| کد خبر: 228261 |

۶۳ کیلومتر بزرگراه در استان فارس افتتاح شد

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که عملیات اجرایی ۵۰۷ هزار واحد مسکن ملی در کشور آغاز شده است، از افتتاح ۶۳ کیلومتر بزرگراه در استان فارس خبر داد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که عملیات اجرایی ۵۰۷ هزار واحد مسکن ملی در کشور آغاز شده است، از افتتاح ۶۳ کیلومتر بزرگراه در استان فارس خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۵ اسفند در سفر به استان فارس در جمع خبرنگاران بخشی از اهداف سفر خود به استان را اعلام کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سفر به استان فارس، ۶۳ کیلومتر بزرگراه افتتاح شد، مهمترین آنها را بخشی از کمربندی شمال‌شرق شیراز به طول ۱۴ کیلومتر، یک جاده اختصاصی تقاطع غیرهمسطح به شهر صدرا به طول ۷ کیلومتر و سایر پروژه‌ها را در محور اهواز و محور بوشهر و جهرم، برشمرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه شهر صدرا در موضوع پیوند اعضا به قطب جهانی تبدیل شده است، افزود: بزرگراه شهیدسلیمانی به منظور تسهیل در دسترسی و رفت و آمد از صدرا به شیراز و بالعکس که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی بود به بهره برداری رسید.

اسلامی با اشاره به اینکه صدرا شهری با جمعیت‌پذیری حدود ۳۰۰ هزار نفر است، خاطرنشان کرد: امروز پروژه جدیدی به طول ۱۰ کیلومتر برای دسترسی صدرا کلنگ زنی خواهد شد.

وی بر توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در استان فارس به دلیل تراکم جمعیت و گستردگی استان فارس تاکید کرد و گفت: در سطح استان بیشترین پروژه‌های راهسازی به طول ۶۰۰ کیولمتر در دست اجرا و ساخت قرار دارد که امیدوار هستیم با تامین منابع، بتوانیم حداکثر تا دو سال آینده آنها را به بهره‌برداری برسانیم و به این ترتیب شاخص‌های بهره‌مندی استان فارس را ارتقا بدهیم.

وزیر راه و شهرسازی از آغاز به احداث ۲۵۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید صدرا خبر داد و گفت: با آغاز به کار ۲۵۰۰ واحد مسکن ملی در شهر جدید صدرا، تعداد واحدهای مسکونی که بخشی از آنها عملیات اجرایی‌شان آغاز شده و بخشی نیز در حال اتمام هستند از ۵۰۷ هزار واحد عبور می کند.

وی تصریح کرد: کارگاه‌های خانه سازی در کشور فعال هستند و روند مناسبی را طی می‌کنند.

اسلامی در خصوص آزادراه شیراز- اصفهان، گفت: اگرچه فراز و فرود داشتیم اما با پیگیری‌های استاندار در ماه های ابتدایی ۱۴۰۰ و حداکثر در نیمه آن این آزادراه را به اتمام خواهیم رساند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.