| کد خبر: 143823 |

اتوبوس های مسافربری زیر ذره بین پلیس

رئیس پلیس راه استان از راه اندازی سامانه نظارت مردمی بر ناوگان عمومی مسافربری و کنترل نامحسوس و دقیق ناوگان حمل و نقل مسافر خبر داد.

تین نیوز

رئیس پلیس راه استان از راه اندازی سامانه نظارت مردمی بر ناوگان عمومی مسافربری و کنترل نامحسوس و دقیق ناوگان حمل و نقل مسافر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ سرهنگ حسین پورقیصری گفت : به منظور کاهش تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل مسافربری برون شهری و نظارت نامحسوس رفتار رانندگان اتوبوس های برون شهری سامانه پیامکی و نظارت مردمی بر این ناوگان راه اندازی و فعال شده است .

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح جلب مشارکت مردمی و کاهش حوادث جاده ای می باشد افزود: مسافران می توانند از طریق ارسال پیامک به شماره 110120 با پلیس راه ارتباط برقرار کنند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در صورت مشاهده رفتارهای رانندگی حادثه ساز مانند صحبت کردن راننده با تلفن همراه ،عدم استفاده راننده یا مسافران از کمربند ایمنی ، رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی ،سرعت غیر مجاز و سبقت های بی جا ، عدم توقف بین راه جهت بجای آوردن فریضه نماز و یا حتی تقدیر از راننده قانونمند می توانند موضوع را از طریق این سامانه به پلیس اطلاع دهند.

سرهنگ پورقیصری اظهار کرد: ارسال پیامک می بایست فارسی باشد و شماره اتوبوس بدون فاصله بین حروف و اعداد ذکر شود تا قابلیت بهره برداری داشته باشد.

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان با تقدیر از رانندگان قانونمند و زحمت کش ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر خاطر نشان کرد: هدف پلیس از اجرای این طرح بازدارندگی از وقوع حوادث جاده ای از طریق نظارت های مردمی، مشارکت مردم برای کنترل نامحسوس ناوگان حمل و نقل مسافر، تقویت فرهنگ عمومی نظارت مردمی در کاهش حوادث جاده ای و ترغیب و تشویق رانندگان قانونمند می باشد.

عدم توجه به جلو یک کشته ویک مجروح برجای گذاشت

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان از برخورد یک دستگاه سواری پراید با یک پژو در محور “اصفهان-شهرکرد” و فوت سرنشین پراید و مجروحیت رانندگان هر دو خودرو خبر داد.

سرهنگ “جواد درستکار” گفت : ماموران پلیس راه “اصفهان-شهرکرد” از برخورد یک دستگاه سواری پراید با یک پژو در سه راهی گنج آباد مطلع و به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی خانمی 35 ساله که سرنشین پراید بود در دم فوت و رانندگان هر دو خودرو به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

این مسئول انتظامی بیان کرد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای عدم توجه به جلو توسط راننده پراید اعلام شده است .

سرهنگ جواد درستکار در پایان از کلیه رانندگان وسایل نقلیه عمومی خواست ، با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید تا شاهد وقوع حوادث تلخ و جبران ناپذیر رانندگی نباشیم.

توقیف محموله میلیاردی لوازم خودرو در خور و بیابانک

فرمانده انتظامی شهرستان خورو بیابانک از کشف یک محموله لوازم یدکی خودرو به ارزش چهار میلیارد و 800 میلیون ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرگرد نعمت خلیلی گفت : ماموران ایستگاه شهید رشیدی شهرستان خورو بیابانک حین کنترل و نظارت بر تردد خودروهای عبوری از ایستگاه به یک کامیون کشنده مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: این خودرو حامل تعداد پنج پالت بزرگ انواع لوازم مستعمل موتور خودرو ، تعداد 21 حلقه رینگ و لاستیک مستعمل خودروهای سبک ، تعداد دو پالت بزرگ انواع تسمه های خودرو ، تعداد دو پالت بزرگ انواع گلگیر خودروهای سنگین ، تعداد یک پالت بزرگ انواع دستگیره درب خودرو و فیوز و 2 دستگاه دینام برق خارجی بود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه راننده خودرو مدارک مربوطه گمرکی را ارائه نداد ادامه داد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه چهار میلیارد و 800 میلیون ریال اعلام شده است .

سرگرد خلیلی در پایان با اشاره به دستگیری راننده و تحویل وی به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: قاچاق کالا زمینه رکود اقتصادی و افزایش بیکاری جوانان کشورمان را فراهم می کند که در این خصوص از عموم شهروندان درخواست می شود هر گونه اخبار مربوطه را بلافاصله از طریق تماس با تلفن 110به پلیس اطلاع دهند.

توقف کامیون تانکردار با 76 کیلو گرم تریاک در اصفهان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف مقدار 76 کیلو و 100 گرم مواد افیونی و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ سید تقی حسینی گفت : در پی دریافت خبری از پلیس مبارزه بامواد مخدر استان خراسان جنوبی مبنی بر اینکه یک سوداگر مرگ قصد دارد محموله ای از مواد افیونی را وارد استان اصفهان بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموارن پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان قرار گرفت .

وی ادامه داد: ماموران کامیون تانکر دار متلق به این سوداگر مرگ را شناسایی ودر یکی از ورودی های استان اصفهان طی یک عملیات سنجیده و غافلگیرانه متوقف کردند.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از تانکر کامیون مقدار 50 کیلو و 100 گرم تریاک و 26 کیلو گرم شیره تریاک کشف شد افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و سوداگر مرگ جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ حسینی در پایان خاطر نشان کرد ، برخورد با قاچاقچیان مواد افیونی و سوداگران مرگ در الویت کاری نیروی انتظامی می باشد و پلیس هرگز اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

پلمپ 72 واحد صنفی متخلف در اصفهان

رئیس پلیس امنیت عمومی استان از پلمپ 72 واحد صنفی متخلف شهر اصفهان در راستای اجرای طرح ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب خبر داد.

سرهنگ اکبر عاصمی در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف در شهر اصفهان توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس طی هفت روز گذشته اجرا و ماموران از هزار 312 واحد صنفی بازدید به عمل آوردند.

وی افزود: در این طرح 72 واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمپ و برای 165 واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمپ صادر شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان با تقدیر از همکاری و همراهی اتاق اصناف استان و مسئولان اتحادیه های صنوف مختلف با پلیس گفت: برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس از صنوف به صورت مداوم ادامه داشته و از عموم شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق مرکز فوریت های 110 به پلیس اطلاع دهند.

محموله میلیونی تخمه آفتابگردان خارجی به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک از کشف 100 گونی تخمه آفتابگردان خارجی به ارزش 123 میلیون ریال توسط ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید رشیدی این فرماندهی خبر داد.

سرگرد نعمت خلیلی گفت : ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید رشیدی شهرستان خوروبیابانک حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو تعداد 100گونی تخمه آفتابگردان خارجی کشف شد که راننده آن مدارک مثبته گمرکی را ارائه نداد.

سرگرد خلیلی با اشاره به اینکه محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه123 میلیون ریال ارزش گذاری شده است اعلام کرد : در این خصوص راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق اینترنتی در اصفهان

فردی که با سرقت اطلاعات حساب بانکی یکی از شهروندان اقدام به سرقت از حساب او کرده بود توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی او مبلغ 50 میلیون ریال بصورت غیر مجاز برداشت شده بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده مقدماتی ماموران این پلیس تحقیقات خود را در فضای سایبر آغاز و پس از بررسی های علمی و تخصصی صورت گرفته و جمع آوری اسناد و مدارک الکترونیکی نهایتاً متهم که خانمی 27 ساله بود شناسایی و دستگیر شد.

این مسئول عنوان کرد: متهم که با مستندات پلیس روبرو شد به برداشت مبلغ 50 میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب شاکی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای اصفهان ادامه داد: با اعتراف صریح متهم در این رابطه پرونده تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

منبع: سايت خبری راه دانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.