| کد خبر: 213699 |

افتتاح باند رفت قطعه٢ آزادراه تهران- شمال تا قبل از بهار 1400

وزیر راه و شهرسازی از تکمیل باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران- شمال تا قبل از بهار ١٤٠٠ با اعتبار ٢ هزار و ١٠٠ میلیاردی خبر داد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از تکمیل باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران- شمال تا قبل از بهار ١٤٠٠ با اعتبار ٢ هزار و ١٠٠ میلیاردی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی» امروز (دوشنبه) دوم تیرماه و بعد از بازید از روند تکمیل قطعه دوم آزادراه تهران- شمال، گفت: امیدوار هستیم با اختصاص تامین مالی به موقع که در بازدید امروز نوبخت از آزادراه درباره آن تصمیم‌گیری شد پروژه طبق زمان‌بندی پیش رود.

وی اضافه کرد: در شرایط سخت دولت با اراده کامل و بنیاد مستضعفان با همکاری کامل، تصمیم دارد با تحویل باند رفت قطعه دوم، مسیر رسیدن به شمال را برای مردم تسهیل کند.

وزیر راه با اعلام اینکه تکمیل کل قطعه دوم آزادراه تهران- شمال پنج سال طول می‌کشد، گفت: ٥٠ درصد سرمایه‌گذاری ساخت این قطعه با دولت و ٥٠ درصد دیگر با بنیاد مستضعفان است. ضمن اینکه ٢ هزار و ١٠٠ میلیارد تومان اعتبار لازم است تا باند رفت قطعه دوم ساخته شود.

اسلامی اضافه کرد: تامین مالی ساخت باند رفت از طرف سازمان برنامه و بودجه انجام شده است و امیدواریم با اختصاص سهم به موقع بنیاد تا قبل از بهار امسال این طرح افتتاح شود.

وی گفت: تصمیم گرفتیم برای افتتاح، طبق برنامه خریدهای لجستیکی سریعتر انجام شود و کارگاه‌ها سه شیف فعال باشند.

به گزارش ایرناف، برنامه دولت، تکمیل پروژه‌های نیمه کاره و مهم کشور و همچنین تسهیل مسافرت شهروندان به شمال کشور با تکمیل قطعات باقی مانده آزادراه تهران- شمال است.

بعد از افتتاح قطعه یک آزادراه تهران- شمال به طول ۳۲ کیلومتر، برنامه دولت تدبیر و امید تکمیل و افتتاح قطعه دوم آزادراه تهران- شمال است؛ شیووع ویروس کرونا برای مدتی کارگاه‌های عمرانی در منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال را تعطیل کرد اما مجددا از اوایل اردیبشهت ماه پروژه فعال شد.

منطقه یک آزادراه تهران- شمال حدفاصل تهران تا سه راهی شهرستانک است و از سه راهی شهرستانک تا پل زنگوله به عنوان قطعه دوم این آزادراه مسیری ۲۲ کیلومتری است که اکنون با پیمانکاری بنیاد مستضعفان و مشارکت مالی دولت درحال ساخت است.

این قطعه از آزادراه تهران- شمال شامل ۵۷ دستگاه تونل، به طول ۳۱.۰۶۶ متر و ۳۳ دستگاه پل به طول ۳.۷۲۹ متر است.

اکنون قطعه دوم آزادراه تهران – شمال ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به غیر از تونل ۶ هزار۴۰۰ کیلومتری البرز است. مسیر رفت این تونل و تونل میانی آن حفاری شده و در مسیر برگشت نیز این حفاری در حال انجام است.

منطقه ۳ آزادراه تهران- شمال اکنون در دست مطالعه قرار دارد و منطقه ۴ حدفاصل مرزن آباد تا چالوس به طول ۲۰ کیلومتر بیش از ۴ سال است که به بهره برداری رسیده است.

برای قطعه یک این آزادراه بیش از ۳هزار میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل قطعه دوم نیز به بیش از ۲هزار۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه و اعتبار نیاز است که قرار است مدل های جدید مالی تامین شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.