| کد خبر: 268683 |

◄ اتوبان اصفهان شیراز ؛ دوربین ها به عید 1403 می رسد؟

تردد امن و ایمن مسافران نوروزی در اتوبان اصفهان شیراز مستلزم برخی تجهیزات و تمهیدات از جمله دوربین های نظارتی ثبت تخلف است اما مشخص نیست این تجهیزات تا شب عید در این آزادراه نصب خواهد شد یا خیر؟

تین نیوز

تردد امن و ایمن مسافران نوروزی در اتوبان اصفهان شیراز مستلزم برخی تجهیزات و تمهیدات از جمله دوربین های نظارتی ثبت تخلف است اما مشخص نیست این تجهیزات تا شب عید در این آزادراه نصب خواهد شد یا خیر؟

اتوبان اصفهان شیراز طولانی ترین آزادراه کشور به شمار می آید و بهترین مسیر برای سفر به شهر شیراز است. عبور از این اتوبان می تواند زمان سفر به برخی از شهرهای استان فارس و خصوصا شهر شیراز مرکز این استان را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

فیلم پربازدید امروز را ببینید:

◄ رعایت نشدن حریم ریل راه آهن در شهر رشت + فیلم

در سفرهای نوروزی، زیبایی مسیر و خسته کننده نبودن مناظر جاده، یکی از مزیت هایی است که مسافران برای انتخاب جاده به آن توجه می کنند.

 ویژگی های جغرافیایی آزادراه اصفهان شیراز به شکلی است که این محور مواصلاتی به عنوان یکی از زیباترین جاده های کشور شناخته می شود. به همین دلیل پیش بینی می شود در نوروز سال 1403 این جاده رکوردهای جدیدی از تردد را به ثبت برساند.

نکته قابل توجه این تردد ایمن از این محور مواصلاتی مستلزم ایجاد برخی زیرساخت ها است که یکی از مهم ترین آنها دوربین های ثبت تخلف است.

دوربین های ثبت تخلف اتوبان اصفهان شیراز را باید یکی از ضروری ترین تجهیزات این محور به شمار آورد. چرا که طولانی بودن مسیر از یک سو و کیفیت بالای آسفالت می تواند به نوعی تشویق کننده رانندگان به افزایش سرعت باشد. افزایش سرعت نیز به نوبه خود می تواند به رقم خوردن تصادف های پرخسارت منتهی شود.

طبق آخرین اخبار منتشر شده درباره این آزادراه نیز به نظر می رسد حضور ناکافی و غیر مستمر ماموران پلیس راهور در این جاده موجب افزایش برخی تخلفات از جمله افزایش سرعت شده است. 

از طرفی نصب دوربین های ثبت تخلف در آزادراه اصفهان شیراز به عهده نهاد دولتی یعنی راهداری استان فارس قرار دارد و لازم است درباره سرعت بخشیدن به تکمیل و نصب این دوربین ها اقدامات بیشتری به عمل آورند.

یکی از راهکاری سرعت بخشیدن به نصب دوربین های نظارتی در اتوبان مذکور واگذاری به بخش خصوصی است. تجربه نشان داده است که بخش خصوصی می تواند در این حوزه با چابکی و سرعت عمل بیشتری نسبت به بخش دولتی عمل کرده و کار را به سرانجام برساند.

باید منتظر ماند و دید آیا بخش دولتی می تواند در فاصله نسبتا کوتاه باقیمانده تا تعطیلات نوروز 1402 دوربین های ثبت تخلف را در اتوبان اصفهان شیراز آماده سازی و نصب کند یا این کار به بخش خصوصی واگذار خواهد شد؟

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    قطعه هفتم این آزادراه رو پیگیری کنید. انتهای آزادراه واقعا خطرناکه و ترافیک میشه