| کد خبر: 216202 |

رئیس علوم پزشکی استان قزوین

◄ افزایش تعداد بیماران بستری کرونا درقزوین

قزوین| رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تعداد افراد فوت شده در یک هفته گذشته با فوتی‌های اواخر فروردین برابر شده و گاهی شاهد فوت روزانه ۶ الی ۸ بیمار در استان هستیم و افزایش تعداد بیماران بستری شده بیانگر بی توجهی به نکات بهداشتی است.

تین نیوز

قزوین| رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تعداد افراد فوت شده در یک هفته گذشته با فوتی‌های اواخر فروردین برابر شده و گاهی شاهد فوت روزانه ۶ الی ۸ بیمار در استان هستیم و افزایش تعداد بیماران بستری شده بیانگر بی توجهی به نکات بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، پیمان نامدار اظهار داشت: متأسفانه با بی توجهی برخی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد افزایش تعداد مبتلایان این ویروس هستیم و در حال حاضر نیز در وضعیت قرمز قرار داریم.

وی بیان کرد: با تغییر رفتار ویروس متأسفانه امروز حتی جوانان و نوجوانان نیز در معرض این بیماری هستند و لازم است همه افراد نسبت به رعایت بهداشت تلاش کنند.

نامدار تصریح کرد: تعداد بیماران حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان که در گذشته ۱۷۰ نفر بود به ۲۷۰ نفر رسیده و باید مراقبت کنیم تا وضعیت تشدید نشود.

وی بیان کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: هر چند جمع زیادی از مردم همکاری مناسبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک داشته‌اند اما اجتماعات همچنان ادامه دارد و این امر موجب شده تا میزان بستری و فوتی‌ها در استان کمتر نشود.

وی با بیان این که همه امکانات در درمان بیماران بسیج شده است اظهار کرد: همه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان برای خدمات رسانی به بیماران کرونا در خدمت قرار دارد و کمبودی در این زمینه نداریم اما نگران هستیم بیماران غیر کرونایی نتوانند از خدمات بهداشتی و درمانی استان استفاده کنند.

نامدار اضافه کرد: با تمهیداتی که در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و دولتی، بخش خصوصی پیش بینی شده کمبود فضا برای پذیرش بیماران نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار داشت: در صورت تشدید بیماری آمادگی داریم به سرعت نقاهتگاه و یا بیمارستان صحرایی در استان را نیز فعال کنیم.

وی گفت: بیمارستان رحیمیان نیز با ۶۰ تخت، ظرفیت مناسبی برای بستری بیماران منطقه شهرستان البرز است که در دو الی سه ماه گذشته تمام تجهیزات آن تأمین شده است.

نامدار از شهروندان خواست ضمن استفاده از ماسک و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از حضور در مراکز جمعیتی خودداری کنند تا جان خود و دیگران به خطر نیفتد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.