| کد خبر: 259264 |

میانگین هزینه ساخت هر کیلومتر راه در استان اصفهان ۱۱۰ میلیارد ریال است

به طور میانگین در استان اصفهان برای هر کیلومتر راه با عرض سواره رو (۷.۴ متر) به اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال نیاز است.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه پروژه های راهسازی استان اصفهان پس از اخذ مجوزات لازم و تامین اعتبار آغاز می شوند گفت: به طور میانگین در استان اصفهان برای هر کیلومتر راه با عرض سواره رو (۷.۴ متر) به اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال نیاز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: به لحاظ بالا بودن هزینه های راهسازی ، به طور میانگین در استان اصفهان برای هر کیلومتر راه با عرض سواره رو (۷.۴ متر) به اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال نیاز است که البته در راههای کوهستانی این مبلغ به مراتب بالاتر است.  

◄ هرج و مرج در حمل و نقل جاده ای اصفهان

وی با اشاره به اینکه اعتبارات ابلاغی پاسخگوی نیازهای حوزه ساخت راه نیست گفت: در سال های اخیر اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تکمیل پروژه های نیمه تمام و متوقف مانده از سنوات گذشته را در دستور کار خود قرارداده است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: این قبیل پروژه ها به نوعی در سال های گذشته بدون اعتبار شروع شدند و به علت عدم تامین منابع مالی متوقف مانده بودند که به لطف خدا و همراهی مسئولین قسمت اعظمی از این پروژه ها فعال و به بهره برداری رسیدند.  

وی با بیان اینکه مابقی پروژه های نیمه تمام نیز در دست اجرا است، عنوان کرد: البته این بدان معنی نیست که پروژه جدید آغاز نشده باشد بلکه پروژه های جدید دیگری نیز در استان کلید خورد که فرآیندهای مطالعاتی، اخذ مجوزهای لازم (مجوز ماده ۲۳ ) و تامین اعتبار را طی کرده و پس از تامین منابع مالی، پروژه آغاز شده که در همین راستا تعدادی از آنها نیز به بهره برداری رسیده اند.  

شاهسوندی بیان کرد: براین اساس اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان قطعا با کمبود منابع مالی مواجه می شود اما تاکنون با پیگیری هایی که صورت گرفته بخش اعظمی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است.  

وی در خصوص سیاست گذاری های بعمل آمده در راستای عدم رها شدن پروژه ها به صورت نیمه کاره اظهار کرد: برای جلوگیری از این موضوع برای آغاز پروژه ها در ابتدا مطالعات و برآورد انجام کار به طور دقیق انجام میشود و بعد از تصویب طرح، اخذ مجوز ماده ۲۳، کد دارنمودن طرح و تامین اعتبار کافی با توجه به برنامه زمانبندی پروژه آغار می شود.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آشنا 3 0

    بخور بخور همینه دیگه؛ آخه جاده و آسفالتی که به یکسال نمیکشه که نابود میشه، چه خبره مهندس جان! من فکر کردم میخواین با طلا بسازید!
    الغارعه ماالغارعه!

  • علی 1 0

    راه نمیخاهیم 2 تا فرقون آسفالت بریز از میمه تا دلیجان والا خجالت هم چیز خوبیه

  • ناشناس 0 0

    مهم نیس چون اصفهانه وشهر پارسه البته نه خالص، یه سال بودجه سایر ملیت هارو به اونجا تخصیص می‌دین مثل سالهای سابق ،مثلاکاشت برنج در کویر اصفهان با دزدی آب سایر استانها

  • ناشناس 0 0

    اجرای هرگونه.پروژه بزرگ.ومتوسط وکوچک در کشور ما هم زمان براست وهم.پرهزینه.ضمن.اینکه بعضا فاقد اصول طراحی ومهندسی بی عیب ونقص می باشد خدا میداند اگر امروز می خواستند مشابه منارجنبان .میدان نقش جهان وپل های آجری تاریخی را بسازند چه هزینه هایی صرف میشد ودر آخرهم معلوم.نبود که.چه بناهایی.ساخته میشد البته وقتی آب را از اصفهان می.برند ومی خواهند از دریا آب برای اصفهان بیاورند ویا برج سازی های بی قباره لانه کبوتری ویا ساختمان جهان نما وکاشت چند اصله نخل بجای چنار و.............مشت نمونه ای از خروار می باشد خدارا شکر که اگر برای کشور ومردم آب ندارد برای بعضی ها نان چربی در پی دارد

  • ناشناس 1 0

    این همه هزینه برای راه های استان
    مگر قرار است چه خبر باشد.
    این همه پول برای یک جاده روستایی ، در آمده از این روستا چیست.
    سیاست کاری داشته باشید.

  • ناشناس 1 0

    اگر هیچ نگویم فردا میگی متر ۱۱۰میلیارد بابا بده به من کیلومتری ۲میلیارد تومان باقیش مال خودت

  • علی 0 0

    البته بفرماین با دزدیاش،

  • ناشناس 1 0

    با درود،بیست سال قبل تا به حال جا ه ها خراب،واصلن تعمیر نشده بوجه ها را ببینید صرف کجا شده

  • شهاب 0 0

    اگر زمان پهلوی اول اندقطارسریع السیراصفهان تهران/تهران مشهد/تهران تبریزوغیره به انجام رسیده بود....

  • ایرانی 0 0

    من راننده تریلی هستم .
    شاسی تریلی من چهارسال کار کرده واز ۶جا شکسته تازه روکیسه هوا هست این مالیاتی که از بار ما کم میشه حساب کنی تاحالا میشد کل ایران آسفالت کنی.
    چرا آسفالت زمان شاه هنوز از راه جدید بهتره!!!!!؟
    کار بلد نیستین بدین به بلد ش

  • فاضل 0 0

    عوضش در تبریز آسفالت رو به پیمانکار فاقد شرایط میدهند و اونهم با یک ماشین غلطک کوچک و بیشتر اوقات دستی یک خیابان پر از چاله و چوله درست میکنه. ماست مالی برای تمیز جلوه دادن به چه قیمتی؟ نمونه کوی شهید محمدی واقع در خ مفتح روبروی مخابرات شهید قاضی.البته کم نیست این رو نمونه گرفتم چون یک هفته نیست که هزینه شده با دوچرخه برو تا میزان دست انداز آسفالت جدید راحتر معلوم بشه.