| کد خبر: 238598 |

◄ بودجه 1401 کدام طرح های حمل و نقلی را محقق می کند؟

به اعتقاد برخی کارشناسان حمل و نقل، با توجه به منابع مناسبی که در بودجه سال 1401 برای طرح های حمل و نقل ریلی و جاده ای دیده شده است تا پایان سال شاهد تحقق برخی اهداف حمل و نقلی خواهیم بود.

تین نیوز

به اعتقاد برخی کارشناسان حمل و نقل، با توجه به منابع مناسبی که در بودجه سال 1401 برای طرح های حمل و نقل ریلی و جاده ای دیده شده است تا پایان سال شاهد تحقق برخی اهداف حمل و نقلی خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز، این کارشناسان اهدافی که با بودجه تخصیص یافته در بودجه 1401 قابل تحقق است را به شرح زیر برشمردند:

 _افزایش طول خطوط راه آهن از 12190 کیلومتر به 12700کیلومتر

 _افزایش ظرفیت بارگیری و تخلیه کالا از 285 به 290 میلیون تن

 _افزایش طول بزرگراه ها از 19600به 19800 کیلومتر 

 _افزایش طول شبکه آزاد راهی از 2730 به 2950 کیلومتر

 _تکمیل 43 کیلومتر خطوط متروی درون شهری و برون شهری با همکاری شهرداری ها 

 _نوسازی 5 هزار دستگاه اتوبوس درون شهری با همکاری شهرداری ها در 70 شهر کشور

بیشتر بخوانید:

لایحه بودجه امسال؛ از ادغام صندوق بازنشستگی هما تا مالیات بر خودروهای لوکس

به گزارش تین نیوز، از دیگر موضوعات مربوط به حمل و نقل در بودجه لایحه بودجه  1401 را می توان به شرح زیر برشمرد:

- احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس و نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس: دولت پیشنهادات خوبی را در بحث قیمت نفت، تامین گاز و فروش نفت در قالب لایحه بودجه ارائه کرده و قرار است در جلسه هفته جاری کمیسیون انرژی نیز مورد بررسی دقیق تر قرار گیرد تا بتوانیم یک تعادلی در این حوزه برقرار کنیم. در بحث قیمت حامل های انرژی نیز هیچ افزایش قیمتی در خصوص بنزین در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مطرح نشده است و قرار نیست افزایشی نیز داشته باشد.

- خبرگزاری ایسنا: بر اساس پیوست شماره یک لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با عنوان اعتبار طرح‌ های تملک دارایی‌ های سرمایه‌ ای، دولت در قالب ردیف بودجه‌ ای مشخص ۱۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار تحت عنوان مشارکت در احداث آزادراه تهران –شمال تعیین کرده که نسبت به اعتبار ۱۵۰ میلیاردی دولت گذشته در همین ردیف بودجه ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمتر است.

- محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از قول پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه: دولت در سال 1401 میزان عوارض خروج از کشور را همان 400 هزار تومان برای هر شخص در نظر گرفته و عدد آن را افزایش نداده و تنها دلیل ابهام ایجاد شده این است که تعداد مسافران را در سال آینده با توجه به نبود کرونا و افزایش میزان مسافرت‌ها تعیین کرده و بیشتر از 2 سال گذشته در نظر گرفته است.

- بر اساس این لایحه، موسسه صندوق بازنشستگی و وظیفه کارکنان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به صندوق بازنشستگی کشوری منتقل می‌شود و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران موظف است کلیه دارایی ها و پرونده شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران را ظرف مدت سه ماه بعد از ابلاغ این قانون تحویل صندوق بازنشستگی کشوری نماید.

- بر اساس بند ی تبصره ۱۰ این لایحه، وزارت راه و شهرسازی با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح مکلف شد به منظور افزایش درآمدهای ارزی از محل پروازهای عبوری و ترددهای بین المللی هوایی، مسیرهای پروازی را اصلاح کرده و افزایش دهند. نیمی از درآمدهای حاصله به صندوق توسعه حمل و نقل و ۵۰ درصد دیگر در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.

- طبق بند ج تبصره ده لایحه بودجه سال آینده، در سال ۱۴۰۱ تعرفه جریمه‌ های رانندگی پنج درصد (۵%) افزایش می‌ یابد و مبالغ حاصله به خزانه‌ داری کل کشور واریز می‌ شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.