| کد خبر: 207212 |

اعزام اکیپ کارشناسی به منطقه چهار آزادراه تهران-شمال

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از اعزام اکیپ کارشناسی به محل ریزش و تخریب جاده در منطقه چهار آزادراه تهران-شمال برای بررسی خسارت‌های وارده خبر داد و گفت: اگر سطح لغزش پایین تر از جسم جاده باشد و گوه لغزشی از زیر جاده عبور کرده باشد،‌ جاده نیز نیاز به تثبیت دارد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از اعزام اکیپ کارشناسی به محل ریزش و تخریب جاده در منطقه چهار آزادراه تهران-شمال برای بررسی خسارت‌های وارده خبر داد و گفت: اگر سطح لغزش پایین تر از جسم جاده باشد و گوه لغزشی از زیر جاده عبور کرده باشد،‌ جاده نیز نیاز به تثبیت دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی با اشاره به علت انسداد منطقه ۴ آزادراه تهران-شمال حدفاصل مرزن‌آباد تا چالوس اظهار داشت: به دلیل ریزش و لغزش در کیلومتر ۶۰۰+۱۳ به واسطه نفوذ آب و بارندگی‌های اخیر در سطح استان مازندران رخ داده است. حجم نفوذ آب به داخل خاک زیاد شده و باعث تخریب جسم جاده شده است.

وی افزود: زمان لازم برای ترمیم و بازسازی بخش آسیب دیده منطقه چهار آزادراه تهران-شمال بستگی به دارد به اینکه  سطح لغزش پایین‌تر با بالاتر از سطح جاده باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اعزام اکیپ کارشناسی به محل وقوع حادثه خبرداد و گفت: اگر سطح لغرش بالاتر از جسم جاده باشد با سبک‌سازی خاک در بالادست کار ترمیم و بازسازی انجام می‌شود،‌ البته  حجم خاک بیش از ۱۰۰ هزار متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنلهای حمل‌ونقل کشور در ادامه بیان داشت: همچنین اگر سطح لغزش پایین تر از جسم جاده باشد و گوه لغزشی از زیر جاده عبور کرده باشد،‌ جاده نیز نیاز به تثبیت دارد که زمان انجام عملیات ترمیم و بازسازی نیز افزایش می‌یابد.

خادمی  با بیان انیکه « حجم عملیات در حد ریزش برداری باشد حدود یک هفته و اگر نیاز به تثبیت باشد بیش ۴۰ روز زمان لازم است» خاطرنشان کرد: پس بررسی‌های دقیقی که تیم کارشناسی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل  امروز انجام می‌دهد،‌ جزئیات اقدامات و نکات لازم الاجرا  به شرکت آزادراه تهران-شمال به عنوان متولی،‌ بهره‌بردار و مسئول نگهداری آزادراه اعلام می‌شود.

وی یادآور شد: امروز اکیپ‌های عملیاتی برای استقرار در محل ریزش و انجام عملیات پاکسازی رویه جاده و تثبیت ترانشه‌ها اعزام شده‌اند و به محض دریافت برنامه کاری  عملیات ترمیم و بازسازی ر نیز  آغاز می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بر خلاف برخی اخبار منتشر شده در روز گذشته که خبر از ریزش کوه و انسداد منطقه یک آزادراه تهران-شمال را داده بودند، منطقه یک این آزادراه بدون هیچ مشکلی زیر بار ترافیک قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.