| کد خبر: 195219 |

۱۴۸ کیلومتر پروژه بزرگراه در استان اردبیل در دست احداث است

۱۵۳ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث شده و ۱۴۸ کیلومتر دیگر هم در دست احداث است.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ۱۵۳ کیلومتر بزرگراه در این استان احداث شده و ۱۴۸ کیلومتر دیگر هم در دست احداث است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مسعود امامی یگانه افزود: چهار خطه کردن جاده اردبیل- سرچم به‌طول ۷۰ کیلومتر، سه‌راهی صحرا –مشگین‌شهر به‌طول ۴۰ کیلومتر، چهار خطه‌کردن جاده گرمی–بیله‌سوار به‌طول هشت کیلومتر و مسیر رضی-امیر کندی به طول ۳۰ کیلومتر از جمله پروژه‌های بزرگراهی استان است که با شتاب بیش‌تری در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: هم‌چنین اجرای تعریض و ایجاد بزرگراه در مسیر اردبیل-سرچم به طول ۲۵ کیلومتر، سربند–پارس‌آباد به‌طول ۱۳۸ کیلومتر، بیله‌سوار–پارس‌آباد به‌طول ۵۰ کیلومتر، باند دوم راه گرمی–بیله‌سوار به‌طول ۵۰ کیلومتر، سه‌راهی رضی–گرمی به‌طول ۲۰کیلومتر و باند دوم جاده حیران به‌طول ۳۰ کیلومتر از جمله پروژه‌های بزرگراهی استان هستند که اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با تکمیل و احداث پروژه‌های بزرگراهی شاهد کاهش تصادفات در مسیرهای مواصلاتی استان خواهیم بود.

امامی سهم استان اردبیل در بخش راه از اعتبارات ملی را ۲هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان اعتبارات نسبت به سال گذشته ۳.۵ برابر افزایش داشته که نشان از توجه ویژه دولت  به بخش راه‌سازی در استان  است.

او با اشاره به پروژه‌های شاخص راه استان افزود: راه اصلی کلور-درام به‌طول ۱۹ کیلومتر، بهسازی جاده اسالم–خلخال به‌طول ۱۹ کیلومتر، احداث و بهسازی مسیر شال–ماجولان از جمله پروژه‌های شاخص راه‌سازی در استان است.

صرف پنج‌هزار و ۱۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های عمرانی استان 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل هم‌چنین گفت: تاکنون پنج‌هزار  و ۱۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های عمرانی استان هزینه شده که ۳۶۴ میلیارد ریال آن مربوط به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

امامی گفت: سال گذشته ۲۹ دستگاه ماشین‌آلات به شهرداری‌ها و ۱۶ دستگاه دیگر هم به دهیاری‌ها استان تحویل داده شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی در استان تعداد پروژه‌های راکد را ۱۰۱ پروژه اعلام کرد و گفت: برای فعال شدن این پروژه‌ها تلاش می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اضافه کرد: ۲هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال برای ۲هزار و ۴۰۰ طرح عمرانی در قالب تسهیلات اشتغال پایدار با اشتغال‌زایی ۵هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۹۷ و ۹۸ جذب شده است.

وی با اشاره به افتتاح طرح‌های عمرانی در هفته دولت افزود: ۲۵۳ طرح عمرانی در این هفته با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعم از گازرسانی، برق‌رسانی، آبیاری تحت‌فشار، طرح‌های مرتع‌داری، توسعه فضای آموزشی، احداث مسکن مددجویان، زیرساخت‌های گردشگری، عمران شهری و روستایی، مراکز بهداشتی و طرح‌های هادی از جمله طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.