| کد خبر: 269110 |

ایمن سازی نقاط حادثه خیز استان اصفهان در دستور کار است

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در راستای ارتقاء کیفیت ایمنی فیزیکی راه، مشکلات و نواقص آن شناسایی و با اولویت بندی این نقاط، اجرای پروژه های ایمن سازی با سرعت و کیفیت مناسب انجام می شود.

تین نیوز

علیرضا قاری قرآن در خصوص اقدامات این اداره کل در راستای افزایش ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بهره گیری از متخصصان واجد شرایط و دارای صلاحیت به منظور ارتقا کیفیت ایمنی فیزیکی راه، مشکلات و نواقص آن را شناسایی می کند و با اولویت بندی این نقاط در حال اجرای پروژه های ایمن سازی با سرعت و کیفیت مناسب است.  

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، قاری قرآن افزود: به منظور رفاه حال کاربران جاده ای و جلوگیری از خسارات جانی و مالی، بهسازی و ایمن سازی نقاط حادثه خیز در اولویت کاری قرار دارد.  

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: حوزه حمل و نقل از ابتدای تاریخ بشر، نقشی اساسی در شکل دهی جوامع انسانی و توسعه اقتصادی آن ها ایفا نموده است و امروز نیز شریان های ارتباطی، زیربنای اقتصاد هر کشوری را تشکیل می دهند.  

وی اضافه کرد: توسعه پایدار، حمل و نقل سریع و ایمن نیز همانند سایر ابعاد زندگی بشر هنگامی تبلور پیدا می کند که به صورت نظام مند و بر اساس منطق علمی پایه ریزی شده باشد همچنین موضوع تأمین تردد ایمن در سطح شبکه راه های درون شهری و برون شهری یکی از اصول اساسی حاکم بر مهندسی راه، ترافیک و برنامه ریزی حمل و نقل است، چرا که عدم وجود ایمنی، به خصوص در جاده های برون شهری، باعث بروز حوادث ناگواری می شود که معمولاً با کشته یا زخمی شدن انسان ها همراه است.  

قاری قرآن با بیان اینکه یکی از اولویت های این اداره کل در سطح استان، رفع نقاط حادثه خیز و تبدیل و ارتقا محورهای موجود است. گفت: نقاط حادثه خیز بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مشخص می شود و با اولویت بندی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار می گیرد.  

وی با اشاره به اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان هر ساله احداث راه در سال پیش رو را متناسب با عملکرد سالانه پیش بینی می کند عنوان کرد: بر این اساس و مطابق با پیش بینی به عمل آمده احداث محورها از صفر تا صد در دستور کار قرار داده می شود.  

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۶.۵ درصد خاک کشور را داراست که ۲۶ هزار و ۵۱۰ کیلومتر راه همسنگ، بیش از ۴ هزار کیلومتر راه با نقش ملی و ترانزیت، هم جواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۱۴ شهر همگی نشان از اهمیت بسیار بالای این استان در زمینه حمل و نقل و حوزه شهری است.  

وی افزود: در حال حاضر ۲۷ قرارداد طرح احداث و بهسازی حوزه راه در استان اصفهان به طول ۱۶۵.۲۰ کیلومتر در حال اجراست که این طرح ها شامل احداث و تکمیل راه اصلی، باند دوم، تقاطع غیر همسطح، کنارگذر، تونل و پل، راه سازی و... است.   

قاری قرآن گفت: آران و بیدگل، بر خوار، بویین میاندشت، تیران و کرون، چادگان، خمینی شهر، خوانسار، شاهین شهر و می مه، فلاورجان، کاشان، مبارکه، نایین، نجف آباد و ورزنه، شهرستان هایی هستند که این طرح ها در محدوده استحفاظی راه های آنها در حال اجرا قرار دارد.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.