| کد خبر: 244181 |

بزرگراه دالکی - کنارتخته راکد است

پروژه احداث بزرگراه دالکی - کنار تخته به طول ۱۸ کیلومتر از مهمترین محورهای ارتباطی جنوب کشور است که به خاطر کمبود اعتبارات با رکود مواجه است.

تین نیوز

پروژه احداث بزرگراه دالکی - کنار تخته به طول ۱۸ کیلومتر از مهمترین محورهای ارتباطی جنوب کشور است که به خاطر کمبود اعتبارات با رکود مواجه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محور ارتباطی استان‌های بوشهر و فارس به عنوان یکی از مهمترین و پرترددترین راه‌های جنوب استان بوشهر محسوب می‌شود که ارتباط استان‌های شمالی و مرکزی کشور را با جنوب برقرار می‌کند.

استان‌های بوشهر و فارس راه‌های ارتباطی متعددی دارند که مسیر کنارتخته دالکی به عنوان مهمترین محور محسوب می‌شود و بخش عمده بار ترافیکی ارتباط این دو استان از این طریق این محور انجام می‌شود.

تبدیل مسیر بوشهر به فارس به بزرگراه نقش مهمی در ایمنی بیشتر این مسیر دارد ولی سال‌ها است که این پروژه با پیشرفت لاک‌پشتی روبرو بوده و با این وضعیت نباید انتظار تکمیل آن در آینده نزدیک را داشته باشیم.

به منظور بررسی وضعیت اجرای این پروژه، استان بوشهر به همراه تعدادی از مسئولان بازدید را از این مسیر داشت و برنامه‌ریزی برای تسریع در تکمیل این پروژه انجام شد.

۲۲ درصد پروژه تکمیل شده است

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان بوشهر در ارتباط با روند اجرای پروژه بزرگراه دالکی - کنارتخته اظهار داشت: تکمیل این پروژه نقش مهمی در ایجاد ارتباط بهتر و ایمن‌تر بین استان‌های بوشهر و فارس دارد.

عبدالحسین مشایخی کمبود اعتبار را عامل رکود این پروژه دانست و بیان کرد: تزریق اعتبارات بیشتر به این پروژه و افزایش سهم اعتباری استان بوشهر از این طرح و تعیین و تکلیف پیمانکاران موجود و انتخاب مجری توانمند ضروری است.

وی با بیان اینکه محور بزرگراه دالکی به کنار تخته به طول ۱۸ کیلومتر است اضافه کرد: این پروژه بخشی از کریدور شمال - جنوب کشور است که بندر بوشهر را به استان‌های مرکزی و شمال کشور متصل می‌کند.

بزرگراه دالکی - کنارتخته راکد است/ لزوم تامین اعتبارات پروژه

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه بزرگراه دالکی به کنارتخته در دو قطعه طراحی شده است خاطرنشان کرد: از ۱۸ کیلومتر این محور ۴ کیلومتر به بزرگراه تبدیل شده و تردد در آن جریان دارد.

وی احداث باند دوم دالکی - کنارتخته را به عنوان مهمترین محور ارتباطی استان بوشهر دانست و تصریح کرد: متأسفانه با وجود گذشت بیش از ۵ سال از شروع عملیات اجرایی پروژه دالکی - کنارتخته همچنان با رکود مواجه است و از ۱۸ کیلومتر محور تنها چهار کیلومتر آن تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

مسیر بوشهر- فارس ایمن‌تر شود

استاندار بوشهر با بیان اینکه بزرگراه بوشهر به شیراز یکی از راه‌های مواصلاتی مهم است گفت: تکمیل این بزرگراه از جمله محور بزرگراه دالکی به کنارتخته در اولویت برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته شود.

احمد محمدی‌زاده توجه به طرح‌های راهسازی یکی از مهمترین برنامه‌های استان دانست و اظهار داشت: توسعه طرح‌های بزرگراه در محورهای مختلف مورد توجه ویژه است.

وی نقش محور بزرگراه دالکی به کنارتخته را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این طرح تأثیر مهمی ایمن سازی محور مواصلاتی دو استان بوشهر و فارس دارد تأکید کرد: یکی از مطالبات مهم مردم تکمیل بزرگراه دالکی به کنارتخته و لازم است وزارت راه و شهرسازی در تأمین اعتبار و تسریع در تکمیل آن تلاش کند.

استاندار بوشهر ضرورت اصلی توسعه استان‌، را زیرساخت حمل و نقل دانست و بیان کرد: اکنون بخش زیادی از محورهای اصلی مواصلاتی جاده‌ای استان بوشهر به بزرگراه تبدیل شده که تکمیل بزرگراه محور دالکی به کنارتخته باید در اولویت وزارت راه و شهرسازی به ویژه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل قرار بگیرد.

محمدی‌زاده با اشاره به تدوین برنامه برای توسعه شتابان استان در عرصه‌های اقتصادی و معیشتی اضافه کرد: نخستین شرط برای توسعه، بسترسازی حمل و نقل آسان است که وجود راه‌های ایمن از جمله توسعه آزاد راه و بزرگراه و خط ریلی مورد توجه قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.