| کد خبر: 213391 |

◄ وعده استاندار قزوین برای معافیت مالیاتی شهرک کاسپین تحقق یافت

قزوین| استاندار قزوین گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، وعده داده شده مبنی بر معافیت مالیاتی صنایع مستقر در شهرک کاسپین تحقق یافت و این واحدها از پرداخت مالیات به مدت هفت سال از تاریخ اخذ پروانه بهره برداری معاف شدند.

تین نیوز

قزوین-سید مرتضی نصری| استاندار قزوین گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، وعده داده شده مبنی بر معافیت مالیاتی صنایع مستقر در شهرک کاسپین تحقق یافت و این واحدها از پرداخت مالیات به مدت هفت سال از تاریخ اخذ پروانه بهره برداری معاف شدند.

به گزارش تین نیوز هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: این مصوبه پس از تصویب از سوی هیات وزیران توسط معاون اول رییس جمهوری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

وی افزود: شهرک صنعتی کاسپین یک قبلا از معافیت مالیاتی برخورد بود اما اعمال تغییرات در حوزه مسافت مورد نظر با تهران که ملاک معافیت بود موجب شد طی چند سال اخیر این شهرک از معافیت مالیاتی محروم شود.

این مسوول توضیح داد: در زمان راه اندازی شهرک کاسپین، طول مسافت آن تا تهران به صورت زمینی اندازه گیری شده بود که موجب برخورداری واحدهای تولیدی آن از امتیاز معافیت مالیاتی شد اما با آیین نامه اجرایی قانون رفع موانع تولید که طی سال های گذشته وضع شد این مسافت هوایی مدنظر قرار گرفت و شهرک صنعتی کاسپین از معافیت محروم شد.

وی اظهار داشت: بازگشت معافیت مالیاتی به شهرک کاسپین موجب شد پس از مدت‌ها مطالبه صنعتگران و تولیدکنندگان با حمایت دولت و هیات وزیران محقق شود و رونق تولید و جذب سرمایه گذاری به این شهرک صنعتی پرتقاضا بازگردد.

استاندار قزوین گفت: سال‌ها بود که مدیران صنایع و کارخانجات استان، ضرورت معافیت مالیاتی این شهرک را از دستگاه‌های قضایی و مقننه مطالبه می‌کردند که در نهایت این مهم از سوی هیات وزیران به تصویب رسید.

شهرک صنعتی کاسپین یک با بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در شهرستان آبیک و در ۳۰ کیلومتری قزوین قرار دارد.

استان قزوین دارای یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.