| کد خبر: 217038 |

۵۰ کیلومتر آزادراه حرم تا حرم تا پایان دولت افتتاح می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: یک قطعه حدود۵۰ کیلومتری از آزادراه حرم تا حرم در محدوده استان سمنان (گرمسار تا سمنان) تا پایان دولت تدبیر و امید افتتاح می شود و بقیه مسیر ادامه خواهد یافت.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: یک قطعه حدود۵۰ کیلومتری از آزادراه حرم تا حرم در محدوده استان سمنان (گرمسار تا سمنان) تا پایان دولت تدبیر و امید افتتاح می شود و بقیه مسیر ادامه خواهد یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز سه شنبه در بازدید از سازمان مرکزی خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) ضمن نشست با مدیرعامل، معاونان، مدیران و سردبیران این خبرگزاری در ارتباط ویدئو کنفرانسی با روسای ایرنا ۲ استان آذربایجان غربی و سمنان افزود: برای همین۵۰ کیلومتر که قابلیت افزایش تا ۶۰ کیلومتر را دارد، معارضینی در اجرای طرح وجود داشت.

وی ادامه داد: درخواست هایی که شهرهای در مسیر آزادراه حرم تا حرم داشتند و جابه جایی های ناشی از درخواست ها، باعث کندی اجرای طرح شد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اکنون تکمیل آزادراه حرم تا حرم در محدوده استان سمنان موانع جدی ندارد و ۵۰کیلومتر از طرح حرم تا حرم تا خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: طول آزادراه حرم تا حرم ۹۸۰ کیلومتر است که پیشرفت کل طرح  ۴۳ درصد برآورد می شود، ۱۵۰ کیلومتر مسیر قم- گرمسار زیر بار ترافیک رفته است و قطعات گرمسار- سمنان به طول ۱۱۴ کیلومتر و تربت- مشهد به طول ۳۷ کیلومتر با پیشرفت حدود  ۱۳ درصد در حال اجرا است.

وی یادآور شد: اعتبار مورد نیاز قطعات در حال اجرا ۵ هزار میلیارد تومان است.

اسلامی گفت: طرح ایمن سازی محوری و زیباسازی و مبلمان این محور از تهران تا مشهد در دست برنامه ریزی و آماده سازی است و در برخی مقاطع کار شروع شده است.

آخرین وضعیت باند دوم جاده جندق- معلمان- دامغان

وی در ادامه بیان کرد: محور جندق- معلمان- دامغان در سه استان یزد، سمنان و مازندران حد فاصل اردکان تا دامغان حدود ۶۴۰ کیلومتر می باشد که تاکنون ۴۵ درصد آن به صورت راه اصلی و چهار خطه به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این محور با انتخاب پیمانکاران در سه قطعه در حال اجراست، ادامه داد: قطعه اول دامغان- معلمان که حدود ۲۰ کیلومتر آن آماده شده، هم اکنون در حال انجام آسفالت در طول ۱۰ کیلومتر است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: قطعه دوم از سال گذشته عملیات آن انجام و امسال حدود ۲۰ کیلومتر آماده آسفالت می‌شود و قطعه سوم از دامغان به سمت گلوگاه که حدود ۷ کیلومتر آن تا پایان سال بهره برداری خواهد شد.

وی اضافه کرد: در همین کریدور به سمت ساری در ماه گذشته حدود ۱۷ کیلومتر توسط ریاست محترم جمهوری بهره برداری شد.

اسلامی تاکید کرد: این محور به دلیل حساسیت موجود نیاز به توجه ویژه اعتباری دارد که امسال با توجه به قرار گرفتن در جهش تولید تا کنون کمتر از ۵۰ درصد تخصیص یافت.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ۵۰ کیلومتر از این محور تا پایان دولت تکمیل می شود که اقدام موثری به سود منطقه و مردم خواهد بود.

وی درباره دیگر طرح های راه استان سمنان، گفت: هشت کیلومتر آسفالت نهایی باند دوم عباس آباد به کاهک تمام شده و ۱۰ کیلومتر دیگر در دست انتخاب پیمانکار برای روکش آسفالت است و تعریض و آسفالت محور ایوانکی به گرمسار هم در دست اجراست.

تعداد مجتمع خدماتی بین راهی موجود از تهران تا مشهد در مسیر سمنان ۳۳ مجتمع و ۱۷ مجتمع در حال ساخت است.

حداقل ۱۰ اکیپ در محور تهران- مشهد در مقاطع گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود به میامی، عباس آباد-کاهک، سبزوار و ‌کمربندی سبزوار و نیشابور تا مشهد در حال اجرای لکه گیری و روکش آسفالت هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.