| کد خبر: 270312 |

تخفیف در عوارض صدور پروانه ساختمانی راهکاری برای نوسازی بافت‌ های فرسوده

یکی از تسهیلاتی که برای نوسازی بافت فرسوده ارائه شده است، تخفیف در عوارض صدور پروانه ساختمانی است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: از سال ۱۴۰۰ تا  ۱۴۰۲ در مجموع بیش از ۱۳۷ میلیارد ریال تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی در محدوده های بازآفرینی شهری اصفهان اعمال شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری قرآن در خصوص تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده اظهار کرد: یکی از تسهیلاتی که برای نوسازی بافت فرسوده ارائه شده است، تخفیف در عوارض صدور پروانه ساختمانی است تا در کنار دیگر تسهیلات موجود تلاش شود به ساخت و ساز در بافت فرسوده رونق ببخشده شود.  

وی افزود: جمعیت استان اصفهان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از پنج میلیون نفر بوده است که ۱۸ درصد آن شامل افزودن بر ۹۰۱ هزار و ۴۰۰ نفر در بافت های فرسوده استان ساکن هستند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: این استان با مساحت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۶.۵ درصد از خاک کشور را داراست که حدود ۱۱ درصد از مساحت آن در زمره محدوده های مصوب بافت فرسوده قرار دارد.  

وی با بیان اینکه بیش از ۱۶۶ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور موجود است، گفت: ۱۱ هزار و ۴۷۳ هکتار از محدوده های مصوب بافت فرسوده کشور در استان اصفهان واقع شده و این میزان حدود ۷ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می شود.  

قاری قرآن خاطرنشان کرد: براساس برنامه چهار ساله، نوسازی بیش از ۳۴ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در بافت های فرسوده استان در برنامه قرار دارد همچنین تا کنون شهرهای اصفهان، گلپایگان، کاشان و نجف آباد، بیشترین سهم نوسازی را در بافت های فرسوده استان اصفهان به خود اختصاص داده اند.    

وی اضافه کرد: در ۳ سال اخیر از سال ۱۴۰۰ لغایت ۱۴۰۲ در مجموع بیش از ۱۳۷ میلیارد ریال تخفیف عوارض صدور برای افزون بر یک هزار پروانه ساختمانی در محدوده های بازآفرینی شهری اصفهان اعمال شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این پروانه های ساختمانی برای بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی بوده است گفت: متقاضیان برای اخذ پروانه ساختمانی در محدوده های بازآفرینی شهری اصفهان در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۴۰، سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۰۳ و سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۵۳ پروانه ساختمانی از تخفیف عوارض بهره مند شدند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.