| کد خبر: 167386 |

◄ امکان افزایش 15 درصدی درآمد در حمل‌ونقل جاده‌ای وجود دارد

با کنترل انفورماتیکی و کاهش هزینه‌های سربار و بی‌دلیل حمل‌ونقل کالای جاده‌ای امکان افزایش درآمد تا سقف 15 درصد وجود دارد.

تین نیوز

در حالی‌که یکی از مهمترین مشکلاتی که فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای به خصوص در بخش حمل‌ونقل در طی یکسال اخیر با آن مواجه بوده‌اند کمبود درآمد بوده است، یک تحلیلگر این‌ حوزه می‌گوید: با کنترل انفورماتیکی و کاهش هزینه‌های سربار و بی‌دلیل حمل‌ونقل کالای جاده‌ای امکان افزایش درآمد تا سقف 15 درصد وجود دارد.

به گزارش تین‌نیوز، مالک نخعی در یک گروه تلگرامی و در جمع فعالان بخش حمل‌ونقل کالا  با بیان این مطلب نوشت: تولید ناخالص مستقیم حمل کالای جاده‌ای کشور حدود 20 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: از این میزان 800 میلیارد تومان سهم سازمان راهداری کشور و 2 هزار میلیارد تومان هم کمیسیون شرکت‌های حمل‌و‌نقل است که در بین 4000 شرکت تقسیم می‌شود. 

این فعال حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای کالا با طرح این پرسش که شرکت‌های حمل‌و‌نقل چه خدمتی به حمل کالای جاده‌ای کشور ارایه می‌دهند که باید چنین درآمد سرشاری داشته باشند، گفت: حالا که ۹۶ درصد ناوگان خودمالک است در کل ایران ما حداکثر به چند شرکت علمی و انفورماتیکی نیاز داریم که عملیات ارتباط بار با کامیون و ارسال کامیون به سمت کالا (دیسپچینگ) را کنترل کند و کارمزد چند هزار تومانی را برای هر عملیات دریافت کند ؟!

به گزارش تین‌نیوز، وی با بیان این‌که حل کردن مشکلات چندان کار سختی نیست، خاطرنشان کرد: ارائه لایحه مناسب به مجلس و تکلیف قانونی بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

وی افزود: اصلاح قانون تجارت  مربوط به حمل‌ونقل که حدود 85 سال از عمر آن می‌گذرد نیز راه‌حل مناسب را در اختیار مجلس و دولت می‌گذارد.

نخعی اظهار کرد: همچنین با کنترل انفورماتیکی و کاهش هزینه‌های سربار و بی دلیل حمل‌و‌نقل کالای جاده‌ای امکان افزایش درآمد تا سقف 15  درصد وجود دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.