تصمیمات مهم زیرساختی برای مازندران به عنوان مقصد اصلی سفر گردشگران گرفته می شود
با هدف خدمات رسانی به گردشگران باید تصمیمات بزرگتری برای استان مازندران گرفته شود تا گره های ترافیکی کمتری را در آن شاهد باشیم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که مازندران یکی از استان های مهم مقاصد سفر مسافران است، گفت : با هدف خدمات رسانی به گردشگران باید تصمیمات بزرگتری برای این استان گرفته شود تا گره های ترافیکی کمتری را در آن شاهد باشیم.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهرداد بذرپاش روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از محور کندوان و آزادراه تهران - شمال در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در تعطیلات نوروزی امسال مازندران پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران بوده بنابراین به منظور خدمات رسانی به این مسافران باید تدارک ویژه ای برای این استان دیده شود.
وی با بیان این که استاندار مازندران نیز برای تحقق این مهم اهتمام خوبی دارند، اظهارکرد: با تدابیر اندیشیده شده در بازدید روز گذشته معاون اول رئیس جمهور از جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال به طور قطع یک گشایش خوبی از این محور چالوس که ورود به استان مازندران است خواهیم داشت.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: یکی از محورهای این منطقه که گره های ترافیکی در آن داریم از مرزن آباد به سمت تهران است که حدود ۴.۵ کیلومتر آن تعریض انجام شده و فقط آسفالت یک کیلومتر آن باقیمانده تا ۲ ماه آینده به اتمام می رسد و هفت کیلومتر باقیمانده که ۲ کیلومتر آن تونل است و بقیه آن نیز باید تعریض بشود که در بازدید امروز نیز تصمیم خوبی برای این منطقه گرفته شد.
بذرپاش یادآور شد : این مقدار هفت کیلومتر از منابع اعتبار این وزارتخانه و منابع استانی نیز از طریق مولدسازی در دستور کار قرار می گیردتا زودتر عملیات تعریض آن مرتفع بشود.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد : همزمان نیز احداث قطعه سوم آزاد راه تهران - شمال نیز در حال انجام است و امروز نیز برای سرعت بخشی به این قطعه نیز پیشنهادهای خوبی ارایه شده تا به یاری خداوند این قطعه آزادراه را به موقع بر اساس زمان در نظر گرفته شده به اتمام برسد.
به گزارش ایرنا، احداث قطعه سوم آزادراه تهران - شمال سال گذشته به دستور رییس رییس جمهور آغاز شده بود.
معاون اول رئیس جمهور روز سه شنبه به همراه وزیر راه و شهرسازی و استاندار مازندران از طرح ملی تعریض محور طویر-دزدبن کندوان بازدید سرزده داشت و بر ضرورت تکمیل و بازسازی این طرح تاکید کرد.
طرح ملی تعریض حدفاصل طویر مرزن آباد تا دزدبن واقع در جاده کندوان پس از گذشت ۱۳ سال که به بهره برداری نرسیده نگاه ویژه اعتباری دولت مردمی در ۲ سال گذشته به این طرح راه سازی تکمیل آن را امیدوار کرده است.
عملیات اجرایی این طرح به طول حدود ۲۰ کیلومتر از سال ۱۳۸۹ شروع شد و بر اساس برنامه اعلامی قرار بود از حدود پنج کیلومتر درست در امتداد قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال پیش از شهر مرزن آباد شروع و تا منطقه دزدبن در مسیر جاده کندوان ادامه یابد منتهی بنا به گفته برخی از کارشناسان و مسوولان روند اجرای این طرح به علت وجود موانع و بروکراسی های اداری با مشکلات و موانع فراوانی برخورد کرد به طوری که این وضعیت حتی به وقفه چندین ساله روند اجرای این طرح منجر شد.
رفع گره های کور ترافیکی در راستای بهره برداری از قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال در محدوده شهری مرزن آباد، جلوگیری از یکطرفه شدن جاده کندوان در زمان اوج سفرها از منطقه دزدبن تا مرزن آباد و در نهایت رفع نگرانی و دغدغه چندین ساله ساکنان نقاط شهری و روستایی پیرامون بخش مرزن آباد ناشی از این معضل ادامه دار از مهم ترین اهدافی است که برای اجرای این طرح پیش بینی شده بود.
مسوولان امر با اشاره به قدمت بیش از ۸۰ ساله جاده تاریخی کندوان اتمام این طرح را با توجه به مشکلات همیشگی مردم، مسافران و گردشگران به خاطر معضل ترافیک و حادثه خیزی مسیر ضرورتی اجتناب ناپذیر می دانند.
محور کرج - چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال کشور استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی شگفت انگیز، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن بعد مسافت در تمامی فصول به ویژه ایام نوروز با استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.
محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر مربوط کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.
برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند و این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می رسد.
باسلام
جناب آقای بذرپاش با فاصله ضعیفترین وزیر راه وشهرسازی بعد انقلاب هستید ای کاش خودتان استعفا می دادید و می رفتید اینجا جای شما نیست برادر.
در حال حاظر بزرگترین مانع بر سر پروژه های وزارت راه و شهرسازی وجود آقای بذر پاش در راس این وزارتخانه است
ممنون جناب بذرپاش که مساله یکطرفه شدن را حل می کنید چون معضلی بزرگ برای مردم مازندران شده است
البته خوبه به فکر گردشگران هستید ولی واقعا معضل ما عدم درآمدزایی با این همه مسافر است وتوسعه ای در شعر بنفع بومیان دیده نمی شود
برگردید وهیچ فکری نمیخواد بکننید همه طرح های شاه را برا ایران پیاده کنید از مزرعه خورشیدی گرفته تا منطقه توریستی وگردشگری شمال
اونقدر احمقن که نمیفهمن باعث بیش از شصت درصد ترافیک خرابی همین جاده های موجوده که بیشتر مالرو هستن تا خودرویی