| کد خبر: 227469 |

◄ معاون وزیر راه: اجرای بزرگراه بجنورد-جنگل گلستان شتاب می‌گیرد

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: اجرای پروژه راهسازی چهارخطه کردن محور بجنورد -جنگل گلستان به عنوان بخشی از پروژه بزرگراه مشهد به استان گلستان، در دست پیگیری است و تلاش داریم تا به اجرای آن شتاب داده شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: اجرای پروژه راهسازی چهارخطه کردن محور بجنورد -جنگل گلستان به عنوان بخشی از پروژه بزرگراه مشهد به استان گلستان، در دست پیگیری است و تلاش داریم تا به اجرای آن شتاب داده شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی عبدالهاشم حسن نیا در بازدید از پروژه های این استان اظهار داشت: پروژه بزرگراه بجنورد-جنگل گلستان توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور در حال اجرا است.

وی افزود: تامین ایمنی سفرهای جاده ای، تاثیر بسیار زیادی در توسعه اقتصادی جامعه دارد و خراسان شمالی که در مسیر ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور واقع است، اهمیت زیادی در حمل و نقل داشته از این رو توسعه شبکه بزرگراهی این استان دارای جایگاه ویژه است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بخش دیگر سخنان خود افزود: پراکندگی روستاها در خراسان شمالی زیاد است و در این استان باید توجه زیادی به ارتقای کمی و کیفی راه های فرعی و روستایی داشت.

وی با اشاره به اینکه راه های مرزی می تواند تاثیر زیادی در توسعه و رونق اقتصادی این منطقه داشته باشد افزود: این سازمان آمادگی دارد تا در زمینه اجرای پروژه های راهسازی در محورهای مرزی کمک کار باشد.

حسن نیا با تاکید بر اینکه یکی از رسالت های این سازمان تامین و ارتقای ایمنی راه ها است، گفت: با استفاده از اعتبارات سال جاری اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و تلاش داریم تا با اعتبارات سال ۱۴۰۰ وضعیت ایمنی در جاده ها ارتقاء یابد.

وی با تاکید بر لزوم نوسازی ناوگان و ماشین آلات راهداری افزود: خراسان شمالی از استان های سردسیر کشور است بر این اساس باید برای بهبود خدمات رسانی در زمستان، بهسازی ناوگان راهداری مورد توجه قرار گیرد و همچنین بهسازی و نوسازی ناوگان راهداری در دستور کار این سازمان است و خرید و تامین ناوگان جدید در دست پیگیری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: تلاش داریم تا ۱۰ دستگاه ناوگان راهداری به ناوگان راهداری خراسان شمالی افزوده شود.

پروژه بجنورد-جنگل گلستان تیرماه سال آتی تکمیل می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی هم با اشاره به کاستی های استان در زمینه بهره مندی از راه مناسب گفت: این کاستی ها در حوزه غرب استان بیشتر است، شهرستان مرزی راز و جرگلان جزو ۳۱ شهرستان محروم کشور است که انجام اقدامات برای توسعه آن در دست انجام و پیگیری است.

غلامرضا هوایی اظهار داشت: شهرستان مرزی راز و جرگلان نیاز به توجه ویژه در زمینه توسعه راه ها را دارد.

وی افزود: امید است با توجه ویژه سازمان راهداری و حمل  و نقل جاده ای، کمبودها و کاستی های استان در زمینه راه و حمل و نقل کمترشود.

هوایی با اشاره به اجرای پروژه راهسازی بجنورد-جنگل گلستان بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده این پروژه تا انتهای تیرماه سال آتی تکمیل می شود و اکنون ۵۰ کیلومتر از این مسیر چهارخطه نشده است والبته  بخش مهمی از این میزان زیرسازی شده است.

وی گفت: یکی از نگرانی ها برای اجرای پروژه ها در استان کمبود آسفالت و قیر است ویکی از دستاوردهای این سفر کمک به تامین قیر و سرعت دادن به پروژه ها در محورهای استان است.

هوایی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نقش تامین ایمنی راه در کاهش تصادفات گفت: خراسان شمالی از استان های کم حادثه است و چهار سال متوالی شمار تصادف و تلفات جاده ای کاهش داشته است.

وی افزود: به یقین این موفقیت حاصل تلاش مسولان در راهداری و پلیس راه استان بوده و این تلاش ها قابل تقدیر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: بهره مندی روستاییان این استان از راه آسفالت از میانگین کشوری پایین است که در این زمینه امید می رود توجه ویژه ای از طرف سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برای جبران عقب ماندگی مبذول شود.

در سفر یک روزه حسن نیا معاون وزیر راه وشهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به استان خراسان شمالی، روز سه شنبه بازدید از  کارگاه ماشین آلات راهداری مرکز استان، کلنگ زنی ساختمان جانبی قرارگاه پلیس راه استان، بازدید از ۲ پل خیرساز شهرستان راز و جرگلان، بازدید از راهدارخانه شهید کلانتری شهرستان مانه وسملقان انجام شد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بازدید از پروژه های در دست اقدام  راهداری  از ۲ پل باکسی در روستاهای گرکز و امانلی که با مشارکت خیران احداث شده بازدید و با اهدای لوح تقدیر از مشارکت خیران در ساخت پل تقدیر کرد.

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.