| کد خبر: 217472 |

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین :

◄ نحوه اخذ مالیات از خریداران سکه در سال 98

قزوین| مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین نحوه اخذ مالیات مقطوع عملکرد سال 1398 خریداران سکه را تشریح کرد.

تین نیوز

قزوین| مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین نحوه اخذ مالیات مقطوع عملکرد سال 1398 خریداران سکه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سعید حوائج، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین درخصوص نحوه اخذ مالیات از خریداران سکه در سال 98 اظهارداشت: مطابق دستورالعمل سازمان امور مالیاتی کشور، تمامی اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در سال 1398 به دریافت حداکثر 185 قطعه سکه اقدام نموده مشمول مالیات مقطوع می باشند.

وی افزود: این گروه از خریداران سکه از نگهداری اسناد و مدارک و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف می باشد و با استناد قسمت اخیر تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم مالیات اشخاص موضوع این بند که اظهار نامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم نمایند بر اساس رسیدگی به اسناد و مدارک ارائه شده تعیین خواهد شد.

حوائج خاطرنشان کرد: مهلت پرداخت مالیات موضوع این دستورالعمل حداکثر تا پایان مردادماه سال1399می باشد. خریداران مذکور مکلفند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مطالبات متعلق اقدام نمایند. پرداخت مالیات بعد از سررسید تعیین شده موجب تعلق جریمه دیرکرد موضوع ماده 190 قانون مالیات های مستقیم خواهد شد .

مدیرکل امور مالیاتی استان درخصوص میزان مالیات مقطوع قابل پرداخت اشخاص حقیقی دریافت کننده سکه براساس تعداد سکه تحویلی طی سال 1398 اظهار داشت:

تا (10) قطعه سکه مشمول مالیات نمی‌باشد .

نسبت به مازاد (10) قطعه سکه تا (30) سکه به ازای هر قطعه سکه 4.000.000 ریال مالیات مقطوع .

نسبت به مازاد (30) قطعه سکه تا (50) عدد سکه به ازای هر قطعه سکه 5,200,000 ریال مالیات مقطوع .

نسبت به مازاد (50) قطعه سکه تا (185) عدد سکه به ازای هر قطعه سکه6,500,000 ریال مالیات مقطوع .

حوائج اضافه کرد: در خصوص اشخاصی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل را به صورت کامل تا پایان مردادماه سال 1399 ندارند، مالیات مقطوع تعیین شده حداکثر چهار ماه به صورت مساوی تقسیط می‌شود .

وی بیان کرد: اشخاصی که در سال 1398 نسبت به دریافت بیش از 185 قطعه سکه از بانک مرکزی اقدام نموده و صاحبان مشاغلی که حسب سوابق پرونده یا مجوز صادره از سوی مراجع ذیربط به شغل مرتبط با خرید و فروش سکه اشتغال دارند و همچنین اشخاصی که مالیات مقطوع این دستورالعمل را به هر دلیل من جمله عدم فروش سکه های تحویلی و عدم پذیرش میزان مالیات مقطوع و... نمی پذیرند، مشمول این دستورالعمل نبوده و مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر پایان مردادماه 1399 می باشند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اظهار داشت: مشمولین این دستورالعمل که به مالیات قطعی شده اعتراض داشته باشند، اعتراض آنها برابر مقررات در هیأت حل اختلاف مالیاتی قابل رسیدگی خواهد بود .

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.