| کد خبر: 253047 |

ارتقاء سطح مهندسی راهسازی کشور با ساخت منطقه دو آزادراه تهران شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از منطقه دو آزادراه تهران شمال گفت: هم اکنون عملیات مهندسی و ساخت باند غربی منطقه دو آزادراه تهران- شمال به پایان رسیده است و به منظور ایمنی بیشتر و نصب تجهیزات ایمنی در سال آینده زیر عبور قرار می گیرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از منطقه دو آزادراه تهران شمال گفت: هم اکنون عملیات مهندسی و ساخت باند غربی منطقه دو آزادراه تهران- شمال به پایان رسیده است و به منظور ایمنی بیشتر و نصب تجهیزات ایمنی در سال آینده زیر عبور قرار می گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، روز جمعه 5 اسفند 1401 بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به همراه خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه، رییس بنیاد مستصعفان و استاندار البرز از آخرین مراحل اجرایی منطقه دو آزادراه تهران- شمال بازدید کردند.

خادمی پیشرفت فیزیکی باند غربی منطقه دو آزادراه تهران- شمال را 93 درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر عملیات مهندسی در این بخش از آزادراه به اتمام رسیده، پل ها، تونل ها و سازه های سنگین احداث شده است و به منظور ایمنی بیشتر در مسیر و نصب تجهیزات مورد نیاز ایمنی در سال 1402 زیر عبور قرار می گیرد.

وی ساخت آزادراه تهران- شمال به ویژه منطقه دو را ارتقاء سطح مهندسی راهسازی در کشور دانست و گفت: بیش از 75 درصد از مسیر منطقه دو تونل، حدود 8 درصد پل و بیش از 8 درصد گالری های مسیر است که تمامی با استفاده از تجهیزات و امکانات داخلی با تکیه بر دانش و تخصصی مهندسین ایرانی کشور احداث شده است و اجرای این عملیات عظیم راهسازی در 22 کیلومتر منطقه کوهستانی از افتخارات کشور در حوزه مهندسی به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه با اشاره به اولویت بندی در ساخت این ابر پروژه آزادراهی کشور بیان داشت: عملیات اجرایی منطقه دو آزادراه تهران-شمال در چهار فاز اجرایی اولویت بندی شده است که فاز اول تونل شرقی البرز و راه های طرفین تکمیل و زیر عبور قرار دارد، فاز دو تکمیل باند غربی، اجرای حفاری تونل البرز غربی، اجرای حداقل 50 درصد از باند شرقی و تکمیل تاسیسات تونل شرقی البرز است و در فاز سه و چهار نیز به ترتیب تکمیل باند شرقی و تکمیل تونل البرز غربی و راه های طرفین در برنامه کاری قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادادمه داد: با بهره برداری از باند غربی منطقه دو آزادراه تهران- شمال، از تهران تا پل زنگوله در استان مازندران به صورت آزادراه در دسترس هموطنان قرار می گیرد.

خادمی در خصوص عملیات اجرایی صورت گرفته برای منطقه 3 آزادراه اظهار داشت: در حال حاضر مطالعات در حال انجام است و پیش بینی می شود به منظور احداث این منطقه بیش از 60 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که مذاکراتی نیز با سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور مشارکت در ساحت این بخش از آزادراه صورت گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    وعده های بی پایان مديرعامل شركت ساخت در اين پروژه را فهرست كنید. مگر تامین تجهیزات از قبل قابل پیش بينی نبوده كه باز هم به اين بهانه اتمام به تعویق می افتد؟
    می دانيد علت واقعی چیست؟ پیمانكار با معطل بودن پروژه می تواند ادعاهای جدید داشته باشد نه با اتمام پروژه