بازدید سایت : ۷۸۰۱۱
| کد خبر ۲۹۵۲۸۷
کپی شد

افتتاح باند شرقی منطقه ۲ آزادراه تهران شمال در شهریور ماه

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور گفت: باند دوم منطقه ۲ آزادراه تهران شمال به طول ۱۵.۵ کیلومتر در شهریور ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

افتتاح باند شرقی منطقه ۲ آزادراه تهران شمال در شهریور ماه
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور گفت: باند دوم منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال به طول ۱۵.۵ کیلومتر در شهریور ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، هوشنگ بازوند مدیرعامل این شرکت و معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در بازدید از آزادراه تهران-شمال گفت: باند دوم منطقه ۲ آزاد راه به طول ۱۵.۵ کیلومتر در شهریور ماه سالجاری به بهره برداری می رسد.

بازوند پیشرفت فیزیکی کل منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال را حدود ۸۷ درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر حفاری تونل های این منطقه ۹۴ درصد، لاینینگ تونل ها ۷۵ درصد و احداث پل های مسیر ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی منطقه دو آزادراه تهران-شمال را پرتراکم ترین بخش آزادراه از نظر ساخت پل و تونل اعلام کرد و گفت: منطقه دو آزادراه تهران-شمال ۲۲ کیلومتر است و بخش اعظم مسیر از داخل ۶۰ رشته تونل به طول ۳.۶ کیلومتر و ۲۹ دستگاه پل بزرگ در باند رفت و برگشت به طول ۳.۶ کیلومتر عبور می کند که تونل های سه قلوی البرز هر کدام به طول ۶.۵ کیلومتر در این منطقه واقع شده است. 

بازوند همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی۳۷ درصدی باند برگشت تونل البرز افزود: باند برگشت این آزادراه نیز در سال ۱۴۰۶ آماده بهره برداری می شود. 

وی خصوص اعتبار هزینه شده در منطقه دو آزادراه تهران-شمال بیان داشت: بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان تاکنون در این منطقه هزینه شده است و به منظور اتمام عملیات اجرایی باقیمانده مسیر بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه کاهش ۳۰ دقیقه از زمان سفر را از مهمترین مزایای بهره برداری از این منطقه دانست و اظهار داشت: کاهش ۶.۵ کیلومتر از طول مسیر فعلی جاده چالوس-کرج، حذف گردنه های کندوان و افزایش ایمنی در محور، اصلاح قوس های موجود و تسهیل در تردد به همراه کاهش مصرف سوخت از دیگر مزایای منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال محسوب می شود.

شایان ذکر است:احداث آزادراه تهران-شمال در چهار منطقه تعریف شده است که در حال حاضر منطقه یک و چهار آزادراه در زیر عبور ترافیک قرار دارد و احداث هشت کیلومتر نخست از منطقه سه این آزادراه به طول ۵۲ کیلومتر به مناقصه رفته است و عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار به زودی آغاز می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد رضا پاسخ

    سرعت منظور شده قانونی برای بزرگراه تهران شمال در قطعه اول به میزان ۷۰ و ۸۰ کیلومتر بسیار محتاطانه است و عملاً بسیاری از راننده‌ها این سرعت را رعایت نکرده وادار به تخلف می‌شود ر صورتی که مقدور باشد پیشنهاد می‌شود سرعت قانونی برای این جاده ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر منظور شود

  • مجتبی فرخی پاسخ

    با درود به ملت شریف ایران
    مسیر برگشت قطعه یک بنظر میرسد که از طریق جریمه های نابجا ملت باید عوارض های هنگفت آزادراه قطعه یک را با پرداخت میکنند

  • سید علی پاسخ

    دستشان درد نکنه که آزادراه را درست کردند ولی با تعیین سرعت پایین ۶۰ یا ۷۰ و ۸۰ در این آزادراه کاسبی خوبی را به راه انداختند. چون ۹۰ درصد اتومبیل‌ها جریمه می‌شوند
    مسیرهای بسیار کم عرض را حداکثر ۱۱۰ کیلومتر می‌باشد ولی این مسیر بسیار پهن و وسیع را حداکثر ۸۰ کیلومتر که منطقی نمی‌باشد. دوستان در همه جا اعتراض کنید شاید گوش شنوا پیدا شود

  • هادی پاسخ

    تا وقتی خط ۳ تکمیل نشه خاصیتی نداره چون سیاه بیشه قیف میشه ترافیک سنگین و سوخت بنزین كه هزینه اش بیشتر از هزینه اجرای کاره

    • ناشناس

      چرا خاصیت نداره ؟؟؟
      خیلی هم مفید است
      تونل البرز در کاهش ترافیک بسیار موثر است
      و باید بودجه را افزایش دهند جهت سرعت کار و افتتاح پروژه

    • ناشناس

      سرعت ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر مناسب ازادراه تهران شمال نیست
      سرعت تا ۹۰ کیلومتر مناسبتر و منطقی و قانونی میباشد
      جاده باریک فرعی که نیست
      مسیولان خجالت بکشید و برای سرعت تا ۱۰۰ کیلومتر جریمه نکنید

  • ناشناس پاسخ

    سلام اسم این که گذاشتن بزرگراه تهران شمال نباید بزارن آزادراه باید گذاشته بشه پنچم شمال چون آزادراهی که ۷۰ یا ۸۰ کیلومتر در ساعت به اون نمیگن آزاراه به اون میگن جاده فردی
    آقایان راه بر برای خودَشون مغازه بقالی باز کردن برای خودشون کسبی راه انداختن یک نفر ازاین آقایون بپرسن کجای دنیا آزادراه ۷۰ یا ۸۰ کیلومتر درساعت است

  • امیرناصر میرشکرایی پاسخ

    در فاز سوم می توانند با نصب پل‌های صندوقه ای بتنی بر روی رودخانه می توانند سزعت نصب و اتوبان سازی را زیاد نمایند و هم این که زیبایی خاصی را ایجاد نمایند .