| کد خبر: 212904 |

رئیس علوم پزشکی استان قزوین خبر داد:

◄ آوج و آبیک در وضعیت سفید / قزوین و تاکستان وضعیت زرد

قزوین- لیلابیگدلی|رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: شهرهای آوج و آبیک از نظر بستری بیماران کرونا در وضعیت سفید قرار دارند و شهرستان البرز به دلیل بستری‌های مشکوک از وضعیت سفید به سمت زرد تغییر مسیر داده و شهر تاکستان در وضعیت زرد قرار دارد و در دو هفته اول خرداد ماه شاهد افزایش نسبی مبتلایان آن هستیم.

تین نیوز

قزوین- لیلابیگدلی|رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: شهرهای آوج و آبیک از نظر بستری بیماران کرونا در وضعیت سفید قرار دارند و شهرستان البرز به دلیل بستری‌های مشکوک از وضعیت سفید به سمت زرد تغییر مسیر داده و شهر تاکستان در وضعیت زرد قرار دارد و در دو هفته اول خرداد ماه شاهد افزایش نسبی مبتلایان آن هستیم.

به گزارش تین نیوز، پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: آزاد شدن برخی فعالیت‌ها ایجاب می‌کند که مراقبت‌های بهداشتی بیشتر شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر میزان آلودگی کمتر از ۲۰ درصد است در حالی که در برخی استان‌ها این آلودگی تا ۸۰ درصد گزارش شده که اگر مراقبت‌های بهداشتی ادامه می‌یافت وضعیت بهتری داشتیم.

نامدار تصریح کرد: ۳۰ درصد جمعیت کشور روستایی است که در کشور کمتر از ۵ درصد آلوده ویروس هستند و ما در استان شاهد آلودگی ۹ درصدی هستیم که باید آموزش ساکنان روستاها جدی گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: فرآیندهای رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید همچنان با جدیت ادامه پیدا کند تا در صورت آغاز فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی جدید دچار پیک بیماری نشویم.

وی بیان کرد: در سامانه مرکز سلامت برای همه حرف و مشاغل، اجتماعات، حمل و نقل و کسب و کار پروتکل‌های بهداشتی مشخص شده لذا انتظار داریم با اطلاع رسانی دقیق در این زمینه مردم را در جریان برنامه‌ها قرار دهیم.

نامدار اظهار داشت: مهمترین راهکار پیشگیری از بیماری کرونا رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است و باید در همه فعالیت‌های آموزشی، سیاسی، اجتماعی، به مسائل بهداشتی توجه جدی شود.

نامدار یادآور شد: استفاده از ماسک در اجتماعات بیش از دو نفر باید الزامی شده و جدی گرفته شود زیرا هر گونه سهل انگاری و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند مشکلات کادر درمانی را بیشتر کند.

وی اضافه کرد: برگزاری اجتماعات به هر عنانی نگران کننده است و اگر در این برنامه‌ها نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود بدون شک باید منتظر ابتلای افراد بیشتری باشیم.

وی اظهار داشت: نباید مردم به بیماری کرونا حساسیت کمتری نشان دهند و آن را فراموش کنند زیرا هر گونه غفلت می‌تواند ما را به پیک جدید بیماری برگرداند و هزینه‌های سنگینی به استان و کادر پزشکی تحمیل کند.

نامدار تصریح کرد: کادر پزشکی و درمانی در مقابله با ویروس کرونا ایثار کرده و خسته شده و در صورت بی توجهی مردم قادر به پاسخگویی به نیازهای درمانی نخواهد بود.

وی گفت: شهرهای قزوین و تاکستان در شرایط زرد قرار دارند و در صورت بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی به سمت شرایط قرمز خواهند رفت که نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: افزایش بیماران سرپایی در شهرستان بوئین زهرا از مسائلی است که می‌تواند شرایط را تغییر دهد و باید مراقبت‌ها را بیشتر کنیم.

نامدار افزود: اگر بیماری رو به افزایش باشد کادر درمانی به دلیل خستگی مفرط ناشی از خدمت رسانی در ۴ ماهه اخیر دیگر توان کنترل نخواهد داشت و با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

وی اظهار داشت: تنها راه پیشگیری از افزایش بیماری فقط رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، دوری از مراسم و تجمع‌ها، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و توجه به توصیه‌های بهداشتی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.