بازدید سایت : ۶۷۴۴۹

اتوبان اصفهان شیراز ؛ 3 نکته ای که قبل از ورود به طولانی ترین آزادراه ایران باید دانست

اتوبان اصفهان شیراز در روزهای اخیر افتتاح شده است اما رانندگان قبل از این که وارد این اتوبان شوند باید به 3 نکته توجه داشته باشند.

اتوبان اصفهان شیراز ؛ 3 نکته ای که قبل از  ورود به طولانی ترین آزادراه ایران باید دانست
تین نیوز |

اتوبان اصفهان شیراز در روزهای اخیر افتتاح شده است اما رانندگان قبل از این که وارد این اتوبان شوند باید به 2 نکته توجه داشته باشند.

به گزارش تین نیوز، آزادراه اصفهان شیراز از روز پنجشنبه 20 مهر به روی عموم باز شد. افتتاح این اتوبان از نظر کوتاه شدن مسیر بین دو استان گردشگر پذیر کشور، اقدامی مطلوب است. طول این اتوبان 212 کیلومتر است و قرار است در 7 نقطه از این مسیر عوارض جاده ای دریافت شود. رانندگان قبل از ورود به اتوبان اصفهان شیراز باید 3 نکته را در نظر داشته باشند.

1) آزادراه اصفهان شیراز فعلا به روی کامیون ها بسته است

بر اساس اظهارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی این آزادراه هنوز برای ورود کامیون ها و تریلی ها آماده نیست. ورود خودروهای سنگین به این آزادراه نیازمند زیرساخت هایی همچون پمپ های گازوئیل است که گویا هنوز در این مسیر راه اندازی نشده است.

گزارش مرتبط و پربازدید امروز را بخوانید:

◄ اتوبان اصفهان شیراز ؛ 5 دانستنی مهم برای مسافران درباره پل شگفت انگیز آزادراه

 

2) قبل از ورود به اتوبان باک بنزین خود را پر کنید

در این اتوبان که طولانی ترین آزادراه کشور به شمار می آید فعلا فقط یک پمپ بنزین ثابت و 3 پمپ بنزین سیار مستقر شده است. بنابراین بهتر است قبل از ورود به اتوبان از کافی بودن بنزین خود مطمئن شوید.

3) خدمات و استراحتگاه های جاده ای تکمیل نشده است

این اتوبان هنوز در مراحل تکمیل قرار دارد و استراحتگاه های بین راهی در آن به تعداد کافی وجود ندارد. بر اساس اظهارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی فعلا فقط یک توقفگاه در اتوبان اصفهان شیراز به بهره برداری رسیده و قرار است سایر توقفگاه ها هم به سرعت تکمیل شده و راه اندازی شوند.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    سلام ورود خودروهای سنگین به این بزرگراه اشتباه محض است چرا که موجب کندی سرعت ترافیک و آسیب به زیر ساخت‌ها ی بزرگراه میشوند

    • محسن

      خداکنه شماسواریها دیگه تومسیرقبلی نیاییدوهی پشت سر ما کامیونهاکه توسبقت هستیم چراغ وبوق نزنید
      بخدااگه کمیسیونهایی که از ماها دارن میگیرن نبود باید از توی بیابونها وکوههاتردد میکردین
      بودن شماهاتوی جاده چه نفعی برای دولت داره؟
      کامیون ممنوع اعمال میشه وچرا اصلا برای نصف روز سواری ممنوع نمیشه ترددش؟

    • مش قشمشم

      اتفاقا اگر از ورود خودروهای سواری در ازادراهها جلوگیری بشه وآزادراهها مخصوص کامیونها بشه هم ترافیک کمتر میشه هم بارها و کالاهای مورد نیاز مردم زودتر و سالمتر و ارزانتر به دست جامعه میرسه
      سواری اکثرا برای تفریح و تعداد کمی برای سفر کاری توی جاده هستن که خب میتونن از اتوبوس استفاده کنند
      ولیدر ایران برعکسه، کامیونها که مثل خون در رگ کشور هستن در جاده های پردست انداز مجبورهستن عبور کنند و بعضی از خودروهای سواری هم در جاده ها کامیونها را اذیت میکنند
      کاش میدونستیم که این راننده و کامیون برای ما و خانواده ما کالای اساسی و لازم و غذایی جابجا میکند و زندگی ما به تردد سالم و امن کامیون و راحتی اعصاب راننده کامیون وابسته است

    • جواد

      اگر دزدی نکنند و زیر سازی جاده را مثل اروپاییها انجام بدهند هیچ مشکلی پیش نمیاد نمونه جاده فیضاباد به گناباد بعد ۳۳سال تازه وسط جاده دارد ترک برمیداره

    • محمد امرایی

      عزیز جان ماشین سنگین اگر تردد نکنه چطور بار های که شما محتاج آنها هستید به دستتان برسد و استفاده کنید مثلا سوخت . مواد خوراکی . اهن الات . مصالح ساختنانی اینها مهم هستند یا ولگردی سواری ها

    • Heidari

      حرکت خودرهای سنگین در هر مهور باعث تنظیم سرعت در سواری ها میشود مانند ریگلاتور عمل می کنند

    • علیرضا

      همین اول کار بزرگراه کوروش کبیر رو با هفت تا عوارضی بدنام کردین !

    • فرشید

      آزادراه😁

  • محمد پاسخ

    این سه مورد جای خودش، اما چرا آخه 7 تا عوارضی ؟ 220 کیلومتر دیگه چی هست که 7 تا عوارضی گذاشتین، یعنی تا خودرو بخاد دور بگیر بلافاصله به عوارضی میرسی، اعصاب آدم خورد میشه، سر گردنه که میگن همینه، در ضمن چطور پمپ بنزین و گازوئیل و استراحتگاه نتونستید دایر کنید اما 7 تااااا عوارضی احداث کردید، پول آزاد راه یک شبه میخواهید دربیاورید؟
    افتتاح نمی کردید بهتر بود 7 تا عوارضی چ خبره،

    • ناشناس

      البته انصافا آنقدر هزینه های احداث آزادراه کلان است که نمی توان گفت یک شبه هزینه برگشت داده می شود، بهتر است بگوییم شاید سی سال بتوان از طریق دریافت عوارض هزینه ها را عودت داد به هر حال این قانون بشری وشرعی است که کارت را ارزان نفروش تا دیگران قدر دان زحمتت باشند. ماشا الله به این همت بزرگ، هرکار عمرانی صورت می گیرد غربی ها تب می کنند.

    • ناشناس

      هر ۳۰کیلومتریک عوارضی
      همون بهتر درجاده های قدیم حرکت کنیم

    • بهرام

      عوارضی الکترونیکی هست و دوربین

    • مهدی

      خب می خواهند۲۰۰هزارتومان عپارض بگیرند یکجا بگویند کمتر کسی می رود خرد خرد می گویندو میگیرند

    • امانی

      طبق این گزارش قرار هست ۷نقطه برای اخذ عوارض درنظر گرفته بشه یعنی هنوز رسمیت نیافته است نکته بعدی اگرهم‌اینطور باشه این ۷نقطه در دوطرف جاده احداث شده نه فقط دریک باند رفت یا برگشت البته با توجه به طول بزرگراه بنظر باید برای هر مسیر ۲ایستگاه اخد عوارض میش بینی بشه که اگر الکترونیکی بشه خیلی بهتر بوده واز ترافیک پشت عوارضی ها هم کاسته خواهد شد

    • ن ط

      7تا عوارضی معنیش این نیست که از یک خودرو از ابتدا تا انتهای آزادراه 7بار عوارض دریافت کنن بلکه به خاطر خودروهایی است که در طول مسیر به اتوبان می پیوندند

    • تنهایی

      عزیز برادر، ساخت عوارضی، اونم بصورت هوشمند، نیاز به تجهیزات پیچیده ندارد، اما پمپ بنزین تاسیسات پیچیده از مخازن گرفته تا نصب نازلها و ساختمان مخصوص و... دارد.
      چرا اینقدر ساده‌اید؟!
      در همه دنیا عوارض برای ارائه خدمات است، اینجا هم مسنثنا نیست.
      موفق باشید

  • قدرت طهماسبی پاسخ

    با تشکر فراوان ، لطفاً به راه و خودرو ایمن با کیفیت و استاندارد فکر کنید تا ملت در جاده ها تلف نشوند و خانواده ها داغدار نشوند

  • محمد پاسخ

    چه عجله ای بود برای افتتاحش
    چند نماینده استان قبلا گفته بودند
    که زیزساخت ها هنوز کامل نشده

    • سارا

      عجلش فقط به خاطر گرفتن عوارض بود وگرنه به درد نمی خوره که

    • ناشناس

      طرح ساخت این اتوبان از ده سال قبل شروع شده این دولت بخاطر پوشش گرانی ها و حواسها را بطرف دیگر پرت کند دست به افتتاح اتوبان ناقص زده که بنام خود بگذارد

  • ابراهیمی پاسخ

    انشالله بودجه ای برای زیباسازی پله ها که پروژه‌ای ماندی تر وچشم نواز برای آیندگان باشد در سطح بین الملل

  • سعید پاسخ

    بهتر نبود اول خدمات تکمیل بشه بعد آزاد راه راه بیوفته!!
    ما چرا برعکس همه دنیا عمل میکنیم

    • ساسان

      باید حتما تو دولت رئیسی افتتاح میشد!!

    • ناشناس

      چون فهمیدن خیلی سخته

    • محسن

      چون بودجه تمام میشه و باید از محل تامین بشه اینم به خاطر تورمی هست که در کشور هست!

    • ناشناس

      خب ابی جون دیگه نمبتونست بیاد

    • تنهایی

      مشکل در کشور ما سرمایه گذاری است، یعنی باید پروژه و طرح به این بزرگی را بخوابانند تا سرمایه گذار بیاید و پمپ بنزین و مراکز خدماتی بزند، بعد یزرگراه راه بیفتد؟!
      یه کم فکر کنید، بعد حرف بزنید...

  • ناشناس پاسخ

    افتتاح شد وبعد بسته شد وبعد افتضاح

  • ایرانی پاسخ

    شد شما مسئولین کاری برا مملکت کنید و تمام وکمال کنید همیشه باید یه نقظی توکار اینها باشد خوب صبر می کردید همه کارها تمام بشه بعد افتطاه کنید

    • بنده خدا

      چقدر غلط املایی

  • فیروز پاسخ

    در یک مسافرت ۲۲۰کیلومتری نه پمپ بنزین دارد و نه خدمات رفاهی و بهداشتی.
    اگر مسافرت خانوادگی باشد و بچه کوچک یا سالمند داشته باشند می دانید یعنی چی ؟
    خوب چه عجله ای بود
    اجازه می دادید امکانات رفاهی و بهداشتی آن هم آمده شود تا مسافران
    با خاطره خوب مسافرت در این مسیر را شروع کرده باشند

  • بهرامی پاسخ

    میشه مسئولین محبت کنندبجای ۷نقطه
    عوارضی ۱۳۰ نقطه عوارضی بگذارند.
    آخه ۱۳۰ کیلومتر کم شده یک جوری این
    وقت باید پر بشه بعد می رسیم بر سر مبلغ عوارضی که اگر ۱۳۰ تا ده تومن بگیرید یک ماهه خرجی که کردید در میارید.بعد هم رییس جمهور محترم باید خودشون را آماده کنند برای کلنگ زنی بقیه آزاد راه ها !!!!!

  • قشقایی پاسخ

    مبارک باشه فقط دلم برای اون جنگل قشنگ و اون طبیعت بکر بدن سواد تخصصی همه نابود شدن و بعد از این هم رهگذران خوب با ریختن اشغال نابودتر میشه و اون حیوون بدبخت که تو طبیعت لذت برد نابود شد رفت. این همه بلوط ارژن و هزاران گیاه دیگه قلع و قم کردن. شما برید تمام دنیا ببینید برای ساخت جاده چقدر سواد تخصصی استفاده کردن تا ی دونه حیوون یا گیاه خودرو ازبین نره با صلوات همه طبیعت را نابود کردین

  • خودم پاسخ

    کاربسیار بی برنامه وفکر،چندروستا وشهر را از رونق انداختن چندهزار هکتار زمین را تخریب کردن کشاورزی را نابود کردن،همان جاده قدیم را درست می کردند وپهنای باندهایش را اضاف می شد خیلی اقدام بهتری بود

  • ن.ن پاسخ

    پس‌نه‌آزاد‌راه‌هست‌‌بگو‌7تا‌فروشگاه‌افتتاح‌شده‌‌. چه‌دل‌دردی‌داریم‌از‌آزادراه‌بریم‌ چه‌خوشی‌داره‌بدتر‌گردنه‌ هست

  • ناشناس پاسخ

    سلام این همه تبلیغات معلوم شد و چرا ۷ در آمد دولتی داره باید هم بدون امکانات افتتاح کنند سر سال تمام هزینه را از مردم دریافت میکنند

  • ناشناس پاسخ

    وقتی می گه سنگین نیاد یعنی زیر سازی مطمئن نیست تبانی پیمانکاره چون ضمانت یک ساله داره

  • ناشناس پاسخ

    وقتی که هنوز این سه مهم پابرجا نشده افتتحاش اشتباه محض بوده

  • جانباز جنگ تحمیلی پاسخ

    واقعا جالب است اتوبان با 7 گیت عوارضی اما خدمات رفاهی و امدادی زیر 0 اتوبان شیراز، اصفهان. واقعا خنده دارد. ملت مستضعف .

  • حسين پاسخ

    7 تا عوارضی،،،، چه خبره.... آزاد راهه ها... شهربازی یا پارک نیستا....

  • علیرضا شاه حسینی پاسخ

    به ابن اتوبان باید گفت جاده یک طرفه چون اتوبان باید دارای سه باند باشد یک کند رو دوم متوسط سوم تند که از هشتاد کیلومتر تا صدو بیست کیلومتر

  • ناشناس پاسخ

    برای حفظ جان مردم کامیون وتریلی وارد آزاد راه نشه خیلی بهتره

  • ناشناس پاسخ

    موج داره جیگر حیف پول

    • ابر بارونی

      خب اگه این همه مشکل داره و عوارضی هم زیاد گذاشتن چرا مردم برا رفتن تو این اتوبان سر ودست میشکنن ، خب نرن

  • سعید پاسخ

    هفت تا عوارضی داره واقعا ؟؟؟ چه خبره مگه ؟؟؟هر عوارضی چقدر پول میخواد بگیره ...؟؟ از هر چند کیلومتر چند تا چنتا عوارضی هستش ... ؟؟؟ آیا عوارضی اون یکی آزاد راه‌ها هم آورده اند تو این آزاد راه ...؟؟؟

  • قنبر پاسخ

    پس دقیقا چه چیزش افتتاح شده

  • ناشناس پاسخ

    واقعا حیف این جاده است که فقط ۷تا عوارضی براش قرار دادید. لطفا بیشترش کنید.

  • یاس پاسخ

    اول عوارضی راه افتاد بعد اتوبان

  • علی تیرانی پاسخ

    هر ۳۰کیلو متر یک سرعت گیر گذاشت که خیلی بهتون خوش بگذره

  • مسعود پاسخ

    احداث ۷جاگاه اخذ عوارض در مسیر تقریبی۲۴۰ کیلومتر یعنی هر ۴۰ کیلومتر یک جایگاه نشان از جیب بری دولتمردان جمهوری اسلامی از جیب ملت است عجب دولت مردمی است این دولت سیزدهم ؟

  • حافظ پاسخ

    سلام.
    به جز این سه نکته قطعه ۷ این بزرگراه هست که متاسفانه تکمیل نشده. راننده ای که بخاطر مسافت کمتر از این بزرگراه استفاده میکنه در انتها برای ورود و خروج از شیراز باید بیش از یک ساعت در ترافیک گویم بمونه

    • عماد

      دوستمان درست می گویند ، هرچند دو ساعت در وقت صرفه جویی شده ولی بخاطر ورودی شیراز از مسیر گویم و فاصله تا مرکز شهر و ترافیک در کل بطور متوسط یک ساعت هم در ترافیک گرفتار می شویم و می شود فقط یک ساعت صرفه جویی در وقت ، بنده با این وضعیت و تا زمانیکه جاده لپویی به تنگ خیاره افتتاح نشده که ماشین ها از آن محور رفت و آمد کنند مسیر قدیمی رو ترجیح می دهم .

  • ناشناس پاسخ

    مهم باجه دریافت عوارضه که براهه

  • مهدی پاسخ

    امیدوارم هیچ وقت به روی کامیون و ماشین های سنگین باز نشود
    این جاده ازاد راه نیست و یک جاده دو خطه است نمی تواند بار کامیون را تحمل کند

  • علیرضا پاسخ

    7 بار عوارض میگیرند هیچ امکاناتی هم ندارن.واقعا این و چی میشه روش گذاشت

  • ناشناس پاسخ

    چرا باید در چندین نقطه عوارض گرفته شود ؟؟؟؟؟؟

  • محمد پاسخ

    پس چرا افتتاح شد

  • ناشناس پاسخ

    اگر هفتادوتا عوارضی احداث کنید بهتر نیست ،

  • مجید پاسخ

    بازرسی داره؟

    • سینا

      نه شوتی خان .فقط راهنمایی دوربین میندازه

  • ب پاسخ

    هرسی کیلومتر یک عوارضی ، هر سی دقیقه یک توقف ، این ظلم است و حیف از آن آزادراه ،

  • ناشناس پاسخ

    این همه عوارضی .....چ خبره

  • ناشناس پاسخ

    ای کاش بجای کارناهنجارکارکم بامحتویات بهتراستفاده کنیم چه لزومی داشت افتتاح نمی کردیدواگرافتتاح میکردیدکامل می کردید

  • علی رضایی پاسخ

    یا خدا ۷تاعوارضی مگه چخبر هست نعلت به این قانون ۷تاعوارضی

  • احمد فکری پاسخ

    ایا اول زیر ساخت درست میکنند یا ۷ عوارصی را عوارص را جایی باید داد که رفاه باشد

  • اکبر پاسخ

    فکر کنم اینم مثل راه آهن احمدی نژاد باشه سریع سربنیش کردن که در دولت جناب رئیس جمهور وقت افتتاح شود شما که میگید بخاطر کوتاهی مسیر صرفه جویی که در سوخت ایجاد می‌شود ظرف 4 سال هزینش به دولت بر میگرده دیگه این همه عوارضی برای چیه مگه اتوبان تا خلیج فارس کشيديد لطف کنید اول اتوبان ی عوارضی بزنید که این همه هزینه بی خود برای ساختمان سازی عوارضی نکنید ممنون

  • علی رضایی پاسخ

    ولا ادم میماند چی بگد ۷تاعوارضی سرگردنه رد کردید بگو روز روشن دوزدی

  • شریف زاده پاسخ

    خسته نباشید
    هفت نقطه توقف و دوباره را افتادن
    حدود 20 دقیقه زمان پر پر می شود .
    ایستادن و دوباره دور گرفتن انرژی راننده و خودرو را باهم می گیرد. اگر بشود تعداد محدود حداکثر 2 مورد اول و آخر اوتوبان و مبلغ بیشتر (حاصل جمع سایر عوارضی های بی مورد )شود مقرون به صرفه تر خواهد شد.

  • ناشناس پاسخ

    دیروز آزادراه پر از تریلر بود، چطور گفته شده ممنوعه؟

  • علی رضا پاسخ

    افتتاح آزاد راه خیلی عالیه؛ بشرط اینکه اول امکاناتش آماده باشد؛ دوم زیرسازیش درست باشد نه اینکه مثل آزاد راه خرم آباد وبروجردپر از چاله چوله باشد.ماشاالله هر ۳۰ کیلومترهم یک عوارضب گذاشتن.

  • ناشناس پاسخ

    رئیسی پس خودش رو خفت داده

  • ناشناس پاسخ

    بنظرم بیشتربخاطرعوارضش افتتاح شدفکرمردم بودن

  • محمدرضا پاسخ

    درودبرشما ازادراه اصفهان شیراز نام گذاری شده بنام بزرگراه کورش کبیر اطلاع رسانی کنید تا اسم روش بمونه

  • ناشناس پاسخ

    بزرگراه کوش کبیر شیرازاصفهان

  • حسین پاسخ

    بنظرم در طول مسیر فقط ۲۲۰کیلومتری که ۷ عوارضی باشه اتوبان نیست دکه کاسبی پر آب و نونی هست

  • قاسمی پاسخ

    از تمام کسانی که دراین راه زحمت کشیدند تشکر میکنیم..خوشحالیم که مسیر کوتاهتر شده فقط اینکه ۷ عوارضی گذاشتن .حالا بحث پولش بکنار.هفت بار ترمز کردن وازین مانع ها عبور کردن عملا نتیجه ی کار که زودتر رسیدن به مقصد باشه رو زیر سئوال میبره...!!!

  • سارا پاسخ

    پس دیگه به چه دردی می خوره انگار می خوای بری بیابون حتما یه ابی هم گیر نیاد بخوری بین راه وقتی پنپ سوخت نیست پس همون جاده قدیم برن فعلا

  • فریدون پاسخ

    با این وصف ترافیک جاده قدیم اصفهان شیراز پا بر جاست مگر کامیون ها نمی توانند به اندازه کافی گازوئیل بزنند؟آیاشهرضا محل سوختگیری ندارد هرکاری تدبیر می خواهد

  • علی پاسخ

    مگه نگفتن بزرگراه هست شاهچراغ دیگه عوارضی براچی..

  • گبر پارسی پاسخ

    بابا قبل از ورود آخرش باید به چند نکته توجه کرد...۳ یا ۲یا دوباره ۳ویا دیگه بسه!!!اصلا وارد نشو....خطر درک.

  • Gh.s پاسخ

    من شرکت پیمانکاری دارم .متاسفانه اشتباهاتی رو که بارها وبارها شاهد بوده ام اینکه که مردم سالیان درازی رو در آرزوی ایجاد یک پروژه یک اتوبان ،پل وغیره هستند وهیچ خبری نیست تا اینکه روزی بالاخره کلید استارت کار خورده میشه .اینجاست که فشار مسئولین شروع میشه وکاری رو که شاید بصورت استاندارد مثلا ۵ سال زمان میخواد رو یکساله میگن باید تحویل بدید..اینجاست که پیمانکار مجبوره ضعیفترین کیفیت رو ارائه بده وبعد از چندی افتضاحش درمیاد..من توی یکی از همین کارها مجبور شدم سه شبانه روز بدون لحظه ایی استراحت دوندگی کنم .که سر از بیمارستان درآوردم..و هرچه که زود برآید دیری نپاید...

  • ناشناس پاسخ

    متاسفم

  • ناشناس پاسخ

    بیشتر شبیه بزرگراه هست تا آزاد راه

  • Mehdi پاسخ

    با این اوصاف مسیر قدیمی بهتر است، اصلا کی به شما گفته اتوبان بسازید،

  • امید پاسخ

    منکه اردیبهشت افتتاحش کردم خودم، انقدر شیشه ست کفه ش ک با ۱۹۰ تام میری انگار نه انگار مناظر خوبی ام داره دو ستام چشمه تو مسیر هست و چندتا پل گردن کلفت با ارتفاع خیلی بلند و ی سد واقعا زیبا و جنگلهای بلوط واقعا بی نظیر

  • اکبر پاسخ

    در ایران هیچی عجیب نیست
    اول افتتاح میشه بعداً تکمیل میشه
    آقای رئیسی از این طرف رد میشده گفته ی نوار هم اینجا قیچی میکنیم بعد تکمیل میشه،
    ان شاالله

  • هژیر پاسخ

    بسیار خوب سپاس

  • رضا پاسخ

    واقعا ایجاد ۷ عوارضی با این وضعیت اقتصادی مردم توجیه نداره ...همون بهتر از بوشهر برای تهران از جاده یاسوج برویم

  • محمد پاسخ

    این اتوبان درون خاک استان فارس است از شیراز شروع شده و در شمالی ترین نقطه استان فارس یعنی ایزدخواست تمام می‌شود. اصفهان هیچ هزینه ای نداده برای این اتوبان. تمام طبیعت زیبای فارس رو نابود کردن با جاده.
    اتوبان شیراز ایزدخواست،

    • نیما

      مبارکتون باشه اسمی از اصفهان نبرید
      اصلا اسمشو بزارین شیراز ب شیراز

  • فرهاد رستمی پاسخ

    پس لطفاً اون جاده قدیمی رو برای سواری ها ممنوع کنید تا ما رانندگان سنگین از شر این سواری ها راحت بشیم

    • محمد

      داخل آزاده شماکامیون نیایید تومان سواری راحت برویم

  • ناشناس پاسخ

    امیدوارم این اتوبان پول چاپ کن(۷تا عوارضی!) رو اصول ساخته شده باشد...
    و اینکه ساخت استراحتگاه اگر بخش دولتی اما نزاره!
    توسط بخش خصوصی خودبخود بزودی شدنی است.
    میگم شما که ۷تا عوارضی گذاشتین خوب یک پل هوایی تو اتوبان کرج(از حد فاصل کمالشهر تا شهرک جهان‌نما) بزنید و دوربین عوارض بگذارید. خدا شاهداست یک‌ماهه پولش درمیاد همه هم راضی از عملکرد اگر باشه!!!!

  • داریوش پاسخ

    روز ۲۱ مهر از ورودی شیراز به طرف بیضا به قصد ورود به بزرگراه را داشتم ولی قبل از بیضا مردم سرگردان به دنبال ورودی بزرگراه بودند که با کمک افراد بومی جایی را نشان دادند که ورودی ان فقط به اندازه تردد یک ماشین باز وبقیه با بلوک بسته بود ولی انصافا جاده بسیار خوب واستانداردی بود ولی افسوس با یک ورودی بدون تابلو راهنما

  • بهمن فراهانی پاسخ

    ده سال ساختش طول دادن ..آیا هفت عوارضی میخوان پولشو یک ساله از جیب مردم در بیارن..؟

  • ناشناس پاسخ

    هفت عوارضی

  • بهمن فراهانی پاسخ

    همون جاده قدیم بهتره که هفت جا واییستی زمانی همون میشه که..

  • ناشناس پاسخ

    بزرگترین ضربه ای که یه جاده های ایران وارد می شود تریلی های سه محور است که به اسفالت حالت چکس زدن رادارندچاله می افتد ودر اولین بارندگی اسفالت چاله شده تجربه راننده چهل ساله

  • سجاد پاسخ

    باشه می‌آییم بزودی

  • جعفر پاسخ

    ۷تا عوارضی خیلی کمه باید چهاردتا میذاشتین.. اصلا شما میدونید خجالت برگ چه درختیه؟؟؟

  • مسیح پاسخ

    اسم این اتوبان رابایدبنام کوروش کبیرثبت کرد،

  • مهدی پاسخ

    وقتی آماده نیست و راه هنوز کامل نشده بیماری افتتاح میکنید این دولت هم مثل احمدی‌نژاد که راه آهن اصفهان شیراز که نیمه کاره بود را افتتاح کرد به زور توانستند یک قطار با سرعت پایین از آن عبور دهند و دوباره بسته شد

  • میری پاسخ

    سلام
    همون بسته می موند بهتر بود پل صراط
    هم اینقدر عوارضی فکر نکنم داشته باشه

  • ابراهیم پاسخ

    چطور تونستید هفت تا عوارضی رو سریع کامل کنید ولی خدمات رو نه

  • محمد پاسخ

    تبریک به مهندسین و دیگر زحمت کشان پروژه‌ و مردم عزیز. ان شا الله مبارک باشد🎁

  • آ پاسخ


    خوب بودن این جاده بعد از یک سال استفاده معلوم می شه ،

  • احمد پاسخ

    وقتی میگه هفت عوارضی یادم به کتاب شاهنامه افتاد که می گفت رستم هفت خان را رد کرد حالا رانندها باید هفت خان عوارضی را رد کنن

  • علی اسلامی پاسخ

    چه خبره اینقدر عوارض؟

  • محمد پاسخ

    این رو هم اضافه کنید که اولا این اتوبان شیراز ایزد خواست هست و انتهای آن قبل از ورود به استان اصفهان به جاده قدیم متصل می‌گردد. دوم اینکه مسافرین جوری حرکت کنند که از ابتدا تا انتهای مسیر روز باشد. مخصوصا از ایزد خواست به شیراز.

  • ناشناس پاسخ

    این همه عوارضی چه خبره. مسلما خیلیا که توان مالی ضعیفی دارند از همان جاده قدیم تردد می‌کنند و این درست نیست

    • ناشناس

      واقعا

  • ع ن پاسخ

    سلام تردد دراین جاده را پیشنهاد نمیدم چون مسیر ورودی بیضا به شیراز یا قطعه ۷ تکمیل نشده و مسیر بای پاس بیضا لپویی نیز مناسب نیست.واز لحاظ زمانی تغییری ایجاد نمیکند

  • علیرضا پاسخ

    واقعا افتتاح سر گردنه همینه داداش . چه بخور بخوری بشه ! هفت تا عوارضی !؟ خوب نرخهای این هفت کچلان چندی میشه !؟

  • سهراب پاسخ

    باز دمشون گرم عوارضی را ایجاد کردن این خودش خیلی مهمه

  • ابراهیم پاسخ

    دست کسانیکه واقعا تو این سالها زحمت کشیدن تو گرما و سرما تا این ازاد راه سا ختند ولی به قول این دویت عزیز اقا محمد ۷ .....دیگه نه نشد

  • ناشناس پاسخ

    ۷ عوارضی فقط امید وارم با دوربین باشه وگر نه تمام وقت باید تو صف عوارضی ها باشیم خوشم میاد از این مسئولین اول عوارضی افتتحاح میکنن بعد از سالها یادشون میافته خدمات گردشگری مراکز رفاهی برا جاده پیش بینی نکردن ۷ عوارضی مگه سر گردن ست

  • بانو پاسخ

    افتابه لگن ۷ دست شام وناهار هیچی مگه سرزمین ایران نداره که ۷تا عوارضی گذاشتین میخواید تا اخر عمرتون از جیب مردم راحت زندگی کنید شماها که کل سرمایه ایران دستتونه این عوارص انم ۷تا دیگه کجا بود

  • سینا پاسخ

    با این آزاد راه ساختنشون ..دو لاین سه لاین چهار لاین ... آقایی که مسول این جاده بوده ..ازاد را باید چند لاین باشد..نکته بعدی سمت شیراز هنوز ساخته نشده هنوز خاکی هست .پمپ بنزین ندارد .ورودی و خروجی اکثر مسیرها هنوز ساخته نشده .هست مرکز 115 یا پلیس راه یا عوارضی یا حتی یک مغازه که اب بگیری بخوری وجود ندار ..پس چرا افتتاح کردید ..ببین جون ملت اینقدر باید برای مسولین کشور بی ارزش باشد

  • ناشناس پاسخ

    ۷ نقطه عوارض دریافت میشود تقریبا هر ۲۸ کیلومتر ببین چه شود فکر نکنم برای وسائط نقلیه سنگین باصرفه باشه؟!!!

    • دم دولت مردان گرم قبلن نقدی میگرفتی الان الکترونیک جیب مردم خالی میکنی از این لحاظ پیشرفتت عالی بوده 👍👍

      راه فرار هم براش بذارید

  • ناشناس پاسخ

    درود
    کلنگ این بزرگراه در زمان ریاست جمهوری خاتمی با 2000 میلیارد بودجه اولیه به زمین زده شد و الان نزدیک به 24 سال از مراسم کلنگ زنی گذشته و هنوز هم به طور کامل به بهره برداری نرسیده

  • سعید پاسخ

    ۲۱۲ کیلومتر اونوقت ۷ تا عوارضی
    مگه دزد سر گردنه تشریف دارن

  • فرشید پاسخ

    اتوبان کلا در استان فارس هست پس اگر هم میخواهید استفاده کنید اتوبان شیراز به اصفهان صحیح تر می باشد.

  • ناشناس پاسخ

    آزاد راه ایزدخواست به دو راهی بیضا، هیچ ربطی به اصفهان شیراز ندارد؛ لطفا اطلاع رسانی کنید که یک دروغ بزرگ است.

  • هان پاسخ

    بعنوان یک راننده جاده ها که شش روز هفته توی جاده ها هستم قطعا از این آزاد راه نمیرم . همون جاده قبلی رو. میرم. حداقل میدونم توی راه موندم یه جایی یه شخصی به دادم میرسه . میدونم سوختگیری واسم راحته و میدونم ۴ تا استراحتگاه هست که چیزی نیاز داشتم تهیه کنم . به مردم هم توصیه میکنم از این راه نروند هر چند نزدیکتر هست . عوارضی هم برای بزرگراه ۴ خطه می‌گیرند که جای سوال داره . راه قبلی هم ۴ خطه هست و فرقی جز مسافت نداره و البته که راه قبلی اگر توی جاده موندی یه نفر هست به دادت برسه

  • سیاوش پاسخ

    بزرگراه کوروش کبیر

  • محسن پاسخ

    حالا مثلاً رییس جمهور اینو افتتاح نمی‌کرد نمیشد می‌خواسته به اسم خودش تمومش کنه ولی کاملا مشخصه این اتوبان مال زمان احمدی‌نژادو روحانیت به نام اونا به کام دکتر رییسی 😂

  • سالار پاسخ

    چرا همه فقط بلدن غر بزنن
    به جای تشکر
    و اینکه بعد از مدتها افتتاح شده
    حالا اومدین میگن چرا افتتاح شده
    پمپ بنزین و استراختگاه نترسین مث قارچ زیاد میشه چون پول توشه
    مردم همیشه ناشکر
    تو هر قضیه یه داستان درمیارین
    منم به جای مسعولین بودم برای این مردم کاری نمیکردم
    همیشه قدر نشناس

  • احمد چاوش پاسخ

    با سلام .درخبرها خواندم که فرونشست زمین در آزادراه اصفهان شیراز شروع شده وله زودی قسمت‌هایی از این بزرگ راه را در بر خواهد گرفت .سوال آیا نسبت به این معضل اقدامی شده .وآیا به مسافرین و رانندگان در این بزرگراه اطلاع رسانی شده یا خیر ممنون

  • ناشناس پاسخ

    خب این افتتاح نیست این افتضاح است ،خجالت بکشید

  • محمد پاسخ

    تو ایران هر کاری انجام بشه یه عده هستند که بشینند و غرغر کنند

  • ناشناس پاسخ

    درود به دست اندرکاران.نظر اینجانب را اگر درج نکردید هیچ اشکالی ندارد اما شما خیلی خوب میدانید مملکت را یک مشت نالایق دارند اداره میکنند.اداره که چه عرض کنم چپاول میکنند.مملکتی که روی ثروت نشسته وبرای دویست کیلومتر هفت جا عوارضی باید پرداخت کند به خدا شرم آور است .این نمونه ای از خروار است نه تنها راه سازی بلکه در همه قسمتها.چه عمرانی.چه اقتصادی.چه فرهنگی.وچه اجتماعی.ومحیط زیستی..وهیچ جنبه مثبتی من ندیدم که بخواهم تعریف و تمجید کنم.

  • ز پاسخ

    اگر اصولی کار می کردند بهتر بود محیط زیست حیوانات را نابود میکند تا ۱۳۰ کیلومتر کم شود از اون طرف هفت عوارضی درست میکنند مسافر که از اول نرسید ه جیبش خالی میشود اگرم راه اهن باشد که افتضاح است نه افتتاح همان بهتر جای را اباد نکند خواهشا مردم نمی خواند شما محبت کنید بسازید خراب نکنید اباد لازم نیست

  • هخامنش پاسخ

    بزرگراه ایزدخواست به شیرازنام دارد اسمش کوروش بزرگ است

  • ناشناس پاسخ

    با سلام، کار بسيار خوبي است که انجام شده ولیکن برای عبور کامیون اگر زير ساخت جاده‌ خوب و استاندارد انجام شده باشد مشکلی نیست ولی چنانچه غیر از این باشد همان بهتر که از جاده قبلی استفاده شود، چون ترافیک آنجا سبک تر خواهد بود و اگر کامیون ها هم از این اتوبان تردد کنند تردید نکنید که دوباره در عرض چند سال آسفالت تخریب شده و این به نفع هیچ کس نیست. نکته دوم بقول دوستان چرا هفت پست عوارضی شايد شما خروجی هم در جاده دارید؟

  • ناشناس پاسخ

    سلام من امروز از این اتوبان با خودروشخصی استفاده کردم
    اول که خود روهای سنگین هم ترددمیکردن هیچ گونه امکانات اولیه وجودندارد باز شدن این اتوبان اشتباه محض بود
    چرا که درقسمت آخرهای اتوبان که به قلات وصل میشدجاده دوطرفه شده بود خیلی وحشتناک ماشین های سنگین از ی طرف شخصی ها هم از هم سبقت میگرفتن خلاصه بگم پدر ما دراومد تا رسیدیم آخر جاده
    به نظرمن ترددبا این اوضاح اشتباه محضه

  • عبود پاسخ

    اینا عادت دارن هر پروژه را چندین بار افتتاح کنن از مرحله کلنگ زنی تا اخر

  • رضا پاسخ

    خداکندکه پلیس راهور به صورت نامحسوس نباشه که راننده خدای نکرده بااشتباه تصادف کندوبه صورت مشخص مستقرباشه بخدااین ملت بهترینها بایدشامل حالشون باشه

  • رضا پاسخ

    فقط عوارضیهاش مبلغش چقدره انصاف انصاف انصاف

  • ناشناس پاسخ

    درودبرشما بنده دیروز از شیراز اومدم بسمت اصفهان هیچ تابلو وعلایمی از ورودبه آزاد راه نبود پس چطوری افتتاح شده همه خودروها از جاده قدیم رفت وآمد میکنن .سرکارمون گذاشتن

  • رضا پاسخ

    هنوز2سال از ریاست جمهوریش مونده چه عجله ای بود برا افتتاح

  • ناشناس پاسخ

    خدا رو شکر حداقل عوارضی هاش تکمیله راننده ها مدیون نمیشن

  • ابراهیم پاسخ

    ازما بدبخت تر باز خودمونیم ۷تا۵تومن ۳۵ تومن خدا بده برکت

  • حسین پاسخ

    چرا برای ساخت پمپ بنزین و استراحتگاه امکانات ندارید اما برای خالی کردن جیب مردم امکانات ساخت ۷تاعوارضی را دارید ۲۲۰کیلومتر دیگه چی هست که ۷تاعوارضی براش ساختید اول زیر ساخت های اساسی را ارائه کنید بعدبفکرخالی کردن جیب مردم باشید /b>

  • ناشناس پاسخ

    بنده بااینکه کامیون ندارم وراننده کامیون نیستم امامعتقدم صنعت حمل ونقل یکی ازپایه های اصلی شکوفایی اقتصادی است پس اولیت باکامیون دارهاست

  • علی پاسخ

    ما که چند روز پیش رد شدیم کامیون هم دیدیم ولی معلوم نیست اینجا چرا عکس این موضوع رو نوشتند .

  • ناشناس پاسخ

    سلام ما ایرانیها همه به همین راه ادامه میدیم عزیزان هنوز تعدادش کمه پس باید بیشترش کنند تا ما معطل نشیم

  • ناشناس پاسخ

    عوارضیه اصفهان شیراز یه چند تکه جاده داره خدمات هم بعد

  • قشقایی پاسخ

    مسیر اتوبان ، جاده قدیم ایلرو ومسیر کوچرو عشایر قشقایی بوده و هست .به پاس قدر دانی ودلاوریهای ایل قشقایی و تقدیم هزاران شهید در دوران قبل و بعد از انقلاب شایسته است که به بزرگراه شهدای قشقایی نامگذاری گردد

  • علی پاسخ

    دوستان میگن اتوبان دوبانده هست ، خدای من دو بانده ؟؟؟ مگه میشه

  • ناشناس پاسخ

    جایگاه پمپ بنزین و گازوییل و خدمات بین راهی سرمایه گذار باید سرمایه‌گذاری کند دولت و اداره راه و شرکت نفت فقط مجوز میدهد

  • پوریا پاسخ

    جاده قدیم هم امنیتش بیشتر هم راحت تره

  • ناشناس پاسخ

    گمونم به جای هفتا عوارضی صدتا دست انداز میزدین خو راحتر بود مگه مردم قراره کجافرارکنند خدانکند جای یه کاری انجام بدین واز جان مردم در نیارین برای نفس کشیدن هم از ملت عوارض میگیرن برا مردن حتی واقعا متاسفم برای مدیران استان

  • ناشناس پاسخ

    دوازده سال پیش شروع کردید به ساخت بقول خودتون آزاد راه هنوزم تکمیل نیست خودتونا مسخره کردید

  • بوشهری پاسخ

    سلام دوستام دیگه به کاراشون باید عادت کرده باشیم درزمان هردولتی اقدامی با هیاهو و رنگ و روغن فتوشاپی انجام میدن که جالب بنظر برسد بعداز مدتی مشخص میشه تا ضربات شدیدی به مردم و جریانات زندگی مردم واردشده است. اونموقع هم علاجی نمیکنند فقط با گفتن مقصر دولت قبلی بوده از کنار مشگلات عبور می‌کنند.

  • محسن پاسخ

    یاعلی ۷ تا عوارضی مگه چه خبره

  • غلامحسن پاسخ

    شمارو بخدا ورودی بزرگراه از اصفهان به شیراز وبلعکس از شیراز به اصفهان رو مشخص کنید تا ما رانندگان سواری بدونیم ودیگه برای فهمیدن در جاده توقف نکیم که باعث دردسر دیگران بشویم

  • ناشناس پاسخ

    ما که همچنان ماشینهای ینگین در این جاده دیدیم

  • Mehdi پاسخ

    شد یه کاری درست انجام بدن فقط دزدی سرگردنه قدیما بصورت غیر قانونی بود حالا شده قاتونی. از عربستان یاد بگیرین آسفالت درست کرده شب نور میخوره بهش مث روز میشه

  • ضرغام قشقایی پاسخ

    ازکی اینقدر مردم دوست شدند؟!بخاطر وجودنداشن پمپ گازوییل کامیون ممنوع کردند؟!!!بگویید خودمون میدونیم که چه کیفیتی داره!!

  • ناشناس پاسخ

    پمپ گاز و چندین تعمیرگاه خودرو که واقعا لازمه و همینطور اصلا توی این آزاد راه گوشی آنتن نمیده خیلی ترسناکه این سه تا خیلی لازمه

  • ناشناس پاسخ

    بنده یک بار این مسیر اتوبان را رفتم که ای کاش نرفته بودم