| کد خبر: 217284 |

قزوین - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با بیان اینکه ۱۱۳ میلیارد تومان از بدهی این اداره کل به پیمانکاران باقی مانده است،گفت: با وجود این میزان بدهی، در حال حاضر ۹۹ قرارداد و ۷۲کارگاه در سطح استان فعال است

◄ بدهی ۱۱۳ میلیارد تومانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین به پیمانکاران

قزوین| مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با بیان اینکه ۱۱۳ میلیارد تومان از بدهی این اداره کل به پیمانکاران باقی مانده است،گفت: با وجود این میزان بدهی، در حال حاضر ۹۹ قرارداد و ۷۲کارگاه در سطح استان فعال است

تین نیوز

قزوین| مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با بیان اینکه ۱۱۳ میلیارد تومان از بدهی این اداره کل به پیمانکاران باقی مانده است،گفت: با وجود این میزان بدهی، در حال حاضر ۹۹ قرارداد و ۷۲کارگاه در سطح استان فعال است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز،جواد حق لطفی در نشست شورای اداری این اداره کل که با حضور استاندار و مجمع نمایندگان استان قزوین برگزار شد، افزود: اسناد خزانه ظرفیت خوبی برای تامین این بدهی‌ها است که امیدواریم با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای آن چاره‌اندیشی شود.

حق لطفی، افزایش تخصیص اعتبارات استانی، اخذ اعتبارات از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سازمان مدیریت بحران، افزایش اعتبار فصل حمل و نقل در کمیته برنامه ریزی شهرستانها و ابلاغ۵۰ درصد اعتبارات به صورت امانی را از مهمترین درخواست‌ها جهت حل مشکلات مالی این اداره کل عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:این استان دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه است که از این میزان پنج هزار کیلومتر راه روستایی و بقیه راه‌های شریانی اعم از آزادراه، بزرگراه و راه اصلی هستند.

حق لطفی اضافه کرد: ۷۳۷ کیلومتر از راههای روستایی این استان که عمدتا روستاهای بیش از بیست و ۵۰ خانوار را تشکیل می‌دهند راه شوسه بوده و آسفالت آنها نیازمند ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

حق لطفی ادامه داد: همچنین ۳۰ درصد راه‌های آسفالت روستایی نیز به دلیل تغییرات آب و هوایی، فعالیت معادن و عبور بارهای غیرمجاز نیاز به لکه گیری و بهسازی دارند که برای انجام آن نیز  به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:ارزش راه‌های ارتباطی استان قزوین ۱۰ هزار میلیاردتومان است که هزینه نگهداری و مرمت آن سالانه چهار تا ۶ درصد این رقم، یعنی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:امسال ۶۷۰ هزار متر مربع آسفالت حفاظتی شامل میکروسرفیسینگ، چیپ سیل و فوگ سیل در سطح راه‌های استان انجام شد که در این زمینه رتبه چهارم کشور را داشته‌ایم.

به گفته حق لطفی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی در هزینه‌ها با خرید دستگاه خط کشی و آموزش نیروهای اداره کل امسال  تاکنون ۵۰۰ کیلومتر از راههای استان توسط تیم‌های امانی خط کشی شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: ۱۲ اکیپ راهداری به صورت مستمر در طول راه‌های حوزه استحفاظی استان در حال لکه گیری هستند.

وی گفت: در سال گذشته ۵۸ هزار تن و امسال نیز تاکنون ۵۴ هزار تن آسفالت برای بهسازی و لکه گیری راه‌های استان پخش شده است.

حق لطفی با اشاره به اجرای طرح ملی ابرار در راه‌های روستایی استان قزوین گفت: تعهد ابلاغی برای اجرای این طرح در راه‌های روستایی ۱۵ کیلومتر بوده است اما هم اکنون ۴۵ کیلومتر از این راه ها در حال اصلاح و  بهسازی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در ادامه با اشاره به موضوع اضافه بار کامیونهای معادن و تخریب راه‌ها به ویژه در راههای روستایی گفت: الزام به نصب باسکول در معادن، برخورد با حمل بار توسط معادن بدون اخذ بارنامه، تخصیص اعتبار برای ترمیم سطح راه‌ها وفق بند پنج ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور از جمله راهکارهای پیشنهادی برای جلوگیری از حمل اضافه بار در جاده ها است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.