| کد خبر: 206380 |

انسداد چالوس،تردد از آزادراه تهران – شمال را به تعویق انداخت

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: تردد از قطعه یک آزادراه تهران – شمال که قرار بود از امروز برای مردم امکان پذیر باشد به دلیل انسداد چالوس، فعلا ممکن نیست.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: تردد از قطعه یک آزادراه تهران – شمال که قرار بود از امروز برای مردم امکان پذیر باشد به دلیل انسداد چالوس، فعلا ممکن نیست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، «خیراله خادمی »ظهر پنج شنبه ضمن اعلام بازدید خود از قطعه یک آزادراه تهران - شمال، گفت: قطعه یک آزادراه تهران – شمال برف روبی شده است و آماده تردد است اما به دلیل انسداد محور قدیم «چالوس» امکان عبور از آزادراه فراهم نیست.

خادمی گفت: به محض بازگشایی چالوس، تردد از آزادراه ممکن می شود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، گفت: عملیات برف روبی در قطعه تازه افتتاح شده آزادراه تهران- شمال از شب گذشته انجام شد و تمام  ۳۲ کیلومتر آزادراه توسط دو دستگاه برف خور پاک شده است و منتظر بازگشایی چالوس برای آغاز عبور از آزادراه هستیم.

به گزارش ایرنا از آنجایی که پایان قطعه یک آزادراه تهران - شمال به شهرستانک متصل می‌شود؛ اگر باقی مسیر مسدود باشد خودروها امکان تردد ندارند.

منطقه یک آزادراه تهران - شمال ۱۷ سال فعالیت پیمانکاران چینی ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، طی ۲.۵ سال،‌ پیشرفت فیزیکی آن به ۸۵ درصد رسید و  ششم اسفند ماه توسط رییس جمهوری به طور رسمی افتتاح شد.

منطقه یک آزادراه تهران - شمال ۲۲ تونل به‌طول ۳۱ هزار و ۴۰۰ متر به‌ صورت رفت‌ و برگشت دارد، ۲۶ دستگاه پل به‌طول چهار هزار و ۶۰۰ متر با ویژگی‌های خاص مثل ارتفاع  ۷۰ متری دارد.

طول قطعه یک آزادراه تهران - شمال۳۲ کیلومتر است که با افتتاح این قطعه مسافت بین شهر تهران تا چالوس ۶۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

 نرخ عوارض آزادراه تهران – شمال برای روزهای عادی سال مبلغ ۲۰۰ هزار ریال و برای روزهای اوج سفر ۳۰۰ هزار ریال تعیین شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.