| کد خبر: 210670 |

عوارض آزادراه‌ها در روزهای کرونایی چگونه دریافت می‌شود؟

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا هیچ وجه نقدی از مردم در ایستگاه‌های عوارضی آزادراه‌های کشور دریافت نشده و همه الزامات و پروتکل‌های بهداشتی نیز رعایت می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا هیچ وجه نقدی از مردم در ایستگاه‌های عوارضی آزادراه‌های کشور دریافت نشده و همه الزامات و پروتکل‌های بهداشتی نیز رعایت می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا و تحت تاثیرقرار گرفتن زندگی مردم در جهان، دستورالعمل‌ها و مصوبات بسیاری در کشور برای پیشگیری و مقابله با این ویروس ابلاغ و اجرایی شد. یکی از این مسائل که تاکید بسیاری بر آن شد، استفاده نکردن مردم از پول نقد و جایگزینی آن با کارت بانکی یا انتقال وجه الکترونیکی بود.

ایستگاه‌های عوارضی آزادراه‌ها یکی از جاهایی است که مردم از پول نقد استفاده می‌کنند اما به نظر می‌رسد در روزها و ماه‌های شیوع ویروس کرونا تغییراتی در چگونگی پرداخت عوارض آزادراهی ایجاد شده است.

خیراله خادمی  - مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور – در گفت وگو با ایسنا در این باره به ایسنا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، مقرر شد تا در آزادراه‌هایی که الکترونیکی نیستند، به هیچ وجه پول نقد دریافت نشود و این تصمیم و مصوبه ستاد مقابله با کرونا بود تا بتوانیم درصد انتقال آن را کاهش دهیم.

وی افزود: در آزادراه های غیرالکترونیکی مردم با کارت بانکی شان عوارض را پرداخت می‌کنند و همه ضولبط و پروتکل های اعلام شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد مقابله با کرونا رعایت می‌شود و خوشبختانه مشکلی در این زمینه نداریم.

البته پیش از این و در نیمه اسفند ماه سال گذشته نیز محمدرضا زمانیان - مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای-  در این باره به ایسنا گفته بود: براساس ابلاغیه‌های ستاد مبارزه با کرونا نه تنها هیچ وجه نقدی از مردم در ایستگاه‌های عوارضی گرفته نمی‌شود بلکه اعلام کردیم که دستگاه‌های پز را در عوارضی‌ها خارج از این ایستگاه‌ها و در دسترس مردم قرار دهند تا به هنگام تردد رانندگان خودشان وجه نقد را با استفاده از کارت‌خوان محاسبه و پرداخت کنند.

وی افزود: تمامی دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا برای آزاد راه‌ها و به ویژه ایستگاه‌های عوارضی آن اجرایی می‌شود که می‌توان به ضدعفونی کردن این ایستگاه‌ها و دیگر اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه اشاره کرد همچنین به شرکت‌های بهره‌بردار اعلام کردیم تا در همه ایستگاه‌های عوارضی اقلام بهداشتی مختلف را از جمله دستکش یک بار مصرف، دستمال کاغذی و غیره را در اختیار مردم قرار دهند تا رانندگان برای محاسبه‌ و پرداخت عوارض خود، با دستگاه پوز به صورت مستقیم تماس نداشته باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.