| کد خبر: 250776 |

محمد محمدی در بازدید از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان؛

ارتقای گردشگری در حوزه هوایی برای توسعه و امنیت کشور ضروری است

معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ارتقای گردشگری در حوزه هوایی یک هدف مهم برای توسعه و امنیت کشور بوده و لازم است دستگاه های اجرایی برای رفع موانع موجود همکاری کنند.

تین نیوز

معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ارتقای گردشگری در حوزه هوایی یک هدف مهم برای توسعه و امنیت کشور بوده و لازم است دستگاه های اجرایی برای رفع موانع موجود همکاری کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان اصفهان، محمد محمدی بخش پس از بازدید بخش های مختلف فرودگاه شهید بهشتی، در جلسه ای که به منظور بررسی مسائل و موضوعات مربوط به فرودگاه اصفهان، در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما در حوزه جبهه مقاومت بسیار مدیون شهر اصفهان بوده و این شهر یکی از قطب های مؤثر در حوزه های مختلف تکنولوژی به ویژه حوزه ساخت هواپیما است که امیدواریم با دستور اخیر ریاست محترم جمهور به زودی شاهد پرواز هواپیماهای مسافری ساخت میهن اسلامی مان باشیم.

وی حوزه پدافند غیرعامل را یکی از ویژگی های بارز استان اصفهان پس از حوزه مسافری عنوان کرد و افزود: قرار گرفتن این استان در مرکز کشور باعث شده در بخش امداد هوایی به ویژه در شرایط بحران در استان های همجوار، از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد به طوری که خدمت رسانی تحسین برانگیز فرودگاه شهید بهشتی در حادثه ناگوار زلزله بم از یادها نخواهد رفت.

معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشور ادامه داد: به همین دلیل نمی توان فرودگاه اصفهان را تنها یک فرودگاه مسافری در نظر گرفت و باید به عنوان یک فرودگاه استراتژیک و قلب کشور به آن توجه کرد.

 محمدی بخش، ظرفیت های فرودگاه اصفهان در حوزه های سخت افزاری، تجهیزات هوانوردی و فرودگاهی، سطوح پروازی و ترمینالی را در حد مطلوب دانست و گفت: خلاء موجود در بخش مسافری این فرودگاه با تغییر مدل کسب و کار آژانس های مسافرتی در راستای جذب مسافر و گردشگر و همچنین ایجاد شبکه پروازی مناسب جهت ترغیب شرکت های هواپیمایی برای برقراری پرواز به این شهر، قابل رفع است.

وی در ادامه زنجیره اقدامات صورت گرفته در ترمینال بار هوایی فرودگاه اصفهان را بسیار هوشمندانه، علمی و دقیق خواند و افزود: تأمین هواپیمای باری به عنوان تکمیل کننده این زنجیره از وظایف سازمان هواپیمایی کشوری است که در همین راستا اقدامات مؤثری از سوی سازمان هواپیمای کشوری در حال انجام است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص تأسیس شرکت هواپیمایی با پایگاه اصلی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر چند شرکت خصوصی درخواست راه اندازی ایرلاین در این شهر را به صورت جدی به سازمان ارائه کرده اند که ما مهمترین شرط ایجاد این ایرلاین ها را استقرار در شهر اصفهان عنوان کردیم و در آینده ای نزدیک شاهد خبرهای خوبی در این خصوص خواهیم بود.

محمدی بخش، ارتقا بخش گردشگری در حوزه هوایی را به عنوان یک هدف مهم برای توسعه و امنیت کشور بیان کرد و خواستار همکاری همه جانبه کلیه دستگاه های اجرایی در جهت رفع موانع و مشکلات موجود و ارائه راهکارهای مناسب جهت دستیابی به این مهم شد.

همچنین ابوذر ضیایی مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان در ابتدای جلسه ضمن ارائه گزارشی مختصر از آخرین وضعیت آمار پروازهای فرودگاه، خواستار مساعدت و همکاری همه جانبه سازمان هواپیمایی کشوری جهت راه اندازی یک شرکت هواپیمایی با پایگاه اصلی فرودگاه اصفهان، استفاده از ظرفیت شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی به منظور رونق پایانه بار هوایی فرودگاه شهید بهشتی و همچنین افزایش پرواز در مسیرهای داخلی به ویژه تهران، شیراز و شهرهای شمالی کشور شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    شرکت هواپیمایی زیاد داریم به جای پرداختن به کمیت برید سراغ ارتقا کیفیت همین ایرلاین های موجود البته اگر سوادش رو دارید