| کد خبر: 142215 |

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه:

44 درصد از تخلفات اعمال قانون شده در استان کرمانشاه حادثه‌ساز بوده است

رئیس پلیس راه استان گفت: از مجموع 250 هزار و پنج فقره تخلف اعمال قانون شده در استان کرمانشاه 110 هزار و 936 فقره و به میزان ۴۴.۳ درصد مربوط به اعمال قانون تخلفات حادثه‌ساز است.

تین نیوز

رئیس پلیس راه استان گفت: از مجموع 250 هزار و پنج فقره تخلف اعمال قانون شده در استان کرمانشاه 110 هزار و 936 فقره و به میزان ۴۴.۳ درصد مربوط به اعمال قانون تخلفات حادثه‌ساز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه ، سرهنگ محمد حیدری امروز در نشست خبری اظهار داشت: ایمن‌سازی و خاکریزی پرتگاه‌های خطرآفرین در 60 نقطه مهم به طول 15 کیلومتر، ایمن‌سازی و خاکریزی دهانه پل‌ها و آب‌روها در 204 نقطه دارای اهمیت، تجزیه و تحلیل تصادفات با مشخص کردن محورهای بحرانی و تدابیر ترافیکی لازم جهت پیشگیری از تصادفات از جمله اقدامات اجرای مقررات و عملیات ترافیک است.

وی عنوان کرد: ایمن‌سازی 90 درصدی قسمت ابتدایی گاردریل‌ها در محورهای اصلی و پر خطر، آشکارسازی و ایمن‌سازی 66نقطه حادثهآفرین با نصب تابلوهای هشدار دهنده، شناسایی و حذف تقاطع‌های آنتنی و اولویت محورهای اصلی بیش از 60 تقاطع، شناسایی نواقصات مسیر تردد زائرین اربعین حسینی در استان کرمانشاه و هماهنگی با اداره کل راهداری استان جهت رفع نواقصات با هدف فراهم کردن بستری ایمن برای تردد زائران در استان از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

حیدری از جانمایی فاز دوم نصب دوربین های ثابت هوشمند ثبت تخلفات رانندگی خبر داد و گفت: 13 پل عابر پیاده در مسیر تردد عابران پیاده در روستاهای حاشیه محورهای اصلی و پرخطر ایمن‌سازی شده است.

وی به تخلفات اعمال قانون شده در جاده‌های استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: طی چهار ماه نخست امسال 38 هزار و 317 فقره سرعت غیرمجاز، 14 هزار و 873 فقره سبقت غیرمجاز، 10 هزار و 68 فقره انحراف به چپ، 29 هزار و 301 فقره عدم استفاده از کمربند ایمنی و 3000 فقره استفاده از تلفن همراه حین رانندگی به ثبت رسیده است.

حیدری عنوان کرد: از مجموع 250 هزار و پنج فقره تخلف اعمال قانون شده، 110 هزار و 936 فقره و به میزان 44.3 درصد مربوط به اعمال قانون تخلفات حادثه‌ساز است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: 876 دستگاه خودرو به دلیل ارتکاب دو تخلف همزمان حادثه‌ساز و 117 دستگاه خودرو دارای خلافی بیش از 10 میلیون ریال برابر تبصره یک ماده هشت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در مدت مذکور توقیف شده است و 106 نفر از رانندگان به دلیل رسیدن گواهینامه آنها به حد نصاب نمره منفی و عدم رعایت مقررات به مدت سه ماه از رانندگی محروم شده‌اند.

حیدری خاطرنشان کرد: بر اساس آمار پزشکی قانونی تصادفات منجر به فوت 12.6 درصد و تعداد فوت‌شدگان 5.5 درصد در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: 56.5 درصد برخورد وسیله نقلیه با وسیله نقلیه، 40.8 درصد واژگونی و 2.7 درصد برخورد وسیله نقلیه با عابر گزارش شده است که در این میان عامل انسانی با منشأ خستگی و خواب آلودگی، عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه بسیار تأثیرگذار بوده است.

حیدری با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات در ساعت 16 الی 20 به وقوع پیوسته است، گفت: 65 و 6 دهم درصد از تصادفات در روز و 34 و 4 دهم در شب اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه 16 و سه دهم از تصادفات در روز پنجشنبه رخ داده است، خاطرنشان کرد: با توجه به شروع طرح تابستانی، ترافیک محورها افزایش یافته و با توجه به اینکه اکثر رانندگان غیر بومی به محورها آشنایی ندارند و همچنین خستگی و خواب آلودگی ناشی از رانندگی طولانی باعث افزایش تصادفات شده است، لذا حضور پررنگ تیم‌های گشت پلیس راه و تیم های امداد و نجات به‌ویژه در این ساعات بسیار مهم و حیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: خودروی سواری با 69 درصد، وانت 13.8 درصد و کامیون 9.7 درصد به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم وسایل نقلیه مقصر در تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند و در بین خودروهای سواری، پژو بیشترین وسیله مقصر در تصادفات است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: 47 درصد از تصادفات در جاده‌های اصلی، 25 درصد در بزرگراهها، 20.3 درصد در جاده‌های فرعی و هفت درصد در جاده‌های روستایی به وقوع پیوسته است و از نظر مکان وقوع تصادفات، شعاع یک کیلومتری شهرها به میزان 41.2 درصد بیشترین حوزه وقوع بوده است.

حیدری عنوان کرد: 61 درصد فوت‌شدگان در رده سنی20 تا 50 سال قرار دارند و 70 درصد فوت‌شدگان سرنشینان خودروها هستند، که در این میان افراد خانه‌دار به میزان 24.5 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند و 67.6 درصد مرد و 32.4 درصد زن بوده‌اند که 67.6 درصد آنان نیز متأهل بوده‌اند.

وی با بیان اینکه 60.7 درصد از حادثه دیدگان در محل حادثه جان باخته‌اند، گفت: 62.2 درصد از فوت‌شدگان را افراد بی سواد تشکیل می‌دهند که عمده‌ترین دلیل مرگ در آمار فوق وارد شدن ضربه به سر است و علت تامه آن را می‌توان ناشی از عدم استفاده از کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشین خودروها و عدم استفاده از کلاه ایمنی در موتورسواران و استاندارد نبودن کمربند ایمنی برخی از خودروها است.

حیدری افزود: از ابتدای امسال تاکنون چهار فقره حادثه رانندگی که کامیون های حامل مواد خطرناک از نوع سوخت در آنها دخالت داشته و منجر به واژگونی و ریخته شدن محمولات آنها شده است، در سطح محورهای برون شهری استان به ویژه محور کرند-سرپل روی داده است که انفجار این محمولهها می توانست چندین فاجعه انسانی را رقم زند بنابراین راه‌اندازی سامانه سپهتن بر روی کامیون‌های ایرانی و عراقی می‌تواند در کاهش تصادفات فاجعه بار بسیار مؤثر باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.