| کد خبر: 256505 |

برای نوسازی تاکسی های فرسوده اصفهان از هیچ تلاشی دریغ نکردیم

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده سازمان تاکسیرانی برای نوسازی تاکسی های فرسوده در این کلان شهر گفت: برای نونوار کردن تاکسی های فرسوده اصفهان از هیچ تلاشی دریغ نکردیم.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده سازمان تاکسیرانی برای نوسازی تاکسی های فرسوده در این کلان شهر گفت: برای نونوار کردن تاکسی های فرسوده اصفهان از هیچ تلاشی دریغ نکردیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، محمد پرورش  با اشاره به وضعیت تاکسی های فرسوده شهر اصفهان اظهار کرد: حدود ۹ هزار تاکسی تحت پوشش سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان است که بیش از ۸۰ درصد آن ها فرسوده و عمر بالای ۱۰ سال دارد.

وی با بیان اینکه این حجم از فرسودگی به دلیل حمایت نکردن ارگان های مختلف و نهادهایی است که در این زمینه موظف بوده اند، افزود: رانندگان تاکسی سال های زیادی است که با هزینه های شخصی در امر خدمت رسانی به شهروندان فعالیت می کنند، همچنین افزایش قیمت خودرو و لوازم یدکی باعث شده است که این قشر مظلوم با مشکلات زیادی روبه رو شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برای تبدیل به احسن تاکسی با توجه به افزایش قیمت ها با مشکل مواجه شدیم، تصریح کرد: قیمت خودروی جایگزین در سال ۱۴۰۰، ۱۵۵ میلیون تومان بوده که این رقم در سال گذشته ۲۷۳ میلیون تومان و در سال جاری به ۳۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است؛ درواقع سالانه حدود ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشتیم که این حجم از تقاضا و تسهیلات خارج از اختیارات سازمان تاکسیرانی است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان تاکسیرانی برای تاکسی های فرسوده خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تلاش شده است که از طریق مختلف امکان دریافت تسهیلات فراهم شود که مکاتبه با شهردار، استاندار، نمایندگان مجلس و سازمان برنامه و بودجه انجام شده است، همچنین طرح تحول ناوگان تهیه و در هیئت مدیره سازمان مصوب و به شهرداری ارائه شد که در صورت حمایت می توانست نوسازی بخشی از ناوگان تاکسیرانی را رقم بزند.

پرورش با اشاره به طرح تحول ناوگان گفت: بر اساس این طرح باید سال گذشته ۵۰۰ دستگاه خودروی تاکسی نوسازی می شد و امسال نیز در صورت تأمین منابع مالی، برای دو هزار دستگاه تاکسی تسهیلات فراهم شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته با مساعدت استاندار اصفهان از محل بند «ب» تبصره ۱۶ که وام اشتغال زایی است، ۵۰۰ فقره وام ۱۵۰ میلیون تومانی در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار گرفت، ادامه داد: بر همین اساس به دو هزار نفر از رانندگانی که شرایطی از جمله بیمه نبودن اجباری، محدودیت سنی و مدل خودرو را داشتند، برای استفاده از این تسهیلات اطلاع رسانی شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: افراد حائز شرایط به بانک های عامل معرفی شدند اما تا این لحظه کمتر از چهار درصد جذب محقق شده است؛ درواقع از بین ۵۰۰ راننده تنها ۴۸ نفر این وام را دریافت کردند، رانندگان باید باقی مانده مبلغ که حدود ۱۲۰ میلیون تومان است را خودشان پرداخت می کردند که به دلیل نداشتن تمکن مالی از بین دو هزار نفر تنها ۵۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات داوطلب شدند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ای در تاریخ بیست ونهم دی ماه سال گذشته در اصفهان با حضور علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست گفت: با توجه به آلودگی هوا و مسائل محیط زیستی در استان اصفهان مصوب شد که از محل صندوق ملی محیط زیست دو هزار وام در اختیار سازمان تاکسیرانی اصفهان قرار گیرد که تاکنون این امر محقق نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.