| کد خبر: 250260 |

عملکرد بنادر تجاری شمالی ایران در هفت ماه سپری شده از سال ۱۴۰۱

آمارهای مندرج در سایت سازمان بنادر و دریانوردی نشان می‌دهد که عملکرد بنادر تجاری شمالی ایران از فروردین تا پایان مهرماه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش داشته است.

تین نیوز

 آمارهای مندرج در سایت سازمان بنادر و دریانوردی نشان می‌دهد که عملکرد تناژی بنادر تجاری شمالی ایران از فروردین تا پایان آبان ماه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام دیلی با وجود این کاهش کلی، بندر منطقه آزاد کاسپین شاهد رشد ۶۵ درصدی در تناژ عملیات خود طی این مدت بوده است.
 در همین حال مجموع عملکرد کانتینری بنادر شمال ایران نیز در طی هشت ماه سپری شده از سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد افزایش داشته که بیشترین رشد در بندر انزلی و بندر منطقه آزاد کاسپین قابل مشاهده است‌.
 علت کاهش تناژ عملکرد بنادر شمالی ایران، به فقدان کشتی کافی برای حمل محمولات تجاری انباشته شده در بنادر مذکور نسبت داده شده است.

بیشتر بخوانید؛

عملکرد بنادر تجاری جنوب ایران در هشت ماه سپری شده از سال ۱۴۰۱


 دلیل فقدان کشتی در دسترس برای بارگیری محمولات صادراتی و ترانزیتی و همچنین خودرو از بنادر تجاری شمالی ایران را عمدتاً می‌توان به مشکلات تردد کشتیها در کانال ولگا به علت کاهش عمق ایمن و معطلی گسترده کشتیهای باری ایرانی در لنگرگاه بندر آستاراخانِ روسیه و همچنین سیاستهای منفعت طلبانه خطوط کشتیرانی فعال در محدوده دریای خزر برای کسب سود بیشتر از شرایط موجود مرتبط دانست.
 مقامات کشتیرانی دریای خزر اخیراً اعلام داشته‌اند که به منظور غلبه بر چالش ظرفیت حمل در دریای خزر، تعداد ۸ فروند کشتی را از طریق خرید و سفارش ساخت به ناوگان خود می افزایند‌.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.