| کد خبر: 232719 |

۶.۴ کیلومتر از قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال آماده بهره برداری شد

مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز گفت: ۶.۴ کیلومتر از قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال در محدوده این استان تا ۴۵ روز دیگر زیر بار ترافیکی می رود.

تین نیوز

 مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز گفت: ۶.۴ کیلومتر از قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال در محدوده این استان تا ۴۵ روز دیگر زیر بار ترافیکی می رود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، امیر بهمنی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از آزاد راه تهران - شمال در البرز اظهار داشت :  بر این اساس تونل شرقی این پروژه  به طول ۶.۴ کیلومتر از پیچ سرهنگ تا پل زنگوله آماده بهره برداری شد.

وی ادامه داد:  این آزاد راه  پروژه ملی بوده و تاثیر قابل ملاحظه ای در تسهیل عبور و مرور و امنیت سفرهای هموطنان خواهد داشت، بنابراین تمام توان برای رفع موانع اجرایی جهت تسریع در عملیات عمرانی آن بکار بسته شده است.

مسیر آزادراه تهران - شمال از تقاطع غیر همسطح بزرگراه آزادگان شمال با بزرگراه شهید همت شروع و در امتداد دره کن، پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول چهارهزار و ۹۷۰  متر رشته کوه البرز را قطع و در دامنه‌های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد.

اجرای این قطعه از آزاد راه که طول تقریبی آن ۳۲ کیلومتر است، باعث می‌شود مسیر فعلی تهران-کرج-چالوس حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر شود.

این مسیر در ادامه به موازات جاده قدیم کرج - چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول ۶۴۰۰ متر شده و در پل زنگوله خارج شده و سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج - چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.