| کد خبر: 192918 |

صدور تعرفه الکترونیکی برای نخستین بار در اتوبوسرانی اصفهان

برای نخستین بار از روز سه شنبه یکم مردادماه ۹۸ در سیستم BIS اتوبوسرانی صدور تعرفه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: برای نخستین بار از روز سه شنبه یکم مردادماه ۹۸ در سیستم BIS اتوبوسرانی صدور تعرفه به صورت الکترونیکی انجام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، قدرت افتخاری در جلسه کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان به ارائه گزارشی از روند فعالیت ها در بخش های مختلف این شرکت اظهار کرد: درخصوص انعقاد قرارداد جهت خرید ناوگان، قراردادی برای خرید ۳۵ دستگاه مینی بوس دو در منعقد شده که امیدواریم تا مهرماه سال جاری در خطوط مناسب به کارگیری شود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر هیچ مینی بوس دو دری در ناوگان اتوبوسرانی اصفهان وجود ندارد، تصریح کرد: در خطوط مختلف نیاز به ۱۰۰ تا ۱۵۰ دستگاه مینی بوس داریم؛ البته مینی بوس های موجود تک در هستند و ازنظر بهره برداری ایراداتی به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: ۸۰ درصد از خطوط اتوبوسرانی اصفهان ناکارآمد است که در ۲۰درصد آن می توان از مینی بوس برای جابه جایی مسافران استفاده کنیم چرا که عرض بعضی معابر برای تردد اتوبوس نامناسب و تعداد مسافر خطوط مذکور نیز بسیار پایین است و تردد اتوبوس در آنها توجیه اقتصادی ندارد.

وی از دیگر مزایای استفاده از مینی بوس های دو در به کارگیری رانندگان دارای گواهینامه پایه دو دانست و افزود: میزان مصرف سوخت و هزینه های بهره برداری مینی بوس کمتر از اتوبوس است و عملکرد آن از نظر سیستم نظارت و بهره برداری و استفاده از کارت بلیت با اتوبوس فرقی ندارد.

وی با بیان اینکه قراردادهای AVL و AFC برای هوشمندسازی ناوگان هنوز امضاء نشده است، گفت: جهت نهایی شدن این قراردادها پیگیری و اقدامات زیادی انجام شده، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: متأسفانه درحال حاضر تعداد قابل ملاحظه ای اتوبوس به خاطر نبود قطعات و مواد مصرفی نظیر روغن، فیلتر و... متوقف شده و امکان تامین و خرید سالانه بعضی اقلام از جمله روغن را نداریم و باید برای رفع این مشکلات چاره اندیشی شود.

وی با بیان اینکه قیمت فیلتر روغن و فیلتر هوا تا چهار برابر افزایش یافته است، گفت: متأسفانه روزانه چندین دستگاه اتوبوس فقط به خاطر نبود روغن متوقف می شود، از این رو باید تأمین اعتبار برای خرید امکانات مورد نیاز اتوبوس ها انجام شود.

 افتخاری افزود: درحال حاضر تعویض کامل روغن هر دستگاه اتوبوس ۷۰۰ هزار تومان هزینه دارد و به دلیل نبود امکانات تعداد نوبت تعویض روغن از چهار مرتبه به یک مرتبه کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی نصب تابلوهای زمانبندی تردد ناوگان در ایستگاه های خطوط مختلف توسط مناطق شهرداری انجام شده است، اما متاسفانه به دلیل خرابی ناوگان و نصب نکردن سیستم AVL تحقق آن با مشکل مواجه شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه طراحی نقشه جدید خطوط اتوبوسرانی به اتمام رسیده است، افزود: برای چاپ این نقشه به دنبال جذب اسپانسر هستیم.

شکایات مردمی و تخلفات ثبت می شود

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار از روز سه شنبه یکم مردادماه ۹۸ در سیستم BIS اتوبوسرانی صدور تعرفه به صورت الکترونیکی انجام می شود که منجر به نظم و برنامه ریزی بهتر و افزایش بهره وری در هر دو بخش خصوصی و دولتی و کاهش فوق العاده هزینه ها خواهد شد، همچنین پرداخت یارانه بخش خصوصی از طریق این سیستم انجام خواهد شد و تمام شکایات مردمی همچنین تخلفات احتمالی سیستم بهره برداری در آن ثبت می شود.

افتخاری با اشاره به شاخص های عملکردی واحد آموزش و ثبت اطلاعات در سیستم BIS اظهار کرد: براساس این شاخص ها سرانه آموزش برگزار شده به ازای هر نفر از راهبر دولتی و خصوصی ۶.۵ ساعت، سرانه آموزش برگزار شده به ازای هر نفر غیر راهبر ۱۱ ساعت، تعداد ساعات آموزش برگزار شده برای راهبران بخش خصوصی و دولتی ۷۶۲۰ نفر ساعت و برای غیرراهبر دولتی و خصوصی ۷۵۰ نفر ساعت همچنین تعداد فراگیران اعم از راهبر دولتی و خصوصی ۱۱۸۰ نفر و غیر راهبر دولتی و خصوصی ۷۰ نفر است.

وی تصریح کرد: بررسی و نظارت بر طرح ساماندهی پایانه صفه، ساماندهی پایانه اندیشه و پایانه قدس همچنین پایانه کارخانه شکوه (ترمینال کاوه)، ساماندهی خطوط کریدور کاوه و چهارباغ، بررسی اولویت های اجرایی خطوط تندرو شامل خط ۳۴ (خیابان امام خمینی ادامه خط سه خطوط تندرو) و ارائه لایحه خصوصی سازی در کمیسیون های حمل ونقل و اقتصادی شورای شهر و تصویب لایحه در صحن علنی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به اقدامات فنی و پشتیبانی و فعالیت های انجام شده و در دست اقدام تصریح کرد: آماربرداری و شناسایی تمام دستگاه ها و تجهیزات مستقر در توقف گاه شهید مهرابی و شهید طباطبائی، تهیه شناسنامه تجهیزات همراه با تدوین فرم جدید و تهیه دستورالعمل های سرویس و نگه داری هر دستگاه، تهیه و تدوین فرم بازرسی تجهیزات فرایند ثابت به همراه چک لیست های سرویس و نگه داری تمام تجهیزات مستقر در توقف گاه ها، برنامه ریزی برای تعویض تعداد ۲۸۴ عدد سوزن انژکتور مربوط به اتوبوس پیش رو دیزل و تعداد ۴۴۰ سوزن انژکتور مربوط به اتوبوس بنز ۴۵۷، نصب فیلتر بر روی ۵۰ دستگاه اتوبوس که تأثیر قابل توجهی در کاهش آلایندگی و روغن موتور دارد، تغییر کاربری ۳۱ دستگاه اتوبوس های اسکانیای گازسوز به سیستم دیزل و تجهیز به سیستم سرمایشی، بازسازی بدنه چهار دستگاه اتوبوس زرین و بی آر تی به وسیله سندپلاست از جمله این اقدامات به شمار می رود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی بازسازی ۱۵۰ اتوبوس طبق اولویت بندی درحال انجام است، گفت: اسقاط سالانه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس که بازسازی آن ها مقرون به صرفه نیست، باید انجام شود.

افتخاری تعداد کل اتوبوس های مورد نیاز در شرکت واحد اتوبوسرانی را شامل ۱۰۰ دستگاه میدل باس، ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس عادی ۱۲متری جهت جایگزینی و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس آرتی کولیت اعلام کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی و بازمهندسی شبکه موجود خطوط اتوبوسرانی گفت: ادغام خط ۱۲ و ۱۲۰(امتداد خط ۱۲ تا خیابان وحدت)، ادغام خط ۱۸ و ۳۸ (امتداد خط ۱۸ تا ولدان)، ادغام خط ۳۹ و ۴۶ (امتداد خط ۴۶ تا کوی امیریه)، ادغام خط ۱۴۸ و ۱۵۰ (امتداد خط ۱۵۰ تا خیابان شهدای ابر)، امتداد خط ۷۱ تا شهرک ولیعصر، پوشش دهی بلوار بهار در مسیر خط ۹۰، عبور مسیر رفت خط تندروی دو از خیابان آیت الله صادقی به سمت میدان بزرگمهر و افتتاح و بهره برداری از خط ۱۰۷(شهرک شهید کشوری- بزرگراه شهید کشوری- پایانه صفه) را ازجمله این اقدامات برشمرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان را ۹.۲ سال عنوان کرد و گفت: درحال حاضر سهم اتوبوسرانی اصفهان از حمل ونقل ۱۷درصد است.

وی از کاهش میزان تصادفات اتوبوس های شهر در سه ماهه نخست سال جاری خبرداد و تأکید کرد: برخورد با سرعت غیرمجاز رانندگان و نظارت بر عملکرد آن ها در رانندگی سطح شهر همچنین آموزش های مختلف در این خصوص به راهبران منجر به کاهش میزان تصادفات شده است.

۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه خطوط تندرو

در ادامه این جلسه علیرضا صلواتی، معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه در حال پیگیری تأمین زیرساخت مورد نیاز برای توسعه خطوط BRT هستیم، گفت: توسعه خطوط BRT مستلزم تأمین ناوگان است که یکی از راهکارهای آن استفاده از اوراق مشارکت است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه خطوط تندروBRT اصفهان به نتیجه رسیده و پیگیری های لازم انجام شده است.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: برای خرید اتوبوس قراردادی با شرکت اسکانیا منعقد شده که باید تأمین اعتبار آن انجام شود تا این قرارداد به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه سیستم ۵۰درصد مشارکت دولت برای ناوگان حمل ونقل عمومی را پیگیری می کنیم، افزود: کمیته مهندسی خطوط هر هفته با حضور مدیران و کارشناسان اتوبوسرانی برگزار می شود.

صلواتی گفت: موضوع ایجاد سرپناه و زیباسازی ایستگاه های اتوبوس به نتایج خوبی نرسیده و هر چند سعی شده طراحی خوبی انجام شود، اما در این راستا همراهی و جدیت لازم صورت نگرفته است.

ضرورت نصب تابلوهای زمانبندی حرکت اتوبوس ها

«علیرضا نصراصفهانی»، نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان از نحوه کنترل کارت شهروندانی که هنگام سوار شدن به اتوبوس کارت بلیت نمی زنند، انتقاد کرد و گفت: نحوه کنترل افرادی که در اتوبوس کارت نمی زنند نباید حاشیه ساز باشد و کنترل این موضوع ضربه ای به شرکت واحد اتوبوسرانی وارد کند.

وی افزود: روشن بودن اتوبوس ها علی رغم تذکرات داده شده و اینکه اعلام شده بود کاهش یافته، همچنان ادامه دارد و باید با افراد خاطی برخورد شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اتوبوس های دودزا باید کمتر در ناوگان اتوبوسرانی مورد استفاده قرار گیرد، افزود: همچنین تابلوهای زمانبندی حرکت اتوبوس ها در ایستگاه های اتوبوس باید هرچه سریع تر نصب شود.

وی با تأکید بر نیاز سنجی دانش آموزان برای استفاده از اتوبوس برای عزیمت به مدارس گفت: باتوجه به نزدیک شدن مهرماه مدارس برای انتقال دانش آموزان به اتوبوسرانی مراجعه می کنند تا از سرویس های اتوبوس این شرکت استفاده کنند، اما نرخ بالای اعلام شده به آن ها رغبت مدارس را برای استفاده از اتوبوس از بین می برد و آن ها ترجیح می دهند از مینی بوس استفاده کنند.

لزوم ایجاد تحول در شرکت واحد اتوبوسرانی

«امیراحمد زندآور»، رییس کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه تا سال آینده باید تحولی در شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان اتفاق بیفتد، گفت: برای تأمین تجهیزات و خدمات هرکجا نیاز به حمایت کمیسیون حمل ونقل وجود داشته باشد از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اینکه اتوبوسی به خاطر نبودن لنت یا سایر قطعات متوقف باشد به هیچ عنوان پسندیده نیست.

رییس کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی شهراصفهان با ابراز خرسندی از روند بازسازی اتوبوس ها گفت: درخصوص بازسازی اتوبوس ها گزارش های خوبی ارائه شده و امیدواریم تا مهرماه شاهد ورود تعدادی از آن ها به ناوگان باشیم.

وی ادامه داد: آمارها حکایت از آن دارد که درحال حاضر ۴۰ دستگاه اتوبوس در پایانه های این شرکت به دلیل مشکلات متوقف شده درحالی که با رفع این مشکلات و ورود آن ها به خطوط مختلف، بسیاری از کاستی ها جبران می شود.

تکلیف مردم با اصفهان کارت مشخص شود

«اصغربرشان»، عضو کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست شورای اسلامی شهراصفهان روند نوسازی و بهسازی اتوبوس های شهر را قابل قبول دانست و گفت: باتوجه به افزایش سرسام آور هزینه ها نوسازی اتوبوس ها بهترین راهکار برای جلوگیری از کاهش تعداد اتوبوس و سرویس دهی به شهروندان است.

وی با تأکید بر اینکه قرارداد AFC باید هرچه سریع تر به نتیجه برسد تا هوشمندسازی ناوگان محقق شود، تأکید کرد: برای نحوه جایگزینی سرویس مدارس با اتوبوس باید در اسرع زمان هماهنگی لازم با مدارس انجام شود.

برشان با بیان اینکه آمار مقایسه ای از افزایش یا کاهش تعداد استفاده کنندگان از اتوبوس باید تهیه شود، تصریح کرد: نکته دیگر اینکه تکلیف مردم با اصفهان کارت باید مشخص شود چرا که یکی از معضلات فعلی اختلالات در اصفهان کارت است.

 

منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.