| کد خبر: 228311 |

طول بزرگراه‌های فارس از ۱۴۰۰ کیلومتر فراتر رفت

استان فارس با دارا بودن افزون بر ۱۷ هزار کیلومتر انواع راه‌های در حال بهره‌برداری، در این زمینه جزو استان‌های نخست کشور محسوب می‌شود و علاوه بر حجم قابل توجهی راه نیز در این استان در دست ساخت است.

تین نیوز

استان فارس با دارا بودن افزون بر ۱۷ هزار کیلومتر انواع راه‌های در حال بهره‌برداری، در این زمینه جزو استان‌های نخست کشور محسوب می‌شود و علاوه بر حجم قابل توجهی راه نیز در این استان در دست ساخت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، با بهره برداری از ۶۳ کیلومتر بزرگراه در سفر روز گذشته وزیر راه و شهرسازی به استان فارس، طول بزرگراه‌های این استان به عدد یک هزار و ۴۴۵ کیلومتر رسید.

استان فارس همچنین دارای افزون بر یک هزار و ۸۵۰ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه فرعی و ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی است.

 وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره‌برداری از این پروژه بزرگراهی در فارس گفت: در بحث توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور، امروز به دلیل تراکم جمعیت و گستردگی استان فارس، بیشترین پروژه‌های راه‌سازی را به طول ۶۰۰ کیلومتر در سطح این استان در دست اجرا داریم.

محمد اسلامی ابراز امیدواری کرد که با تامین منابع، این پروژه‌های در دست اجرا طی یکی دو سال آتی آماده بهره‌برداری شود تا شاهد ارتقاء شاخص‌های بهره‌مندی استان فارس باشیم.

یکی از پروژه‌هایی که در سفر روز گذشته وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید جاده اختصاصی دسترسی به شهر صدرا به طول هفت کیلومتر بود که منجر به تسهیل ارتباط با شهر صدرا خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی، مهمترین مشکل شهر صدرا را با توجه به جمعیت پذیری حدود ۳۰۰ هزار نفری آن بحث دسترسی به آن رفت و آمد به شیراز دانست و گفت: با توجه به اهمیت موضوع، حل این مشکل در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که امروز و در همین راستا شاهد افتتاح این راه دسترسی به شهر صدرا هستیم.

او گفت: علاوه بر این، این عملیات احداث یک محور جدید به طول ۱۰ کیلومتر نیز امروز آغاز خواهد شد که مسیر جدیدی را برای شهر صدرا ایجاد خواهد کرد.

در سفر روز گذشته وزیر راه و شهرسازی بخشی از بزرگراه نورآباد – قائمیه به طول ۱۰ کیلومتر و اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال، بخشی از قطعه الف بزرگراه کنارتخته – دالکی به طول چهار کیلومتر و اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال، بخشی از قطعه یک الف بزرگراه بابامیدان – گچساران- بهبهان به طول ۶ کیلومتر و اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال، بزرگراه شیراز – جهرم – لار – بندرعباس (بخشی از حد فاصل شیراز – جهرم) به طول ۱۰ کیلومتر و اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و بزرگراه شیراز – جهرم – لار – بندرعباس (بخشی از حد فاصل جهرم – لار) به طول ۱۲ کیلومتر و اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

بازدید از قطعه هفت آزادراه شیراز – اصفهان از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی به استان فارس بود.

پروژه آزادراه شیراز – اصفهان با توجه به اتصال شمال به جنوب کشور و کاهش مدت سفر و همچنین ارتقاء ایمنی سفرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و قطعه هفت آن نیز با توجه به اینکه نقطه اتصال این آزاد راه به شیراز است دارای اهمیتی مضاعف است.

وزیر راه و شهرسازی در جریان این بازدید، تکمیل پروژه آزادراه شیراز – اصفهان را یکی از اولویت‌های مهم و فوری این وزارتخانه دانست و گفت: این پروژه از لحاظ درجه اهمیت فوق العاده مهم است و تاثیر بسیاری در آمد و شد مردم از شمال به جنوب کشور دارد.

اسلامی افزود: با توافقی که با سرمایه‌گذار پروژه انجام شده و تنظیم مناسب منابع و همچنین پیگیری‌ها و اهتمام ویژه استاندار فارس، امیدواریم در خردادماه سال آتی شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

آغاز ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکن ملی گامی در جهت تحقق آرزوی خانه دار شدن

همچنین در سفر روز گذشته وزیر راه و شهرسازی به فارس، عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهر صدرا آغاز شد تا این آغاز نوید بخش تحقق آرزوی خانه دار شدن بخشی از شهروندان باشد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، با شروع عملیات اجرایی این طرح، مجموع طرح‌های اقدام ملی مسکن در کشور که تا امروز کلنگ زنی شده و بخشی را نیز در آستانه بهره‌برداری است از مرز ۵۰۷ هزار واحد عبور کرد.

همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی سالن ورزشی بین‌المللی شهر صدرا با ۲۲ هزار متر مربع مساحت و اعتبار ۳۰ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر دوشنبه ۲۵ اسفندماه ۹۹ به منظور انجام سفر یک روزه و افتتاح و کلنگ زنی چند طرح عمرانی در حوزه راه و مسکن وارد شیراز شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    چه فایده جاده های موجود از زمینهای شخم زده خاکی بدتر است ۰