| کد خبر: 240194 |

◄ ۶ قطعه آزادراه شیراز- اصفهان اواخر ۱۴۰۱ افتتاح می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه شیراز – اصفهان تا پایان قطعه ششم اواخر سال ۱۴۰۱ آماده افتتاح خواهد بود.

تین نیوز

رستم قاسمی پنجشنبه در ادامه سفر به استان فارس در حاشیه بازدید از این پروژه در جمع خبرنگاران افزود: این پروژه در مجموع و تا قطعه ششم که ورودی شهر شیراز است ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام ۱۰ درصد باقیمانده نیز اعتباری افزون بر یک هزار میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: قطعه هفتم این پروژه که هم‌اکنون ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین قطعه هشت که در حقیقت شروع آزاد راه شیراز – بوشهر است پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

تصمیم گیری در خصوص تکمیل کمربندی و ترمینال خارجی فرودگاه شیراز

وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه‌ای که امروز پنجشنبه با حضور استاندار فارس و نمایندگان استان در مجلس خواهیم داشت در خصوص تکمیل رینگ کمربندی شیراز و همچنین ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز که ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تصمیم گیری خواهیم کرد.

قاسمی گفت: در خصوص کمربندی شیراز قبلا یک توافق بین شهرداری، وزارت راه و شهرسازی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام شده که با مشکلات اجرایی مواجه شده که در این جلسه تعیین تکلیف خواهد شد.

 

آغاز طرح بازآفرینی شهری در شیراز

وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح بازآفرینی شهری هم گفت: بر اساس این طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن در کلانشهر شیراز در دستور کار است که امروز عملیات اجرایی بخشی از آن آغاز خواهد شد.

قاسمی گفت: در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در شیراز و دیگر شهرهای استان فارس هم در این سفر تصمیماتی اتخاذ خواهد شد تا عقب ماندگی که در این استان داریم جبران شود.

پرونده مسکن مهر ۱۴۰۱ بسته می‌شود

وی، در خصوص مسکن مهر و واحدهای باقیمانده مربوط به این طرح نیز گفت: در کل کشور حدود۲۰۰ هزار واحد از طرح مسکن مهر همچنان ناتمام باقیمانده که در شورای عالی مسکن تصمیم گرفته شد که این ۲۰۰ هزار واحد حتما به اتمام برسد و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ پرونده مسکن مهر به طور کامل بسته شود.

وزیر راه و شهرسازی پنجشنبه در سفری یکروزه به استان فارس وارد جهرم شد و پس از افتتاح طرح‌های عمرانی این شهرستان، از طرح‌های مرکز استان فارس بازدید کرد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.