصدی پروژه افزایش ظرفیت خطوط ریلی محور اصفهان - بافق خبر داد و دستور تسریع در تکمیل ۱۲۰ کیلومتر باقی مانده را صادر کرد . این پروژه عظیم که نقشی کلیدی در توسعه حمل ونقل ریلی کشور دارد ، قرار است تا هفته دولت سال جاری به بهره برداری کامل برسد .
سیدمصطفی داوودی به همراه محمدرضا چنگانی ، مدیرکل راه آهن اصفهان ، از روند اجرای خط دوم ریلی این پروژه بازدید کردند .
پیمانکاران گزارش دادند که از مجموع ۲۷۰ کیلومتر این محور دو خطه در منطقه اصفهان ، ۱۵۰ کیلومتر در بلاک های اصفهان - سیستان ، مشک - ساسان ، عقدا - ارژنگ و اصفهان - آبنیل تکمیل و به بهره برداری رسیده است و بخش باقیمانده از ایستگاه ارژنگ تا بافق نیز با پیشرفت ۷۳ درصدی در حال اجراست .
داوودی در این بازدید با تأکید بر اهمیت استراتژیک این پروژه در افزایش ظرفیت حمل بار و مسافر ، اظهار داشت : با تلاش مضاعف پیمانکاران و هماهنگی دستگاه های اجرایی ، هدف گذاری شده است که بخش عمده این پروژه تا هفته دولت به بهره برداری برسد .
وی افزود : تکمیل این محور نه تنها اقتصاد منطقه را تقویت می کند ، بلکه گامی بلند در جهت کاهش مصرف سوخت و توسعه پایدار خواهد بود . این پروژه که طی چند سال گذشته آغاز شده ، با بهره برداری کامل ، ظرفیت حمل بار را تا ۲۰ میلیون تن در سال افزایش خواهد داد و زمان سفرهای ریلی در این محور را به طور چشمگیری کاهش می دهد .
چنگانی نیز با اشاره به نقش محوری راه آهن اصفهان در جابه جایی مواد اولیه صنایع بزرگ استان ، از تعهد این اداره کل برای حمایت از پیمانکاران خبر داد .
گفتنی است ، محور اصفهان - بافق به دلیل اتصال مراکز صنعتی و معدنی کشور ، یکی از مهم ترین کریدورهای ریلی ایران محسوب می شود و تکمیل آن تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی منطقه و کشور خواهد داشت .