| کد خبر: 237836 |

اجرای عملیات تعریض آزادراه کرج- قزوین تسریع می‌شود

عملیات تعریض آزادراه کرج- قزوین حدفاصل ترمینال شهید کلانتری تا زیرگذر آیت‌الله رفسنجانی با هدف رفع گره ترافیکی این محدوده از ۲۵ آبان آغاز شده است.

تین نیوز

عملیات تعریض آزادراه کرج- قزوین حدفاصل ترمینال شهید کلانتری تا زیرگذر آیت‌الله رفسنجانی با هدف رفع گره ترافیکی این محدوده از ۲۵ آبان آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی ( البرز)، علی زندی‌فر، مدیر این اداره‌کل با اشاره به اینکه عملیات تعریض آزادراه کرج- قزوین حدفاصل ترمینال شهید کلانتری تا زیرگذر آیت‌الله رفسنجانی با هدف رفع گره ترافیکی این محدوده از ۲۵ آبان آغاز شده است، افزود: این پروژه با اجرای عملیات خاکی شامل روسازی و زیرسازی از ترمینال شهید کلانتری تا زیرگذرآیت الله رفسنجانی به طول  ۱.۵(یک و نیم) کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

این مسئول گفت: فاز اول این پروژه به طول ۲.۵(دو و نیم) کیلومتر از پل فردیس تا ترمینال شهید کلانتری با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است و اجرای فاز دوم آن حدفاصل ترمینال شهید کلانتری تا زیرگذر آیت‌الله رفسنجانی نیز در حال انجام است و امید است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

زندی‌فر با اشاره به اینکه اجرای پروژه مذکور در طول هفته(به غیر از تعطیلات رسمی و روزهای آخر هفته) همزمان با عبور بار ترافیکی انجام می‌شود، افزود: پروژه تعریض آزادراه تهران- کرج از سال ۹۷ با هدف ساماندهی ترافیک در قالب سه طرح شامل پروژه گرمدره(لاین شمالی و جنوبی)، پروژه احداث زیرگذر و اصلاح هندسی وبهسازی تقاطع فردیس در لاین شمالی و پروژه تعریض لاین شمالی حدفاصل تقاطع فردیس تا خروجی مهرویلا تعریف شده است. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز تصریح کرد: از زمان آغاز این طرح‌ها، پروژه تعریض گرمدره در لاین شمالی  وجنوبی بهره‌برداری شده است و پروژه احداث زیرگذر، اصلاح هندسی و بهسازی تقاطع فردیس در لاین شمالی نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی درحال انجام است. این مسئول با یادآوری اینکه البرز شاهراه ارتباطی ۱۴ استان بوده و بیش از ۱۸ درصد بار ترافیکی کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: تکمیل این پروژه تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک و تسهیل عبورومرور کاربران جاده‌ای دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.