| کد خبر: 194766 |

75 هزار سفر روزانه در خط 1 مترو اصفهان

مترو جزو نقاط استراتژیک شهرهاست.

تین نیوز

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تقدیر از تکمیل خط یک متروی اصفهان گفت: تکمیل خط یک مترو 75 هزار سفر روزانه را به زیر زمین منتقل کرد و این موضوع در بحث آلودگی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، جلسه پدافند غیرعامل خط یک متروی اصفهان با حضور دستگاه‌های امدادی، انتظامی، آتش‌نشانی و سایر دستگاه‌های استان اصفهان برگزار شد.

حسین امیری، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوعات ایمنی در پروژه‌ها اظهار داشت: وظیفه همه ما مهیا کردن ایمنی و امنیت برای همه شهروندان است و این دو موضوع وظیفه همه ما به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به موضوعات ایمنی تصریح کرد: در سال‌های اخیر به این دانش و علم توجه جدی صورت گرفته که شهرها خودشان‌را برای حوادث مختلف آماده کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: مترو از نقاط استراتژیک شهرها به شمار می‌رود و این سیستم حمل و نقل ریلی که جدید است، باید الزامات ایمنی و پدافند غیرعامل را فراهم کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در خط دو مطالعات کاملی در حوزه پدافند غیرعامل صورت گرفته و تمام اقدامات مناسب در این زمینه همزمان با ساخت، صورت می‌گیرد.

امیری تصریح کرد: پیگیری‌های جدی در این حوزه برای خط یک متروی اصفهان نیز صورت گرفته و مدیریت شهری آمادگی خود را برای اینکه در حوزه ایمنی اتفاقات جدی صورت دهد، هم در حوزه قطارشهری و هم در حوزه شرکت بهره‌برداری مترو، اعلام می‌دارد.

وی افزود: مسائل ارتباطی در مترو نیز موضوع مهمی بود که باید انجام می‌شد و خوشحالیم که در حال رفع این موضوعات نیز هستیم. از سوی دیگر سازمان قطارشهری اصفهان نیز تلاش بسیاری در این حوزه صورت داده و اقدامات این سازمان در این خصوص قابل تقدیر است.

استقبال مردم از مترو امیدوارکننده است

 مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به تکمیل خط یک متروی اصفهان گفت: خط یک قطارشهری اصفهان در حال حاضر با استقبال مردم، روزانه مشغول خدمت‌رسانی به مردم اصفهان است و خوشحالیم که در این خصوص اقدامات سازمان قطارشهری اصفهان، به نتیجه رسیده است.

مهندس محمدرضا بنکدار افزود: خوشبختانه مدیریت شهری استان به میزان قابل توجهی پیگیر موضوعات قطارشهری اصفهان هستند و این مسئله موید اتفاقات مثبت در این حوزه است.

وی تصریح کرد: در ماه‌های گذشته شهردار اصفهان پیگیر بحث‌های مالی در این بخش بود و سازمان قطارشهری اصفهان پیگیری جدی در حوزه‌های ایمنی و موارد دیگر صورت داد.

 مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان افزود: متروی اصفهان به نسبت سایر شهرهای کشور، بر اساس شاخص‌های ایمنی، از ایمن‌ترین متروهای کشور به شمار می‌رود.

بنکدار با بیان اینکه خط یک متروی اصفهان ۲۱ کیلومتر خط و ۲۰ ایستگاه را شامل می‌شود، اضافه کرد: پیگیری‌های جدی در این حوزه از سوی سازمان قطارشهری اصفهان صورت گرفته و تلاش می‌کنیم که در این حوزه به صورت جدی‌تر عمل کنیم.

وی افزود: تلاش ما ارائه خدمات مناسبی به مردم شهر اصفهان است تا نهایت استفاده را از خطوط مترو ببرند بنابراین در تلاش هستیم که تا پایان سال بصورت جدی‌تر زمینه ارتقای ایمنی مترو را فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.