| کد خبر: 234069 |

◄ نرخ عوارض آزادراه خرم‌آباد - بروجرد اعلام شد

نرخ عوارض تردد در سه قطعه آزادراه تازه افتتاح شده خرم‌آباد - بروجرد اعلام شد.

تین نیوز

نرخ عوارض تردد در سه قطعه آزادراه تازه افتتاح شده خرم‌آباد - بروجرد اعلام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا این آزادراه با مشارکت ۴۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و ۶۰ درصدی دولت  در سه قطعه احداث و ۱۱ مرداد امسال با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

این آزاد راه بخشی از مسیر سراسری آزادراه خرم آباد – اراک و قرار است قطعه اول آن در استان مرکزی ساخته شود و براساس اعلام شرکت بهره بردار آزاد راه، نرخ عوارض این محور برای محدوده لرستان در قالب قطعه دوم و قطعات سوم و چهارم اخذ می شود.

 بر این اساس عوارض خودروی سواری در قطعه دوم آزادراه خرم آباد – بروجرد ۲۵ هزار ریال، قطعات سوم و چهارم ۱۰۰ هزار ریال و در مجموع معادل ۱۲۵ هزار ریال است، نرخ عوارض خودروی وانت در قطعه دوم و قطعات سوم و چهارم نیز به ترتیب ۴۰ و ۱۵۰ هزار ریال و در مجموع ۱۹۰ هزار ریال اعلام شده است.

نرخ عوارض برای مینی بوس در قطعه دوم آزادراه خرم آباد – بروجرد ۵۰ هزار، قطعات سوم و چهارم ۲۰۰ هزار ریال و در مجموع ۲۵۰ هزار ریال خواهد بود و رانندگان اتوبوس نیز باید برای قطعه دوم این آزادراه ۸۰هزار، قطعات سوم و چهارم ۳۰۰ هزار و در مجموع ۳۸۰ هزار ریال پرداخت کنند.

نرخ عوارض تردد کامیون ۲ محور در قطعه دوم آزادراه خرم آباد – بروجرد ۸۰ هزار، قطعات سوم و چهارم ۳۰۰ هزار و در کل ۳۸۰ هزار ریال تعیین شده است، همچنین تردد کامیون سه محور در قطعه دوم این آزاد راه ۱۰۰ هزار ریال، قطعات سوم و چهارم ۴۰۰ هزار ریال و در مجموع ۵۰۰ هزار ریال عوارض دارد.

رانندگان تریلی نیز باید برای عبور از قطعه دوم آزادراه خرم آباد- بروجرد ۱۳۰ هزار ، قطعات سوم و چهارم ۵۰۰هزار و در مجموع ۶۳۰ هزار ریال پرداخت نمایند.

 گفتنی است مسیر قدیمی خرم آباد – بروجرد ۱۰۰ کیلومتر طول دارد و با بهره برداری از این آزادراه  تمامی گردنه ها و نقاط حادثه خیز جاده کنونی رفع شده است و تردد در این مسیر با کاهش ۵۰ درصدی زمان و ۳۵ کیلومتری مسافت انجام می شود.

طول راههای لرستان حدود هشت هزار کیلومتر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.